Login
 Forum
 
by institution by research field by name by date by doctoral school  
Search for PhD defense according to doctoral school
name of institution
doctoral school
identification number of the doctoral school
defenses sorted by date




 
Doctoral defenses of Doctoral School of Education

name of doctoral candidate

thesis supervisor

co-supervisor

date of defense

title of thesis

date of decision of DS
Réka Kissné ZsámbokiÉva Szabolcs2014-04-09 10:00:00A Freinet pedagógia kibontakozása a magyar óvodákban az 1985-1996-os időszakban- különös tekintettel a soproni Freinet kutatócsoport tevékenységére2014-06-12
Adrienn Papp-DankaJános Ollé2014-04-14 14:00:00Az online tanulási környezettel támogatott oktatási formák tanulásmódszertanának vizsgálata2014-06-12
Ágnes Magyarné FazekasErzsébet Cs.CzacheszEndre Barkó2014-05-08 14:00:00Vizsgálatok 15-16 éves tanulók olvasási és médiahasználati szokásairól2014-06-12
Zsuzsanna Dávidné SoproniPéter Medgyes2014-02-28 14:00:00The competencies and professional development of teachers of English in Hungary2014-06-12
Katalin Biróné IlicsZsuzsa Mátrai2014-06-16 14:00:00A prediktív validitást vizsgáló eljárások a röplabdás tehetségek kiválasztásában2014-09-18
Júlia Patakiné BőszeJános Gombocz2014-06-16 10:00:00Sportiskolai és nem sportiskolai mintatanterv szerint tanulók életmódja és egyes családi jellemzői, azok összefüggései2014-09-18
Imre GaraiAndrás Németh2014-07-24 10:00:00Az Eötvös Collegium, mint a tanári elitképzés intézménye2014-09-18
Anita VirányiZsuzsa Mesterházi2014-11-04 10:00:00Gyógypedagógusok ismeretei és vélekedésük az infokommunikációs eszközök és a gyógypedagógia kapcsolatáról2014-12-18
Andor Abonyi-TóthMárta Turcsányi-Szabó2014-12-08 16:00:00Kollaboratív, internet alapú tanulási felületek tervezése és a tanulásban betöltött szerepének értékelése2014-12-18
Andrea RucskaLászló Trencsényi2014-11-20 14:00:00Az agresszió láncreakciója, avagy az agresszió-jelenségvilága a miskolci iskolások körében2014-12-18
Zsuzsanna BuktaSándor Striker2015-01-06 14:00:00Civil társadalom, közösségépítés, helyi cselekvés a sportban A sportegyesületek szervezeti jellemzői és a helyi önkormányzatokkal való kapcsolata2015-03-19
Magdolna MikóJudit Szivák2015-01-12 15:00:00A csoportmunka hatása az általános iskolai oktatás sikerességére2015-03-19
Gabriella JeneiKrisztina Károly2015-03-27 10:00:00Referential Cohesion in Academic Writing2015-05-14
Virág KissIstván Bodóczky2015-03-03 13:00:00A vizuális művészetpedagógia és a művészetterápia összehasonlítása a tanári és terapeuta kompetenciák tükrében2015-05-14
Júlia SzabóErzsébet Golnhofer2015-03-12 14:00:00Eredményes-e a hazai földrajztanítás? A képesség-, készségfejlesztés gyakorlati nehézségei a középiskolai földrajzoktatás területén2015-05-14
Andrea Győrfyné KukodaIstván Nahalka2015-03-17 14:00:00A pedagógiai tevékenység feltételrendszerének és módszereinek alakulása a közigazgatási egyetemi képzésben2015-05-14
Katalin RáczMárta Zsoldos2015-07-03 12:00:00Az Alapozó Terápia hatásvizsgálata iskolaéretlenség jeleit mutató óvodás gyermekek körében2015-10-01
Vanda KatonaGyörgy Könczei2015-06-19 09:00:00Mozgássérült emberek felnőtté válása a társadalom által teremtett keretek között – A reziliencia lehetősége az életutakban2015-10-01
Mária Kispálné HorváthZsuzsa Mátrai2015-06-12 10:00:00A felnőttkori tanulás hatása a komfortérzésre2015-10-01
Domokos Zoltán CsomortániZsolt DemetrovicsZsuzsa Mesterházi2015-04-30 13:00:00Túl jó / elég rossz szülők. A pszichológiai túlvédés okai, jellemzői, következményei és kezelési lehetőségei2015-10-01
Orsolya Endrődy-NagyÉva Szabolcs2015-06-26 14:00:00A reneszánsz gyermekképe – a gyermekkép reneszánsza 1455-1517 között Európában – ikonográfiai elemzés2015-10-01
Árpád BárdiImre Bús2015-10-28 10:00:00A tanösvények szerepe a kisiskolások környezeti nevelésében2015-12-03
Andrea JuhászKata Csizér2015-09-24 16:00:00The Conceptualization of Communicative Competence in Secondary EFL Classrooms in Hungary2015-12-03
Sarit ShainVilmos Vass2016-01-08 10:00:00The Relations Between Self Efficacy, Self Control, Timing of Testing and Type of School Transitions Among 1st Graders, 7th Graders and High School Students in Israel.2016-03-03
Orchidea Karlowits-JuhászLászló Trencsényi2016-01-27 14:00:00A jezsuiták szeretetszolgálata a kötelező iskolai közösségi szolgálat kontextusában2016-03-03
Lóránt RézÉva Szabolcs2016-01-19 14:00:00Az intézményes orgonaoktatás Magyarországon 1832-től2016-03-03
László János DóraJános Sz.Tóth2016-01-27 15:00:00A média kommunikációs elméleteinek tanítása és alkalmazása a felnőttképzésben2016-03-03
Zsuzsanna LelovicsMária M. Nádasi2016-02-03 15:00:00Az egészséges táplálkozásra nevelés mint nevelési feladat és értékközvetítés a középiskolás korosztályban2016-03-03
Ágota AntalkaÁgnes VámosÉva Szabolcs2015-12-11 14:00:00A tanári kiégés feltérképezése Kovászna megye középiskolai tanárainak körében2016-03-03
Árpád BánhalmiIstván Nahalka2015-12-16 14:00:00Konjunktív Bayes-hálókkal kiterjesztett tudástérelmélet és alkalmazása a felsőfokú matematikaoktatás néhány problémájára2016-03-03
Krisztina GaskóIván Falus2015-12-16 10:00:00Tanulási profil mint a tanulásfejlesztés alapja2016-03-03
Róbert ErdeiIván Falus2016-04-01 10:00:00Reziliencia és iskolakezdés2016-05-19
Szilvia Tóth-MózerJános OlléAndrea Kárpáti2016-02-18 15:00:00Digitális nemzedék a tanulási folyamatban. Középiskolások internethasználati és tanulási preferenciái, énképe és digitális kompetenciája.2016-05-19
Rita Mészárosné KórisKrisztina Károly2016-06-14 12:00:00Business English Teacher Competencies:A Mixed-method Study of the Required Competencies of Business English Teachers for Running In-company Business English Courses at Multinat. Comp. in Hungary2016-07-14
Csaba KálmánKata Csizér2016-06-10 12:00:00Corporate language education in Hungary: The teacher’s role in generating and maintaining the motivation of learners of English2016-07-14
Nóra Hegyi-HalmosOrsolya Kereszty2016-06-14 15:00:00Az iskolai pályaorientáció szerepe és gyakorlata a hazai köznevelési intézményekben2016-07-14
Zoltán KissMiklós Vass2016-06-16 10:00:00Testnevelés tantárgy iránti attitűdök és a tanításban megjelenő interakciók sajátossága tanító szakos hallgatók körében2016-07-14
Mária AdorjánKrisztina Károly2016-06-16 14:00:00Lexical Repetiton in Academic Discourse. The Design of a Computer-Aided Analytical Model for the Study of the Text Organizing Role of Repetition2016-07-14
Edit BárdAndrás Németh2016-04-20 15:00:00Múzeum – az élményszerű tanulás helyszíne – A múzeumpedagógia jelene és lehetőségei2016-07-14
Réka AsztalosÉva MajorKata Csizér2016-04-28 15:00:00The Pedagogical Purposes of the Use of Virtual Learning Environments and Web 2.0 Tools in Tertiary Language Teaching in a Blended Learning Environment2016-07-14
Andrea BenyovszkyFranz Schaffhauser2016-05-04 15:30:00A konduktív pedagógia permanens jelenléte az Amerikai Egyesült Államokban (Aquinas College, Grand Rapids, MI, USA)2016-07-14
Bálint FeyérKata CsizérÉva Illés2016-07-15 10:00:00Investigating Hungarian EFL Learners’ Comprehension and Attitudes Pertaining to English Speech Varieties2016-09-15
Zsolt István KörmendyLászló Trencsényi2016-06-30 14:00:00Koncertpedagógia: a befogadóvá nevelés alternatív útja2016-09-15
Anikó Eszter MileGabriella Papp2016-09-30 09:00:00Gyógypedagógiai szakértelem, szerepek és kompetenciák az együttnevelés szolgálatában2017-03-09
Zsuzsa Emese CsobánkaLászló Trencsényi2016-12-01 16:00:00A „kortárs szemléletű” irodalomtanítás lehetőségei2017-03-09
Natália BorzaKrisztina Károly2016-11-23 14:00:00Register analysis of English for specific purposes discourse2017-03-09
Talia KonstantinÉva Szabolcs2017-03-03 10:00:00Empowerment of Students with Learning Disabilities in the Process of Practicum2017-05-25
Judit HortoványiAndrea Kárpáti2017-03-03 14:00:00Cigány/roma és nem roma kamaszok 5-szimbólum rajzfeladatának összehasonlító elemzése2017-05-25
János István NémethSándor Striker2017-03-21 14:00:00Az egész életen át tartó tanulás a kultúra, a kultúrafogalom és a kultúraközvetítés rendszerében2017-05-25
Lilla HabókJános Ollé2017-04-03 11:00:00Digitális állampolgárság – Digitális kommunikáció és eszközhasználat a nevelési-, oktatási folyamatban2017-05-25
Péter FarkasPéter Donáth2017-01-25 14:00:00A koalíciós időszak iskolarendszeren kívüli felnőttképzés-politikája. Adalékok a szabadművelődés irányító szervezeteinek történetéhez (1945-1949)2017-05-25
Angéla BajzáthGábor Halász2017-01-31 14:00:00A felsőoktatás és a felsőoktatásban folyó tanulás eredményessége. Innováció és a kutatás, képzés és gyakorlat kapcsolatainak összehasonlítása a pedagógusképzésben és az egészségügyi oktatásban2017-05-25
Gábor SemseySándor Lénárd2017-05-25 15:00:00A szexuális nevelés gyakorlata a magyarországi gimnáziumokban2017-10-12
Juliana Patricia Llanes SanchezDorottya Holló2017-06-16 11:00:00Collaborative learning for cultural growth in the training of foreign language teachers at university:Focus on training teachers of Spanish in Hungary2017-10-12
Emese BerzsenyiAndrás NémethAndrás Máté-Tóth2017-07-04 11:00:00A fogyatékos személyek nevelésének története interkulturális megközelítésben, az ábrahámi vallások – a zsidóság, a kereszténység és az iszlám – szent könyveiben megfogalmazott tanítások tükrében2017-10-12
Katalin TamásGabriella Papp2017-07-06 14:00:00Inkluzív nevelés az óvodában. Óvodapedagógusok együttneveléssel kapcsolatos nézeteinek változása az integrációs, inklúziós folyamat során2017-10-12
Anett Tóthné AszalaiPéter Lajos2017-06-09 11:00:00Dadogó gyermek és anyja interakciójának vizsgálata2017-10-12
Emese SófalviBéla Pukánszky2017-06-06 12:00:00Zeneoktatás a kolozsvári Muzsikai Conservatoriumban 1819-1869 között2017-10-12
Zoltán András SzabóÉva Szabolcs2017-06-22 12:00:00A trifurkáló fiúközépiskola-rendszer kialakulása Magyarországon (1921-1924)2017-10-12
Gabriella Dóczi-VámosIván FalusNóra Rapos2017-07-14 14:00:00Iskolai agresszió és az iskola belső világa2017-11-23
Péter MorvaLászló Trencsényi2017-11-24 10:00:00Hagyományos és új utak keresése a fiataloknak szánt zenei ismeretterjesztésben – médiumok szerepe (Pedagógiai elemzés)2018-03-08
Nóra ImreJudit HegedűsJúlia Szekszárdi2018-01-24 10:00:00A szülői részvétel szerepe a tanulók iskolai pályafutásának alakulásában2018-03-08
Katalin NagyváradiZsuzsa Mátrai2018-01-24 10:00:00Egészségiállapot-vizsgálat egy krónikus pszichiátriai betegeket gondozó intézmény szakdolgozóinak körében2018-03-08
Gabriella SimonJudit Szivák2018-01-31 14:00:00A mentori kompetenciák attitűd-komponensei2018-03-08
Katalin DomonkosGyörgyné Hunyady2018-02-15 14:00:00Az online zaklatás mint az iskolai agresszió egyik fajtája2018-03-08
Tímea EgriJózsef Gerevich2017-11-09 14:00:00Agresszió az iskolában. Bullying a fogyatékos tanulók körében2018-03-08
Mária Magdolna FlamichErzsébet GolnhoferGyörgy Könczei2018-02-20 10:00:00Pedagóguskompetenciák az inkluzív szemléletű tanárképzésben2018-06-01
Esther Gutierrez EugenioÉva IllésKata Csizér2018-02-23 10:00:00L3 teachers’ beliefs about multilingualism in Europe2018-06-01
Mária Rita HoffmannErzsébet GolnhoferGyörgy Könczei2018-03-23 10:00:00Felkészítés az inkluzív szemléletű tanárképzésre2018-06-01
Zsuzsanna KomjáthyCsaba Bánfalvy2018-03-27 14:00:00Ifjú-, és felnőtt korban mozgáskorlátozottá vált személyek munkaerő-piaci integrációjáról2018-06-01
Zsófia BöddiGyörgyné Hunyady2018-04-10 15:00:00Az óvodai integrált nevelés vizsgálata (az eredményességet növelő tényezők és az óvóképzés fejlesztésének fókuszával)2018-06-01
Orsolya Márta RádiMária M. Nádasi2018-04-18 14:00:00Hatékony tanítás-tanulás értelmezése a kompetencia alapú oktatás (fejlesztés) elméletében és gyakorlatában2018-06-01
Ibolya TúriIván FalusÉva Feketéné Szabó2018-06-13 16:00:00Konduktorjelöltek nézetrendszerének alakulása a konduktorképzés folyamán2018-09-27
Katalin Veronika HeiszerKlára Marton2018-06-13 14:00:00Participatív kutatás értelmi sérült személyekkel: a Play Decide módszer adaptációja2018-09-27
Andrea Klára KoltaiKrisztina Károly2018-06-26 11:30:00Understanding Learner Needs: A Qualitative Study of ESP Learner Needs in EU English Courses in Hungarian Tertiary Education2018-09-27
Kornélia PongráczFerencné Gereben2018-05-15 13:00:00Többségi tanulók fogyatékossággal élő társakkal szembeni attitűdjének vizsgálata2018-09-27
Andrea Gáthy-StéberOrsolya Kereszty2018-05-29 10:00:00Az informális és nem formális tanulás lehetőségei a munka világában2018-09-27
Helga MisleyÁgnes Vámos2018-11-19 09:30:00Marketing a felsőoktatásban. Felsőoktatási intézmények kommunikációjának vizsgálata a felvételizők elvárásainak függvényében2019-02-07
Zsuzsánna Rita Dánielné BabosMária Arapovics2018-10-24 10:00:00Az önkéntesség andragógiai folyamatainak vizsgálata. Informális és nem-formális tanulási folyamatok az önkéntes szektorban2019-02-07
Julianna JoóJúlia Timárné Szabó2018-10-26 10:00:00Nemzetközi és hazai művészeti múzeumok múzeumpedagógiai irányzatainak és módszereinek összehasonlító elemzése2019-02-07
Márton MagyarGyörgy Bárdos2018-11-23 11:00:00Animáció a turizmusban – szerepe és helyzete a magyar tercier oktatásban és a szolgáltatáspiacon2019-02-07
Rita Mónika Farkasné GöncziZsuzsa Mesterházi2018-11-28 16:00:00A diszkalkulia diagnosztikája eltérő szaktudományi aspektusokból2019-04-04
Krisztina CzetőSándor Lénárd2018-12-18 11:00:00Fiatalok iskolaképének, iskolával kapcsolatos nézeteinek, jövőképének vizsgálata2019-04-04
Monika PogátsnikPéter Tóth2019-01-07 14:00:00Műszaki képzésben tanuló fiatalok pályaérdeklődésének, pályaattitűdjeinek alakulása és a pályaorientáció szerepe2019-04-04
Monika CzinegeLajos Kis-Tóth2019-01-10 12:30:00Kooperatív tanulás alkalmazásának vizsgálata a számítástudomány oktatásában2019-04-04
Csilla BacsárdiPéter Lajos2019-01-22 14:00:00Dadogó gyermekek kötődésének vizsgálata2019-04-04
Melinda KardosÉva SallaiIván Falus2019-01-24 11:00:00A tanári nézetrendszer, az osztálytermi interakciók és a tanulói motivációs rendszer összefüggései2019-04-04
Helena KovacsGábor Halász2019-02-14 13:30:00Teacher learning in innovative learning enviroments, in the context of educational reforms and developmental interventions2019-06-18
Tünde MorvaiPéter Tibor Nagy2019-04-02 10:00:00A szlovákiai pedagógusképzés hasznosulása2019-06-18
Kinley SedenErika Kopp2019-03-25 11:00:00Constructing Teacher Subjective Theory of Assessment2019-06-18
Tamás TóthGyörgy Mészáros2019-03-19 09:00:00CROSSING THE THRESHOLD IN THE MARGINS From the Critique of Ideology Towards Emancipatory Pedagogical Praxis2019-06-18
Vasileios SymeonidisGábor Halász2019-01-17 11:00:00Europeanisation in Teacher Education Comparative case studies of teacher education policies and practices in Austria, Greece and Hungary2019-06-18
Csilla PestiJános GyőriErika Kopp2019-03-21 14:00:00The evolution of teacher education programs in different countries with a special focus on the role of practicum in developing teacher competences2019-06-18
Deisi Cecibel Yunga GodoyZsuzsa Kovács2019-03-28 14:00:00Educating the reflective professional in teacher education: professional learning in teaching and in other professions2019-06-18
Anikó SándorGyörgy Könczei2019-02-28 14:00:00Magas támogatási szükséglettel élő személyek önrendelkezési lehetőségei2019-06-18
Mária Julianna DettaiIván Falus2019-05-15 14:00:00A hazai felsőoktatási intézményekben folyó olasznyelv-oktatás motivációs kérdései2019-09-26
Ágnes Muth-FazekasGábor Halász2019-05-28 13:00:00Közoktatás-fejlesztési beavatkozások hatásmechanizmusai2019-09-26
Krisztián PálvölgyiGábor Halász2019-04-16 16:30:00A magyarországi Bologna-implementációs folyamat elemzése Az intézményi szintű folyamatok jellemzőinek vizsgálata2019-09-26
László HorváthGábor Halász2019-06-27 14:00:00A felsőoktatási intézmény mint tanulószervezet2019-09-26
Enikő Orsolya BereczkiAndrea Kárpáti2019-07-04 14:00:00Nurturing Students’ Creativity in Technology-Integrated Learning Environments2019-09-26


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )