Login
 Forum
 
by institution by research field by name by date by doctoral school  
Search for PhD defense according to doctoral school
name of institution
doctoral school
identification number of the doctoral school
defenses sorted by date




 
Doctoral defenses of Doctoral School of Education

name of doctoral candidate

thesis supervisor

co-supervisor

date of defense

title of thesis

date of decision of DS
László MészárosGyörgy MikonyaIbolya Tar2012-07-03 10:00:00Az ókori Európa nevelésügye2012-12-13
Nóra ImreJudit HegedűsJúlia Szekszárdi2018-01-24 10:00:00A szülői részvétel szerepe a tanulók iskolai pályafutásának alakulásában2018-03-08
Ágota AntalkaÁgnes VámosÉva Szabolcs2015-12-11 14:00:00A tanári kiégés feltérképezése Kovászna megye középiskolai tanárainak körében2016-03-03
Gyöngyi GálErzsébet Cs.CzacheszÉva Sallai2014-02-25 14:00:00A Magyarországra áttelepedett erdélyi magyar pedagógusok szakmai és társadalmi integrációja2014-06-12
Gabriella Dóczi-VámosIván FalusNóra Rapos2017-07-14 14:00:00Iskolai agresszió és az iskola belső világa2017-11-23
Carla Liege Rodrigues PimentaZoltán RónayAndrás Németh2023-03-24 10:00:00Attributes of Higher Education and Quality of Institutional Strategies in Times of Globalization in Hungary and Germany2023-05-26
Domokos Zoltán CsomortániZsolt DemetrovicsZsuzsa Mesterházi2015-04-30 13:00:00Túl jó / elég rossz szülők. A pszichológiai túlvédés okai, jellemzői, következményei és kezelési lehetőségei2015-10-01
Ildikó LázárDorottya HollóPéter Medgyes2007-06-04 10:00:00The Role and Status of Intercultural Communication Training in English Language Teacher Education in Hungary2007-07-12
Réka EszenyiDorottya HollóPéter Medgyes2007-03-12 10:00:00Online Chat in the Secondary School EFL Class2007-07-12
Emese BerzsenyiAndrás NémethAndrás Máté-Tóth2017-07-04 11:00:00A fogyatékos személyek nevelésének története interkulturális megközelítésben, az ábrahámi vallások – a zsidóság, a kereszténység és az iszlám – szent könyveiben megfogalmazott tanítások tükrében2017-10-12
Boglárka VeketyZsófia Garai-TakácsHerman Nico Alexander Logemann2023-03-01 16:00:00The Effect of Mindfulness-Based Interventions on Children’s Self-Regulation2023-05-26
Katalin Andrea Gátas-AubeljÁgota SzekeresMária Kraiciné Szokoly2020-06-19 14:00:00Diszlexiás hallgatók helyzete a magyar felsőoktatásban2020-08-06
Ivett Judit KovácsErzsébet Cs.CzacheszJudit Kovács2020-11-16 10:00:00Nemzetközi óvodák szervezeti kultúrája és interkulturális pedagógusközössége2021-03-19
Csilla PestiJános GyőriErika Kopp2019-03-21 14:00:00The evolution of teacher education programs in different countries with a special focus on the role of practicum in developing teacher competences2019-06-18
Mária Magdolna FlamichErzsébet GolnhoferGyörgy Könczei2018-02-20 10:00:00Pedagóguskompetenciák az inkluzív szemléletű tanárképzésben2018-06-01
Mária Rita HoffmannErzsébet GolnhoferGyörgy Könczei2018-03-23 10:00:00Felkészítés az inkluzív szemléletű tanárképzésre2018-06-01
Ádám Tibor GusztafikGyörgy BárdosMiklós Koltai2023-11-23 09:00:00Motoros képességek teljesítményösszetevőinek vizsgálata utánpótláskorú labdarúgóknál2024-02-26
Szilvia Tóth-MózerJános OlléAndrea Kárpáti2016-02-18 15:00:00Digitális nemzedék a tanulási folyamatban. Középiskolások internethasználati és tanulási preferenciái, énképe és digitális kompetenciája.2016-05-19
Ágnes VargaKlára MartonZoltán Jakab2023-05-24 16:00:00Zenei tevékenységek hatása a kognitív kontroll folyamatokra2023-07-17
Bálint FeyérKata CsizérÉva Illés2016-07-15 10:00:00Investigating Hungarian EFL Learners’ Comprehension and Attitudes Pertaining to English Speech Varieties2016-09-15
Ádám LakiAttila SzabóFerenc Ihász2022-07-05 10:00:00Sportágra jellemző döntéshozatali képességre alapozott prognosztizáló módszer kidolgozása sportági kiválasztás céljából2022-11-02
Attila Károly MolnárMária Kraiciné SzokolyJudit Hegedűs2022-09-07 13:00:00Fogvatartottak reintegrációt támogató tanulásának vizsgálata három büntetés-végrehajtási intézetben2022-11-02
Luca Alexa ErdeiErika KoppGábor Halász2023-03-02 14:30:00A nemzetközi együttműködésben megvalósuló közös képzési programok által indukált szervezeti tanulási folyamatok vizsgálata a felsőoktatásban2023-05-26
Katalin Tünde PapEdit BodonyiJudit Györgyiné Koncz2013-02-05 13:00:00Az esztétikai nevelés történeti áttekintése, különös tekintettel a reformpedagógiai gyökerekre, és szerepe a mai középiskolai irodalom és művészeti tantárgyak oktatásában2013-03-21
Gabriella PatakyEdit BodonyiEmil Gaul2011-06-15 15:30:00Tárgykészítés-tárgytervezés a 6-12 éves gyerekek vizuális nevelésében, egy diagnosztikus mérés tükrében2011-09-15
Ibolya TúriIván FalusÉva Feketéné Szabó2018-06-13 16:00:00Konduktorjelöltek nézetrendszerének alakulása a konduktorképzés folyamán2018-09-27
Andrea AsztalosGábor BodnárAnikó Fehérvári2020-05-21 10:00:00Az általános iskolai ének-zene tanárok, tanítók gondolkodása a gyerekek zenei képességeinek fejlesztésével, a tanítással és az értékeléssel kapcsolatban2020-08-06
Anikó FeketeGábor BodnárAnikó Fehérvári2024-01-29 11:00:00A kreatív zenélés oktatása2024-02-26
Melinda KardosÉva SallaiIván Falus2019-01-24 11:00:00A tanári nézetrendszer, az osztálytermi interakciók és a tanulói motivációs rendszer összefüggései2019-04-04
Tibor VámosLajos KullmannZoltán Dénes2020-05-20 10:00:00A variábilis gyakorlás hatása izometriás szorítóerő tanulásakor2020-08-06
Balázs FajtÉva IllésKata Csizér2022-11-29 15:00:00EFL learning through extramural English activities in the Hungarian secondary education context: A mixed methods study2023-02-23
Réka AsztalosÉva MajorKata Csizér2016-04-28 15:00:00The Pedagogical Purposes of the Use of Virtual Learning Environments and Web 2.0 Tools in Tertiary Language Teaching in a Blended Learning Environment2016-07-14
Esther Gutierrez EugenioÉva IllésKata Csizér2018-02-23 10:00:00L3 teachers’ beliefs about multilingualism in Europe2018-06-01
Imre FeketeBrigitta DócziKata Csizér2022-06-28 15:00:00Dimensions of Information and Communications Technology Use: A Mixed Methods Study of Hungarian English Majors and University EFL Teachers2022-10-27
Kármen Kinga SvasticsPéter ZászkaliczkySára Csillag2024-01-30 13:00:00Fogyatékossággal élő emberek munkaerőpiaci részvételének kritikai diskurzuselemzése a hazai Emberi Erőforrás Tanácsadó (MA) képzésben2024-02-26
Yusuf Fakhraddin HusseinLászló BernáthCsaba Csíkos2023-06-27 16:00:00The Effect of Teaching Conceptual Knowledge on Students’ Achievement in, Anxiety About, and Attitude Toward Mathematics in the Kurdistan Region of Iraq2023-10-02
Yusuf Fakhraddin HusseinLászló BernáthCsaba Csíkos2023-06-27 16:00:00The Effect of Teaching Conceptual Knowledge on Students’ Achievement in, Anxiety About, and Attitude Toward Mathematics in the Kurdistan Region of Iraq2023-10-02
Nedda Ilona KolosaiMária M. NádasiAntal Bugán2013-02-12 13:00:00Kisiskoláskor és történeti idő - az 1950-es évek kisiskoláskorára vonatkozó narratívák tartalomelemzése2013-03-21
Erzsébet SarlósIstván NahalkaSzilvia Boros2022-07-08 13:00:00Az intézményes keretek között történt szenzomotoros fejlesztés hatása az 5-8 éves gyerekek szenzomotoros fejlődésére, auditív és vizuális tanulási részképességeire2022-11-02
Henriett KissÉva SzabolcsGábor Bodnár2020-11-26 11:00:00Zenehallgatás az általános iskolai ének-zene órákon az 1960-as években2021-03-19
Janka BaloghAndrás NémethLászló Bernáth2022-01-18 14:00:00Életreform – Mozdulatművészet – Empátia2022-04-12
Tamás Zsolt FrankÁgnes BoreczkyGabriella Baska2022-12-01 09:00:00Néptanítók sajtóreprezentációja a Horthy-korszakban (1921-1938)2023-02-23
Ágnes Magyarné FazekasErzsébet Cs.CzacheszEndre Barkó2014-05-08 14:00:00Vizsgálatok 15-16 éves tanulók olvasási és médiahasználati szokásairól2014-06-12
Antal Mór SzűcsÉva GyarmathyAnna Adamikné Jászó2023-06-14 11:00:00A Mesezene módszer hatása a fonológiai tudatosságra, valamint a gyorsautomatizált megnevezésre2023-07-17
Dobson GordonMargit Szesztay2011-05-10 14:00:00Teacher development: a case study2011-09-15
Gyula VarjasiBéla Pukánszky2013-11-14 14:00:00A tanárképző főiskolai ének-zenetanárképzés pedagógiai sajátosságainak történeti összehasonlító elemzése Magyarországon 1928-tól napjainkig2013-12-11
Rita Mónika Farkasné GöncziZsuzsa Mesterházi2018-11-28 16:00:00A diszkalkulia diagnosztikája eltérő szaktudományi aspektusokból2019-04-04
Krisztina NagyNóra Rapos2021-02-19 10:00:00A mentorok tanulását és folyamatos szakmai fejlődését meghatározó tényezők2021-03-19
Saule AnafinovaGábor Halász2023-02-06 12:00:00Asia/Europe Inter-University Cooperation in Higher Education: The Case of Tuning Central Asian Higher Education Area (TuCAHEA)2023-05-26
Andrea JuhászKata Csizér2015-09-24 16:00:00The Conceptualization of Communicative Competence in Secondary EFL Classrooms in Hungary2015-12-03
Ágnes AlbertJudit Kormos2008-11-12 15:00:00"Creativity and oral narrative task performance: a study of first year English majors2009-01-29
Zsuzsa KovácsEndréné Réthy2010-02-18 14:00:00Az önszabályozó tanulást támogató osztálytermi környezet sajátosságai2010-04-28
Csilla StégerGábor Halász2012-06-04 15:00:00Tanárképzési helyzetkép a bolognai reformok után2012-07-17
Talia KonstantinÉva Szabolcs2017-03-03 10:00:00Empowerment of Students with Learning Disabilities in the Process of Practicum2017-05-25
Kinley SedenErika Kopp2019-03-25 11:00:00Constructing Teacher Subjective Theory of Assessment2019-06-18
Orsolya KeresztySusan Zimmermann2007-05-11 10:00:00Középfokú leánynevelés és nemzetépítés a dualizmus kori Magyarországon2007-07-12
Brigitta DócziJudit Kormos2012-06-26 10:00:00Mapping the Changes in the Mental Lexicon of Pre-intermediate Learners of English: A longitudinal study of depth of word knowledge development2012-12-13
Zoltán András SzabóÉva Szabolcs2017-06-22 12:00:00A trifurkáló fiúközépiskola-rendszer kialakulása Magyarországon (1921-1924)2017-10-12
Zoltán LénártLajos Kullmann2019-10-01 15:00:00Spasztikus cerebrális paretikus tanulók felső végtagi mozgásainak fejlődése egy tanév alatt: Vizsgálati lehetőségek pedagógiai színtéren és egyes mérhető változások2020-02-13
Piroska CsatáriAnna Zsigmond2007-12-06 11:00:00Hagyományőrzés és új értékek teremtése az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar hallgatóinak nem-szakos idegennyelvi képzésében2008-02-07
Dorina Eszter SzenteAndrás Németh2021-05-19 10:00:00Az iskolai rituálék egykor és ma, nevelésre gyakorolt hatásuk – különös tekintettel a 20. század első felének leány- és nőnevelésének alakulására2021-06-10
Ida Pajorné KugelbauerGyörgyné Hunyady2014-03-10 12:00:00Vizuális nevelés a Waldorf Iskolában – A rajzi képességek fejlődése és fejlesztése, egy longitudinális vizsgálat tükrében2014-06-12
Benny FisherPál Völgyesy2008-02-29 12:00:00The educational therapeutic community model for treating adolescent drug addicts in malkishua as a lever for change and growth among drug addicted youth2008-06-12
Lóránt RézÉva Szabolcs2016-01-19 14:00:00Az intézményes orgonaoktatás Magyarországon 1832-től2016-03-03
László ZachárAndrás Benedek2007-06-26 14:00:00Kihívások és megoldási lehetőségek a felnőttképzésben2007-11-15
Zoltán NagyEndre Barkó2010-06-18 15:00:00A tömegkommunikáció és pedagógia összefüggésrendszerének a vizsgálata kommunikációs szakos és tanárjelölt hallgatók körében2010-12-09
Andrea BenyovszkyFranz Schaffhauser2016-05-04 15:30:00A konduktív pedagógia permanens jelenléte az Amerikai Egyesült Államokban (Aquinas College, Grand Rapids, MI, USA)2016-07-14
Éva TóthÁgnes Vámos2007-06-27 16:00:00Az idegen nyelvi üzleti levélírás tanítása a felsőoktatásban2007-11-15
Andrea GrózÉva Szabolcs2007-11-07 09:00:00A pedagógus-gyermek kapcsolat alakulása a dualizmus korában, tanítóképzős pedagógiai szakkönyvek tükrében2008-02-07
Attila László FőzőAndrea Kárpáti2010-11-29 10:00:00A számítógéppel segített kollaboratív és egyéni tanulást segítő módszerek a kémiaoktatásban2011-03-17
Veronika PirkaAndrás Németh2013-01-10 09:00:00Az életreform-mozgalmak hatása a hazai pedagógiai nyilvánosságra az 1920-as és '30-as években2013-03-21
Aletta Ágnes Forrás-BiróKatalin N Kollár2020-01-10 14:00:00Tanulásmódszertan és tanulástámogatás a közoktatásban2020-02-13
Jasmina SazdovskaKrisztina Károly2009-06-17 14:30:00„The Intentionality Model of Presentations: Towards a Speech Act and Genre Analysis of Business Presentations”2009-08-27
Richard Akrofi Kwabena BaafiKata Csizér2021-12-14 10:00:00The Impact of School Learning Environment on Students’ Academic Performance in Senior High Schools in the Greater Accra Region, Ghana2022-01-27
Dóra LévaiJános Ollé2014-05-20 11:00:00A pedagógus kompetenciái az online tanulási környezetben zajló tanulási-tanítási folyamat során2014-06-12
Beatrix PriceDorottya Holló2023-12-12 14:00:00English language teachers’ associations providing continuing professional development: An international mixed-methods enquiry2024-02-26
Gabriella BaskaÉva Szabolcs2008-03-27 13:00:00Egy városi tanító életvilága a XIX. század második feléből2008-06-12
Dung Thi ĐoAnikó Zsolnai2023-06-14 15:00:00Primary teachers’ perspectives and understanding of social and emotional learning in Vietnam2023-07-17
Márta BarbaricsIldikó Lázár2024-03-11 18:00:00Alternative Assessment Methods in English as a Foreign Language and in English Medium Content Classes in Hungarian Public Secondary Schools
Hajnal FeketePál Heltai2008-06-20 14:00:00Towards the validation of translation as an intermediate language proficiency exam task2008-09-04
István VasÁgnes Vámos2011-06-08 14:00:00Gyakorlatorientált módszerek a gazdasági német szakmai nyelv oktatásában2011-09-15
Csaba KálmánKata Csizér2016-06-10 12:00:00Corporate language education in Hungary: The teacher’s role in generating and maintaining the motivation of learners of English2016-07-14
Monika CzinegeLajos Kis-Tóth2019-01-10 12:30:00Kooperatív tanulás alkalmazásának vizsgálata a számítástudomány oktatásában2019-04-04
Tas SzebedyErzsébet Golnhofer2007-12-19 08:00:00Az oktatáspolitikák hatása az iskolák életére és az iskolafejlesztésekre a 90-es évektől napjainkig2008-04-03
Ibolya TomoryIván Falus2011-02-09 11:00:00Az afrikai oktatási rendszerek sajátosságai pedagógiai-antropológiai tükörben: A kulturális antropológia alkalmazása és Kelet-Afrikai terepmunkák tapasztalatai2011-03-17
József Gergely TamásiKrisztina Károly2013-03-05 14:00:00The world universities debating championship format: A movebased analysis2013-05-15
Zsuzsanna KomjáthyCsaba Bánfalvy2018-03-27 14:00:00Ifjú-, és felnőtt korban mozgáskorlátozottá vált személyek munkaerő-piaci integrációjáról2018-06-01
Rachel HolsblatEndre Barkó2009-06-23 15:00:00Teacher Organization Citizenship Behavior: The Impact of Variables on the Level of the Organization and on the Level of the Individual on the Teacher Organizational Citizenship Behavior2009-08-27
Kinga Káplár-KodácsyHelga Dorner2021-01-06 14:00:00The Role of Adult Learning Processes in the Practice of Mentoring Novice Teachers2021-03-19
Zsuzsanna BuktaSándor Striker2015-01-06 14:00:00Civil társadalom, közösségépítés, helyi cselekvés a sportban A sportegyesületek szervezeti jellemzői és a helyi önkormányzatokkal való kapcsolata2015-03-19
Vanda KatonaGyörgy Könczei2015-06-19 09:00:00Mozgássérült emberek felnőtté válása a társadalom által teremtett keretek között – A reziliencia lehetősége az életutakban2015-10-01
Judit HeitzmannMarianne Nikolov2008-10-29 11:30:00A motiváció változásának hosszú távú vizsgálata egy középiskolás angolos csoportban2009-01-29
Zsolt Gábor TéglásFranz Schaffhauser2010-01-12 15:00:00A hagyományápolás szerepe az óvodai és iskolai nevelésben2010-02-18
Emese SzarkaGyörgy Mikonya2012-03-12 14:00:00A hazai szubkultúrák és vallási mozgalmak hatása az oktatásra és a szocializációra2012-05-03
Zsuzsa Emese CsobánkaLászló Trencsényi2016-12-01 16:00:00A „kortárs szemléletű” irodalomtanítás lehetőségei2017-03-09
Krisztián PálvölgyiGábor Halász2019-04-16 16:30:00A magyarországi Bologna-implementációs folyamat elemzése Az intézményi szintű folyamatok jellemzőinek vizsgálata2019-09-26
Klára Balázsné DrozgyikÁgnes Vizelyi2007-04-23 16:00:00A kéttannyelvű képzés iskolaszervezési kérdései2007-07-12
Ágnes BaracsiErzsébet Golnhofer2011-05-23 15:00:00Pedagógusok személyes és társas kompetenciái2011-09-15
Emese Reinhardtné BarkóczyJudit Szivák2013-06-25 09:00:00Kistérségi társulások a közoktatásban2013-12-11
Andrea Klára KoltaiKrisztina Károly2018-06-26 11:30:00Understanding Learner Needs: A Qualitative Study of ESP Learner Needs in EU English Courses in Hungarian Tertiary Education2018-09-27


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )