Login
 Forum
 
by institution by research field by name by date by doctoral school  
Search for PhD defense according to doctoral school
name of institution
doctoral school
identification number of the doctoral school
defenses sorted by date




 
Doctoral defenses of Doctoral School of Education

name of doctoral candidate

thesis supervisor

co-supervisor

date of defense

title of thesis

date of decision of DS
Moses Gunda NjengaPéter Tóth2024-04-26 10:00:00Continuing Professional Development Practices of TVET Teachers in Kenya
Brigitta Zsuzsánna BaloghFranz Schaffhauser2024-03-12 11:00:00Az értelmes életre nevelés koncepciója az ezredforduló nevelésfilozófiai antropológiáinak tükrében
Márta BarbaricsIldikó Lázár2024-03-11 18:00:00Alternative Assessment Methods in English as a Foreign Language and in English Medium Content Classes in Hungarian Public Secondary Schools
Kármen Kinga SvasticsPéter ZászkaliczkySára Csillag2024-01-30 13:00:00Fogyatékossággal élő emberek munkaerőpiaci részvételének kritikai diskurzuselemzése a hazai Emberi Erőforrás Tanácsadó (MA) képzésben2024-02-26
Zsófia SzéllÉva Szabó2024-01-30 13:00:00The Case Of Creativity In English Teacher Education: The Teacher Educators’ Perspective At A Hungarian University2024-02-26
Anikó FeketeGábor BodnárAnikó Fehérvári2024-01-29 11:00:00A kreatív zenélés oktatása2024-02-26
Carlos Lenin Alvarez LlerenaÉva Major2024-01-26 15:00:00Applying the Backward Design Model in Teaching English as a Foreign Language: A Comparison of Teachers’ and Students’ Perceptions in Ecuador2024-02-26
Beatrix PriceDorottya Holló2023-12-12 14:00:00English language teachers’ associations providing continuing professional development: An international mixed-methods enquiry2024-02-26
Brigitta TóthZsuzsa F. Lassú2023-12-07 14:00:00Nemekkel kapcsolatos reprezentációk és neveléssel összefüggő értékpreferenciák vizsgálata óvodás gyermeket nevelő szülők körében - A Disney Hercegnő jelenség2024-02-26
Viktória Kovács-LázárKata Csizér2023-12-01 10:00:00Needs Reflected in Learning Goals: An Exploratory Study of Language for Specific Purposes Courses in a Higher Education Context2024-02-26
Ádám Tibor GusztafikGyörgy BárdosMiklós Koltai2023-11-23 09:00:00Motoros képességek teljesítményösszetevőinek vizsgálata utánpótláskorú labdarúgóknál2024-02-26
Bakhyt AubakirovaBalázs Benkei-Kovács2023-11-09 10:00:00Teachers’ Informal and Non-formal Learning in Multilingual Education: The Case of Kazakhstani Higher Education2024-02-26
Zsuzsanna PolyákGábor Bodnár2023-10-16 11:00:00A Nemzetközi Kodály Társaság története 1975-től napjainkig2024-02-26
Ei Phyu ChawErika Kopp2023-10-04 10:00:00Practicum in Preservice Teacher Education in Myanmar2023-11-06
Yusuf Fakhraddin HusseinLászló BernáthCsaba Csíkos2023-06-27 16:00:00The Effect of Teaching Conceptual Knowledge on Students’ Achievement in, Anxiety About, and Attitude Toward Mathematics in the Kurdistan Region of Iraq2023-10-02
Yusuf Fakhraddin HusseinLászló BernáthCsaba Csíkos2023-06-27 16:00:00The Effect of Teaching Conceptual Knowledge on Students’ Achievement in, Anxiety About, and Attitude Toward Mathematics in the Kurdistan Region of Iraq2023-10-02
Anna ZólyomiÁgnes Albert2023-06-21 15:00:00Exploring Hungarian Secondary School English Learners’ and Teachers’ Beliefs about Language Aptitude and Explicit–Implicit Learning Conducive to Success in English Learning: A Mixed Methods Inquiry2023-07-17
Dung Thi ĐoAnikó Zsolnai2023-06-14 15:00:00Primary teachers’ perspectives and understanding of social and emotional learning in Vietnam2023-07-17
Antal Mór SzűcsÉva GyarmathyAnna Adamikné Jászó2023-06-14 11:00:00A Mesezene módszer hatása a fonológiai tudatosságra, valamint a gyorsautomatizált megnevezésre2023-07-17
Anna PereszlényiDorottya Holló2023-06-13 16:00:00The Role of Using Literature in EFL Classes for Developing English Majos University Students’ Critical Reading and Interpretation Skills: A Study of Perceptions and Practices2023-07-17
Andrea LukácsHelga Dorner2023-06-13 11:00:00Magyarországi kis- és középvállalkozások tudásmenedzsment-rendszerei, hatásuk a versenyképességre és hatékonyságra, különös tekintettel a hálózatos működésben rejlő lehetőségekre2023-07-17
Ágnes VargaKlára MartonZoltán Jakab2023-05-24 16:00:00Zenei tevékenységek hatása a kognitív kontroll folyamatokra2023-07-17
Rita DivékiIldikó Lázár2023-04-04 14:00:00Global Competence Development in Hungarian EFL Classrooms and EFL Teacher Training: A Mixed-Methods Enquiry Across Two Contexts2023-05-26
Carla Liege Rodrigues PimentaZoltán RónayAndrás Németh2023-03-24 10:00:00Attributes of Higher Education and Quality of Institutional Strategies in Times of Globalization in Hungary and Germany2023-05-26
Khin Khin Thant SinGábor Halász2023-03-06 10:00:00School-university Partnership in Teacher Education in Myanmar2023-05-26
Luca Alexa ErdeiErika KoppGábor Halász2023-03-02 14:30:00A nemzetközi együttműködésben megvalósuló közös képzési programok által indukált szervezeti tanulási folyamatok vizsgálata a felsőoktatásban2023-05-26
Boglárka VeketyZsófia Garai-TakácsHerman Nico Alexander Logemann2023-03-01 16:00:00The Effect of Mindfulness-Based Interventions on Children’s Self-Regulation2023-05-26
Barnabás SárospatakiGyörgy Mészáros2023-02-28 13:00:00Ki vagyok én nektek? Pedagógus identitás és szereplehetőségek, tanár-diák kapcsolat és személyesség, egy pályakezdő tanár önreflexiói alapján2023-05-26
Tímea Aliz VissiGabriella Papp2023-02-07 13:00:00Az inklúziót támogató tényezők azonosítása norvég és magyar nemzetiségű cerebrális parézissel élő felnőttek tapasztalatai és véleménye alapján2023-05-26
Saule AnafinovaGábor Halász2023-02-06 12:00:00Asia/Europe Inter-University Cooperation in Higher Education: The Case of Tuning Central Asian Higher Education Area (TuCAHEA)2023-05-26
Eszter BükkiAnikó Fehérvári2022-12-08 15:00:00Az iskolai rendszerű szakképzésben oktatók szakmai fejlődése és tanulása és az ezt befolyásoló egyéni és szervezeti tényezők vizsgálata2023-02-23
Ádám LajtaiBrigitta Dóczi2022-12-07 14:00:00The Potentials of Video Games in the Process of English Language Learning and the Practice of Language Teaching in the Hungarian Context2023-02-23
Tamás Zsolt FrankÁgnes BoreczkyGabriella Baska2022-12-01 09:00:00Néptanítók sajtóreprezentációja a Horthy-korszakban (1921-1938)2023-02-23
Balázs FajtÉva IllésKata Csizér2022-11-29 15:00:00EFL learning through extramural English activities in the Hungarian secondary education context: A mixed methods study2023-02-23
Judit Andrea BaloghGyörgy Bárdos2022-10-28 10:00:00Edzői szerepek és feladatok értelmezése a magyar kosárlabdasportban a tao-rendszer hatásainak tükrében2022-12-05
Ágnes HavasiStefanik Krisztina Győriné2022-10-20 11:00:00Komplex kommunikációs igényű autizmussal élő kisiskolások kommunikációja2022-12-05
Andrea GulyásErika Kopp2022-09-20 10:00:00A Waldorf-pedagógusok munkájának értékelése2022-11-02
Attila Károly MolnárMária Kraiciné SzokolyJudit Hegedűs2022-09-07 13:00:00Fogvatartottak reintegrációt támogató tanulásának vizsgálata három büntetés-végrehajtási intézetben2022-11-02
Erzsébet SarlósIstván NahalkaSzilvia Boros2022-07-08 13:00:00Az intézményes keretek között történt szenzomotoros fejlesztés hatása az 5-8 éves gyerekek szenzomotoros fejlődésére, auditív és vizuális tanulási részképességeire2022-11-02
Ádám LakiAttila SzabóFerenc Ihász2022-07-05 10:00:00Sportágra jellemző döntéshozatali képességre alapozott prognosztizáló módszer kidolgozása sportági kiválasztás céljából2022-11-02
Imre FeketeBrigitta DócziKata Csizér2022-06-28 15:00:00Dimensions of Information and Communications Technology Use: A Mixed Methods Study of Hungarian English Majors and University EFL Teachers2022-10-27
Emese SchillerHelga Dorner2022-06-10 10:00:00Developing senior language learners’ autonomy with one-to-one counselling for autonomous learning2022-07-07
Emese Boksayné PapGyula Tankó2022-02-25 14:00:00Multilingual language learners’ intersemiotic translation into L3 English. A grounded theory on reliance on languages in the multilingual mental lexicon2022-04-12
Dávid SmidKata Csizér2022-02-21 14:00:00Pre-Service English Teachers’ Motivation in Hungary: An Exploratory Mixed-Methods Study2022-04-12
Kamilla Diána MarjaiJózsef Gerevich2022-02-10 12:00:00Autizmus spektrum zavarral élő személyek klinikai és pszichoszociális jellemzői. Bullying vizsgálata serdülőkorú tanulók körében2022-04-12
Janka BaloghAndrás NémethLászló Bernáth2022-01-18 14:00:00Életreform – Mozdulatművészet – Empátia2022-04-12
Nárcisz Rita KulcsárÉva Feketéné Szakos2021-12-14 14:00:00A hallgatói tudás fejlesztése új megközelítésben egy matematikai tantárgyi programban a felnőttkori tanulás szemszögéből2022-01-27
Richard Akrofi Kwabena BaafiKata Csizér2021-12-14 10:00:00The Impact of School Learning Environment on Students’ Academic Performance in Senior High Schools in the Greater Accra Region, Ghana2022-01-27
Zsófia Szilvia KállayFranz Schaffhauser2021-12-10 10:00:00A konduktív nevelés hatásrendszerének fejlődése, különös tekintettel az aktivitást elősegítő nevelési tényezőkre2022-01-27
Feifei WangSzilvia Boros2021-11-05 14:00:00The interaction between physical activity and sleep quality, stress and life satisfaction among adult - Aerobic walking intervention2022-01-27
Togtokhmaa ZagirHelga Dorner2021-10-20 12:00:00Professional identity and competences of adult learning facilitators: Perspectives from Mongolian non-formal adult education2022-01-27
Viola Tóthné BorbélyAnikó Kálmán2021-06-23 15:00:00Innovatív felnőttképzési és emberi erőforrás modellek a hazai járműiparban: igények és megvalósítás2021-10-22
Izabella SzöllősiKlára Marton2021-06-18 15:00:00A post-stroke afázia neurokognitív vizsgálata: Nyelvi és nem nyelvi kognitív kontroll funkciók összehasonlítása2021-10-22
Gulsaule KairatKinga Magdolna Mandel2021-06-14 15:00:00Mentoring in higher education: the case of Kazakhstan2021-10-22
Dorina Eszter SzenteAndrás Németh2021-05-19 10:00:00Az iskolai rituálék egykor és ma, nevelésre gyakorolt hatásuk – különös tekintettel a 20. század első felének leány- és nőnevelésének alakulására2021-06-10
Georgina KaszaGyörgy Fábri2021-05-12 14:00:00A felsőoktatás nemzetközivé válása: hazai felsőoktatási intézményi gyakorlatok változása a 2010-es években2021-06-10
Bernadett BabályAndrea Kárpáti2021-04-27 13:00:00A térszemlélet fejlődésének vizsgálata a vizuális nevelés szemszögéből: mérőeszközök, fejlődési korszakok és pedagógiai javaslatok2021-06-10
Ágota SzűcsGyula Tankó2021-03-05 10:00:00Reading English for Academic Purposes: A case study on the reading processes of first year EFL learner BA students2022-01-27
Krisztina NagyNóra Rapos2021-02-19 10:00:00A mentorok tanulását és folyamatos szakmai fejlődését meghatározó tényezők2021-03-19
Kinga Káplár-KodácsyHelga Dorner2021-01-06 14:00:00The Role of Adult Learning Processes in the Practice of Mentoring Novice Teachers2021-03-19
Kinga Káplár-KodácsyHelga Dorner2021-01-06 14:00:00The Role of Adult Learning Processes in the Practice of Mentoring Novice Teachers2021-03-19
Péter BogdánLászló Trencsényi2020-12-18 14:00:00A romák oktatásával kapcsolatos kérdések a pedagógiai szaksajtó tükrében–Egy társadalmi peremhelyzetben lévő közösség integrációját segítő/gátló oktatási programok tervek, projektek 1978 és 1997között2021-03-19
Henriett KissÉva SzabolcsGábor Bodnár2020-11-26 11:00:00Zenehallgatás az általános iskolai ének-zene órákon az 1960-as években2021-03-19
Ivett Judit KovácsErzsébet Cs.CzacheszJudit Kovács2020-11-16 10:00:00Nemzetközi óvodák szervezeti kultúrája és interkulturális pedagógusközössége2021-03-19
Ármin KövérGergely Dávid2020-10-07 10:00:00„All eyes and ears”: Investigating foreign language users’ Performance in listening comprehension and audio-visual comprehension2021-03-19
Vera Noémi AlpárIstván Nahalka2020-10-06 10:00:00Az iskolai esélyegyenlőtlenség. A területi és társadalmi egyenlőtlenségek, az iskolai kultúra és az oktatás eredményességének összefüggésrendszere2021-03-19
Judit KerekiPéter Zászkaliczky2020-07-22 10:00:00A kora gyermekkori intervenciós rendszer működése és fejlesztési lehetőségei az egységes ellátási út tükrében2020-11-23
Katalin Andrea Gátas-AubeljÁgota SzekeresMária Kraiciné Szokoly2020-06-19 14:00:00Diszlexiás hallgatók helyzete a magyar felsőoktatásban2020-08-06
Nóra Nemes-NémethAndrás Németh2020-06-18 10:00:00Kontinuitás és diszkontinuitás egy iskolaváros társadalmi struktúrájában. Különös tekintettel a tanári professzió konstruálódására2020-08-06
Andrea AsztalosGábor BodnárAnikó Fehérvári2020-05-21 10:00:00Az általános iskolai ének-zene tanárok, tanítók gondolkodása a gyerekek zenei képességeinek fejlesztésével, a tanítással és az értékeléssel kapcsolatban2020-08-06
Tibor VámosLajos KullmannZoltán Dénes2020-05-20 10:00:00A variábilis gyakorlás hatása izometriás szorítóerő tanulásakor2020-08-06
Mária MesterházyErzsébet Golnhofer2020-05-13 12:00:00Érzelmi elemek Waldorf-tanárok identitásának alakulásában2020-08-06
Afrodita Meritta ManxhukaLászló Trencsényi2020-04-14 11:00:00A populáris regiszter szerepe és lehetőségei az irodalmi nevelésben2020-08-06
Andrea NagyAndrás Németh2020-02-19 10:00:00Középfokú katonai nevelés Magyarországon a kiegyezéstől 1945-ig – a fegyelmező hatalom és a totális intézmény jellemzőinek vizsgálata2020-08-06
Zsuzsanna KuntPéter Zászkaliczky2020-01-22 14:00:00Kapcsolódások – személyi segítés és együtműködés a fogyatékosságtudomány és a kulturális antropológia találkozásainak tükrében2020-08-06
Renáta FöldesiÁgnes Boreczky2020-01-16 13:00:00Pető András életpályája: A konduktív pedagógiához vezető út 1911-1967.2020-08-06
Dóra HangyaMária Kraiciné Szokoly2020-01-16 13:00:00Egyenlő partner szeretnék lenni! Fogyatékossággal élő felnőttek iskolarendszeren kívüli felnőttképzéshez való egyenlő esélyű hozzáférésének komplex vizsgálata2020-08-06
Aletta Ágnes Forrás-BiróKatalin N Kollár2020-01-10 14:00:00Tanulásmódszertan és tanulástámogatás a közoktatásban2020-02-13
Zsuzsanna HorváthAnikó Illés2020-01-09 10:00:00Sajátos nevelési igényű fiatalokból álló csoportok komplex vizsgálata mozgás- és táncterápiás folyamatok tükrében2020-02-13
Éva VerderberJudit Szivák2019-12-19 11:00:00Vezető profilú mesterpedagógusok reflektivitása2020-02-13
Enikő Judit PásztorÉva Szabolcs2019-12-12 14:00:00A játékos idegennyelvi foglalkozások megjelenése a magyarországi óvodákban 1959-től napjainkig, különös tekintettel a soproni és Sopron környéki óvodákra2020-02-13
Barzan Hama KarimÉva Major2019-11-18 14:00:00Exploring the possibilities of improving the situation of ICT in teaching EFL: the case of public universities in Iraqi Kurdistan2020-02-13
Hama Karim Barzan’sÉva Major2019-11-18 14:00:00Exploring the possibilities of improving the situation of ICT in teaching EFL: the case of public universities in Iraqi Kurdistan2020-02-13
Éva Mária Valentné AlbertÁgnes Boreczky2019-11-04 11:45:00Iskolai narratívumok Sacré Coeur növendékek élettörténetében2020-02-13
György HontiLászló Trencsényi2019-10-15 13:00:00Beavató színház2020-02-13
Zoltán LénártLajos Kullmann2019-10-01 15:00:00Spasztikus cerebrális paretikus tanulók felső végtagi mozgásainak fejlődése egy tanév alatt: Vizsgálati lehetőségek pedagógiai színtéren és egyes mérhető változások2020-02-13
Eszter MartonGabriella Papp2019-09-27 14:00:00A szülő és az iskola kapcsolata, szerepe a sikeres együttnevelés megvalósításában2019-11-21
Enikő Orsolya BereczkiAndrea Kárpáti2019-07-04 14:00:00Nurturing Students’ Creativity in Technology-Integrated Learning Environments2019-09-26
László HorváthGábor Halász2019-06-27 14:00:00A felsőoktatási intézmény mint tanulószervezet2019-09-26
Ágnes Muth-FazekasGábor Halász2019-05-28 13:00:00Közoktatás-fejlesztési beavatkozások hatásmechanizmusai2019-09-26
Mária Julianna DettaiIván Falus2019-05-15 14:00:00A hazai felsőoktatási intézményekben folyó olasznyelv-oktatás motivációs kérdései2019-09-26
Krisztián PálvölgyiGábor Halász2019-04-16 16:30:00A magyarországi Bologna-implementációs folyamat elemzése Az intézményi szintű folyamatok jellemzőinek vizsgálata2019-09-26
Tünde MorvaiPéter Tibor Nagy2019-04-02 10:00:00A szlovákiai pedagógusképzés hasznosulása2019-06-18
Deisi Cecibel Yunga GodoyZsuzsa Kovács2019-03-28 14:00:00Educating the reflective professional in teacher education: professional learning in teaching and in other professions2019-06-18
Kinley SedenErika Kopp2019-03-25 11:00:00Constructing Teacher Subjective Theory of Assessment2019-06-18
Csilla PestiJános GyőriErika Kopp2019-03-21 14:00:00The evolution of teacher education programs in different countries with a special focus on the role of practicum in developing teacher competences2019-06-18
Tamás TóthGyörgy Mészáros2019-03-19 09:00:00CROSSING THE THRESHOLD IN THE MARGINS From the Critique of Ideology Towards Emancipatory Pedagogical Praxis2019-06-18
Anikó SándorGyörgy Könczei2019-02-28 14:00:00Magas támogatási szükséglettel élő személyek önrendelkezési lehetőségei2019-06-18
Helena KovacsGábor Halász2019-02-14 13:30:00Teacher learning in innovative learning enviroments, in the context of educational reforms and developmental interventions2019-06-18
Melinda KardosÉva SallaiIván Falus2019-01-24 11:00:00A tanári nézetrendszer, az osztálytermi interakciók és a tanulói motivációs rendszer összefüggései2019-04-04


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )