name of doctoral candidate | thesis supervisor | co-supervisor | date of defense | title of thesis | date of decision of DS |
---|
|
|
|
|
|
|
László Mészáros | György Mikonya | Ibolya Tar | 2012-07-03 10:00:00 | Az ókori Európa nevelésügye | 2012-12-13 |
Nóra Imre | Judit Hegedűs | Júlia Szekszárdi | 2018-01-24 10:00:00 | A szülői részvétel szerepe a tanulók iskolai pályafutásának alakulásában | 2018-03-08 |
Ágota Antalka | Ágnes Vámos | Éva Szabolcs | 2015-12-11 14:00:00 | A tanári kiégés feltérképezése Kovászna megye középiskolai tanárainak körében | 2016-03-03 |
Gyöngyi Gál | Erzsébet Cs.Czachesz | Éva Sallai | 2014-02-25 14:00:00 | A Magyarországra áttelepedett erdélyi magyar pedagógusok szakmai és társadalmi integrációja | 2014-06-12 |
Gabriella Dóczi-Vámos | Iván Falus | Nóra Rapos | 2017-07-14 14:00:00 | Iskolai agresszió és az iskola belső világa | 2017-11-23 |
Carla Liege Rodrigues Pimenta | Zoltán Rónay | András Németh | 2023-03-24 10:00:00 | Attributes of Higher Education and Quality of Institutional Strategies in Times of Globalization in Hungary and Germany | 2023-05-26 |
Domokos Zoltán Csomortáni | Zsolt Demetrovics | Zsuzsa Mesterházi | 2015-04-30 13:00:00 | Túl jó / elég rossz szülők. A pszichológiai túlvédés okai, jellemzői, következményei és kezelési lehetőségei | 2015-10-01 |
Ildikó Lázár | Dorottya Holló | Péter Medgyes | 2007-06-04 10:00:00 | The Role and Status of Intercultural Communication Training in English Language Teacher Education in Hungary | 2007-07-12 |
Réka Eszenyi | Dorottya Holló | Péter Medgyes | 2007-03-12 10:00:00 | Online Chat in the Secondary School EFL Class | 2007-07-12 |
Emese Berzsenyi | András Németh | András Máté-Tóth | 2017-07-04 11:00:00 | A fogyatékos személyek nevelésének története interkulturális megközelítésben, az ábrahámi vallások – a zsidóság, a kereszténység és az iszlám – szent könyveiben megfogalmazott tanítások tükrében | 2017-10-12 |
Boglárka Vekety | Zsófia Garai-Takács | Herman Nico Alexander Logemann | 2023-03-01 16:00:00 | The Effect of Mindfulness-Based Interventions on Children’s Self-Regulation | 2023-05-26 |
Katalin Andrea Gátas-Aubelj | Ágota Szekeres | Mária Kraiciné Szokoly | 2020-06-19 14:00:00 | Diszlexiás hallgatók helyzete a magyar felsőoktatásban | 2020-08-06 |
Ivett Judit Kovács | Erzsébet Cs.Czachesz | Judit Kovács | 2020-11-16 10:00:00 | Nemzetközi óvodák szervezeti kultúrája és interkulturális pedagógusközössége | 2021-03-19 |
Csilla Pesti | János Győri | Erika Kopp | 2019-03-21 14:00:00 | The evolution of teacher education programs in different countries with a special focus on the role of practicum in developing teacher competences | 2019-06-18 |
Mária Magdolna Flamich | Erzsébet Golnhofer | György Könczei | 2018-02-20 10:00:00 | Pedagóguskompetenciák az inkluzív szemléletű tanárképzésben | 2018-06-01 |
Mária Rita Hoffmann | Erzsébet Golnhofer | György Könczei | 2018-03-23 10:00:00 | Felkészítés az inkluzív szemléletű tanárképzésre | 2018-06-01 |
Ádám Tibor Gusztafik | György Bárdos | Miklós Koltai | 2023-11-23 09:00:00 | Motoros képességek teljesítményösszetevőinek vizsgálata utánpótláskorú labdarúgóknál | 2024-02-26 |
Szilvia Tóth-Mózer | János Ollé | Andrea Kárpáti | 2016-02-18 15:00:00 | Digitális nemzedék a tanulási folyamatban. Középiskolások internethasználati és tanulási preferenciái, énképe és digitális kompetenciája. | 2016-05-19 |
Ágnes Varga | Klára Marton | Zoltán Jakab | 2023-05-24 16:00:00 | Zenei tevékenységek hatása a kognitív kontroll folyamatokra | 2023-07-17 |
Bálint Feyér | Kata Csizér | Éva Illés | 2016-07-15 10:00:00 | Investigating Hungarian EFL Learners’ Comprehension and Attitudes Pertaining to English Speech Varieties | 2016-09-15 |
Ádám Laki | Attila Szabó | Ferenc Ihász | 2022-07-05 10:00:00 | Sportágra jellemző döntéshozatali képességre alapozott prognosztizáló módszer kidolgozása sportági kiválasztás céljából | 2022-11-02 |
Attila Károly Molnár | Mária Kraiciné Szokoly | Judit Hegedűs | 2022-09-07 13:00:00 | Fogvatartottak reintegrációt támogató tanulásának vizsgálata három büntetés-végrehajtási intézetben | 2022-11-02 |
Luca Alexa Erdei | Erika Kopp | Gábor Halász | 2023-03-02 14:30:00 | A nemzetközi együttműködésben megvalósuló közös képzési programok által indukált szervezeti tanulási folyamatok vizsgálata a felsőoktatásban | 2023-05-26 |
Katalin Tünde Pap | Edit Bodonyi | Judit Györgyiné Koncz | 2013-02-05 13:00:00 | Az esztétikai nevelés történeti áttekintése, különös tekintettel a reformpedagógiai gyökerekre, és szerepe a mai középiskolai irodalom és művészeti tantárgyak oktatásában | 2013-03-21 |
Gabriella Pataky | Edit Bodonyi | Emil Gaul | 2011-06-15 15:30:00 | Tárgykészítés-tárgytervezés a 6-12 éves gyerekek vizuális nevelésében, egy diagnosztikus mérés tükrében | 2011-09-15 |
Ibolya Túri | Iván Falus | Éva Feketéné Szabó | 2018-06-13 16:00:00 | Konduktorjelöltek nézetrendszerének alakulása a konduktorképzés folyamán | 2018-09-27 |
Andrea Asztalos | Gábor Bodnár | Anikó Fehérvári | 2020-05-21 10:00:00 | Az általános iskolai ének-zene tanárok, tanítók gondolkodása a gyerekek zenei képességeinek fejlesztésével, a tanítással és az értékeléssel kapcsolatban | 2020-08-06 |
Anikó Fekete | Gábor Bodnár | Anikó Fehérvári | 2024-01-29 11:00:00 | A kreatív zenélés oktatása | 2024-02-26 |
Melinda Kardos | Éva Sallai | Iván Falus | 2019-01-24 11:00:00 | A tanári nézetrendszer, az osztálytermi interakciók és a tanulói motivációs rendszer összefüggései | 2019-04-04 |
Tibor Vámos | Lajos Kullmann | Zoltán Dénes | 2020-05-20 10:00:00 | A variábilis gyakorlás hatása izometriás szorítóerő tanulásakor | 2020-08-06 |
Balázs Fajt | Éva Illés | Kata Csizér | 2022-11-29 15:00:00 | EFL learning through extramural English activities in the Hungarian secondary education context: A mixed methods study | 2023-02-23 |
Réka Asztalos | Éva Major | Kata Csizér | 2016-04-28 15:00:00 | The Pedagogical Purposes of the Use of Virtual Learning Environments and Web 2.0 Tools in Tertiary Language Teaching in a Blended Learning Environment | 2016-07-14 |
Esther Gutierrez Eugenio | Éva Illés | Kata Csizér | 2018-02-23 10:00:00 | L3 teachers’ beliefs about multilingualism in Europe | 2018-06-01 |
Imre Fekete | Brigitta Dóczi | Kata Csizér | 2022-06-28 15:00:00 | Dimensions of Information and Communications Technology Use: A Mixed Methods Study of Hungarian English Majors and University EFL Teachers | 2022-10-27 |
Kármen Kinga Svastics | Péter Zászkaliczky | Sára Csillag | 2024-01-30 13:00:00 | Fogyatékossággal élő emberek munkaerőpiaci részvételének kritikai diskurzuselemzése a hazai Emberi Erőforrás Tanácsadó (MA) képzésben | 2024-02-26 |
Yusuf Fakhraddin Hussein | László Bernáth | Csaba Csíkos | 2023-06-27 16:00:00 | The Effect of Teaching Conceptual Knowledge on Students’ Achievement in, Anxiety About, and Attitude Toward Mathematics in the Kurdistan Region of Iraq | 2023-10-02 |
Yusuf Fakhraddin Hussein | László Bernáth | Csaba Csíkos | 2023-06-27 16:00:00 | The Effect of Teaching Conceptual Knowledge on Students’ Achievement in, Anxiety About, and Attitude Toward Mathematics in the Kurdistan Region of Iraq | 2023-10-02 |
Nedda Ilona Kolosai | Mária M. Nádasi | Antal Bugán | 2013-02-12 13:00:00 | Kisiskoláskor és történeti idő - az 1950-es évek kisiskoláskorára vonatkozó narratívák tartalomelemzése | 2013-03-21 |
Erzsébet Sarlós | István Nahalka | Szilvia Boros | 2022-07-08 13:00:00 | Az intézményes keretek között történt szenzomotoros fejlesztés hatása az 5-8 éves gyerekek szenzomotoros fejlődésére, auditív és vizuális tanulási részképességeire | 2022-11-02 |
Henriett Kiss | Éva Szabolcs | Gábor Bodnár | 2020-11-26 11:00:00 | Zenehallgatás az általános iskolai ének-zene órákon az 1960-as években | 2021-03-19 |
Janka Balogh | András Németh | László Bernáth | 2022-01-18 14:00:00 | Életreform – Mozdulatművészet – Empátia | 2022-04-12 |
Tamás Zsolt Frank | Ágnes Boreczky | Gabriella Baska | 2022-12-01 09:00:00 | Néptanítók sajtóreprezentációja a Horthy-korszakban (1921-1938) | 2023-02-23 |
Ágnes Magyarné Fazekas | Erzsébet Cs.Czachesz | Endre Barkó | 2014-05-08 14:00:00 | Vizsgálatok 15-16 éves tanulók olvasási és médiahasználati szokásairól | 2014-06-12 |
Antal Mór Szűcs | Éva Gyarmathy | Anna Adamikné Jászó | 2023-06-14 11:00:00 | A Mesezene módszer hatása a fonológiai tudatosságra, valamint a gyorsautomatizált megnevezésre | 2023-07-17 |
Dobson Gordon | Margit Szesztay | | 2011-05-10 14:00:00 | Teacher development: a case study | 2011-09-15 |
Gyula Varjasi | Béla Pukánszky | | 2013-11-14 14:00:00 | A tanárképző főiskolai ének-zenetanárképzés pedagógiai sajátosságainak történeti összehasonlító elemzése Magyarországon 1928-tól napjainkig | 2013-12-11 |
Rita Mónika Farkasné Gönczi | Zsuzsa Mesterházi | | 2018-11-28 16:00:00 | A diszkalkulia diagnosztikája eltérő szaktudományi aspektusokból | 2019-04-04 |
Krisztina Nagy | Nóra Rapos | | 2021-02-19 10:00:00 | A mentorok tanulását és folyamatos szakmai fejlődését meghatározó tényezők | 2021-03-19 |
Saule Anafinova | Gábor Halász | | 2023-02-06 12:00:00 | Asia/Europe Inter-University Cooperation in Higher Education: The Case of Tuning Central Asian Higher Education Area (TuCAHEA) | 2023-05-26 |
Andrea Juhász | Kata Csizér | | 2015-09-24 16:00:00 | The Conceptualization of Communicative Competence in Secondary EFL Classrooms in Hungary | 2015-12-03 |
Ágnes Albert | Judit Kormos | | 2008-11-12 15:00:00 | "Creativity and oral narrative task performance: a study of first year English majors | 2009-01-29 |
Zsuzsa Kovács | Endréné Réthy | | 2010-02-18 14:00:00 | Az önszabályozó tanulást támogató osztálytermi környezet sajátosságai | 2010-04-28 |
Csilla Stéger | Gábor Halász | | 2012-06-04 15:00:00 | Tanárképzési helyzetkép a bolognai reformok után | 2012-07-17 |
Talia Konstantin | Éva Szabolcs | | 2017-03-03 10:00:00 | Empowerment of Students with Learning Disabilities in the Process of Practicum | 2017-05-25 |
Kinley Seden | Erika Kopp | | 2019-03-25 11:00:00 | Constructing Teacher Subjective Theory of Assessment | 2019-06-18 |
Orsolya Kereszty | Susan Zimmermann | | 2007-05-11 10:00:00 | Középfokú leánynevelés és nemzetépítés a dualizmus kori Magyarországon | 2007-07-12 |
Brigitta Dóczi | Judit Kormos | | 2012-06-26 10:00:00 | Mapping the Changes in the Mental Lexicon of Pre-intermediate Learners of English: A longitudinal study of depth of word knowledge development | 2012-12-13 |
Zoltán András Szabó | Éva Szabolcs | | 2017-06-22 12:00:00 | A trifurkáló fiúközépiskola-rendszer kialakulása Magyarországon (1921-1924) | 2017-10-12 |
Zoltán Lénárt | Lajos Kullmann | | 2019-10-01 15:00:00 | Spasztikus cerebrális paretikus tanulók felső végtagi mozgásainak fejlődése egy tanév alatt: Vizsgálati lehetőségek pedagógiai színtéren és egyes mérhető változások | 2020-02-13 |
Piroska Csatári | Anna Zsigmond | | 2007-12-06 11:00:00 | Hagyományőrzés és új értékek teremtése az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar hallgatóinak nem-szakos idegennyelvi képzésében | 2008-02-07 |
Dorina Eszter Szente | András Németh | | 2021-05-19 10:00:00 | Az iskolai rituálék egykor és ma, nevelésre gyakorolt hatásuk – különös tekintettel a 20. század első felének leány- és nőnevelésének alakulására | 2021-06-10 |
Ida Pajorné Kugelbauer | Györgyné Hunyady | | 2014-03-10 12:00:00 | Vizuális nevelés a Waldorf Iskolában – A rajzi képességek fejlődése és fejlesztése, egy longitudinális vizsgálat tükrében | 2014-06-12 |
Benny Fisher | Pál Völgyesy | | 2008-02-29 12:00:00 | The educational therapeutic community model for treating adolescent drug addicts in malkishua as a lever for change and growth among drug addicted youth | 2008-06-12 |
Lóránt Réz | Éva Szabolcs | | 2016-01-19 14:00:00 | Az intézményes orgonaoktatás Magyarországon 1832-től | 2016-03-03 |
László Zachár | András Benedek | | 2007-06-26 14:00:00 | Kihívások és megoldási lehetőségek a felnőttképzésben | 2007-11-15 |
Zoltán Nagy | Endre Barkó | | 2010-06-18 15:00:00 | A tömegkommunikáció és pedagógia összefüggésrendszerének a vizsgálata kommunikációs szakos és tanárjelölt hallgatók körében | 2010-12-09 |
Andrea Benyovszky | Franz Schaffhauser | | 2016-05-04 15:30:00 | A konduktív pedagógia permanens jelenléte az Amerikai Egyesült Államokban (Aquinas College, Grand Rapids, MI, USA) | 2016-07-14 |
Éva Tóth | Ágnes Vámos | | 2007-06-27 16:00:00 | Az idegen nyelvi üzleti levélírás tanítása a felsőoktatásban | 2007-11-15 |
Andrea Gróz | Éva Szabolcs | | 2007-11-07 09:00:00 | A pedagógus-gyermek kapcsolat alakulása a dualizmus korában, tanítóképzős pedagógiai szakkönyvek tükrében | 2008-02-07 |
Attila László Főző | Andrea Kárpáti | | 2010-11-29 10:00:00 | A számítógéppel segített kollaboratív és egyéni tanulást segítő módszerek a kémiaoktatásban | 2011-03-17 |
Veronika Pirka | András Németh | | 2013-01-10 09:00:00 | Az életreform-mozgalmak hatása a hazai pedagógiai nyilvánosságra az 1920-as és '30-as években | 2013-03-21 |
Aletta Ágnes Forrás-Biró | Katalin N Kollár | | 2020-01-10 14:00:00 | Tanulásmódszertan és tanulástámogatás a közoktatásban | 2020-02-13 |
Jasmina Sazdovska | Krisztina Károly | | 2009-06-17 14:30:00 | „The Intentionality Model of Presentations: Towards a Speech Act and Genre Analysis of Business Presentations” | 2009-08-27 |
Richard Akrofi Kwabena Baafi | Kata Csizér | | 2021-12-14 10:00:00 | The Impact of School Learning Environment on Students’ Academic Performance in Senior High Schools in the Greater Accra Region, Ghana | 2022-01-27 |
Dóra Lévai | János Ollé | | 2014-05-20 11:00:00 | A pedagógus kompetenciái az online tanulási környezetben zajló tanulási-tanítási folyamat során | 2014-06-12 |
Beatrix Price | Dorottya Holló | | 2023-12-12 14:00:00 | English language teachers’ associations providing continuing professional development: An international mixed-methods enquiry | 2024-02-26 |
Gabriella Baska | Éva Szabolcs | | 2008-03-27 13:00:00 | Egy városi tanító életvilága a XIX. század második feléből | 2008-06-12 |
Dung Thi Đo | Anikó Zsolnai | | 2023-06-14 15:00:00 | Primary teachers’ perspectives and understanding of social and emotional learning in Vietnam | 2023-07-17 |
Márta Barbarics | Ildikó Lázár | | 2024-03-11 18:00:00 | Alternative Assessment Methods in English as a Foreign Language and in English Medium Content Classes in Hungarian Public Secondary Schools | |
Hajnal Fekete | Pál Heltai | | 2008-06-20 14:00:00 | Towards the validation of translation as an intermediate language proficiency exam task | 2008-09-04 |
István Vas | Ágnes Vámos | | 2011-06-08 14:00:00 | Gyakorlatorientált módszerek a gazdasági német szakmai nyelv oktatásában | 2011-09-15 |
Csaba Kálmán | Kata Csizér | | 2016-06-10 12:00:00 | Corporate language education in Hungary: The teacher’s role in generating and maintaining the motivation of learners of English | 2016-07-14 |
Monika Czinege | Lajos Kis-Tóth | | 2019-01-10 12:30:00 | Kooperatív tanulás alkalmazásának vizsgálata a számítástudomány oktatásában | 2019-04-04 |
Tas Szebedy | Erzsébet Golnhofer | | 2007-12-19 08:00:00 | Az oktatáspolitikák hatása az iskolák életére és az iskolafejlesztésekre a 90-es évektől napjainkig | 2008-04-03 |
Ibolya Tomory | Iván Falus | | 2011-02-09 11:00:00 | Az afrikai oktatási rendszerek sajátosságai pedagógiai-antropológiai tükörben: A kulturális antropológia alkalmazása és Kelet-Afrikai terepmunkák tapasztalatai | 2011-03-17 |
József Gergely Tamási | Krisztina Károly | | 2013-03-05 14:00:00 | The world universities debating championship format: A movebased analysis | 2013-05-15 |
Zsuzsanna Komjáthy | Csaba Bánfalvy | | 2018-03-27 14:00:00 | Ifjú-, és felnőtt korban mozgáskorlátozottá vált személyek munkaerő-piaci integrációjáról | 2018-06-01 |
Rachel Holsblat | Endre Barkó | | 2009-06-23 15:00:00 | Teacher Organization Citizenship Behavior: The Impact of Variables on the Level of the Organization and on the Level of the Individual on the Teacher Organizational Citizenship Behavior | 2009-08-27 |
Kinga Káplár-Kodácsy | Helga Dorner | | 2021-01-06 14:00:00 | The Role of Adult Learning Processes in the Practice of Mentoring Novice Teachers | 2021-03-19 |
Zsuzsanna Bukta | Sándor Striker | | 2015-01-06 14:00:00 | Civil társadalom, közösségépítés, helyi cselekvés a sportban A sportegyesületek szervezeti jellemzői és a helyi önkormányzatokkal való kapcsolata | 2015-03-19 |
Vanda Katona | György Könczei | | 2015-06-19 09:00:00 | Mozgássérült emberek felnőtté válása a társadalom által teremtett keretek között – A reziliencia lehetősége az életutakban | 2015-10-01 |
Judit Heitzmann | Marianne Nikolov | | 2008-10-29 11:30:00 | A motiváció változásának hosszú távú vizsgálata egy középiskolás angolos csoportban | 2009-01-29 |
Zsolt Gábor Téglás | Franz Schaffhauser | | 2010-01-12 15:00:00 | A hagyományápolás szerepe az óvodai és iskolai nevelésben | 2010-02-18 |
Emese Szarka | György Mikonya | | 2012-03-12 14:00:00 | A hazai szubkultúrák és vallási mozgalmak hatása az oktatásra és a szocializációra | 2012-05-03 |
Zsuzsa Emese Csobánka | László Trencsényi | | 2016-12-01 16:00:00 | A „kortárs szemléletű” irodalomtanítás lehetőségei | 2017-03-09 |
Krisztián Pálvölgyi | Gábor Halász | | 2019-04-16 16:30:00 | A magyarországi Bologna-implementációs folyamat elemzése Az intézményi szintű folyamatok jellemzőinek vizsgálata | 2019-09-26 |
Klára Balázsné Drozgyik | Ágnes Vizelyi | | 2007-04-23 16:00:00 | A kéttannyelvű képzés iskolaszervezési kérdései | 2007-07-12 |
Ágnes Baracsi | Erzsébet Golnhofer | | 2011-05-23 15:00:00 | Pedagógusok személyes és társas kompetenciái | 2011-09-15 |
Emese Reinhardtné Barkóczy | Judit Szivák | | 2013-06-25 09:00:00 | Kistérségi társulások a közoktatásban | 2013-12-11 |
Andrea Klára Koltai | Krisztina Károly | | 2018-06-26 11:30:00 | Understanding Learner Needs: A Qualitative Study of ESP Learner Needs in EU English Courses in Hungarian Tertiary Education | 2018-09-27 |