Bejelentkezés
 Fórum
 
doktori iskolánként tudományáganként kutatási téma szerint  
Témakiírások doktori iskolánkénti megjelenítése
Válasszon intézményt, majd doktori iskolát, vagy adja meg a doktori iskola azonosítószámát.
 
intézmény neve
doktori iskola
keresett doktori iskola azonosítója
helyszín rövidítés
jelentkezési határidő szerint
 
Pannon Egyetem, Többnyelvűségi Nyelvtudományi Doktori Iskola aktuális témakiírásai

témavezető

kutatási téma

jelentkezési határidő

helyszín (magyar oldal)
Bátyi SzilviaFirst language attrition among Arabic speakers in Hungary2020-09-30PE
Csépe ValériaReading and spelling: development, disorders and intervention2020-09-15PE
Csépe ValériaNew methods of learning and instruction in ESL classroom2020-09-15PE
Csernicskó IstvánRite Tradition as a Form of Preserving the Language in a Multilingual Environment2020-09-30PE
Deuchar MargaretCode-switching in English only policy classrooms among bilingual teachers in Hungary2020-09-15PE
Fábián GyöngyiSocial psychology aspects of the language classroom2020-09-15PE
Fábián GyöngyiEducation linguistic research of the language classroom2020-09-15PE
Fábián GyöngyiThought in the language classroom (critical thinking, metaphor analysis)2020-09-15PE
Hortobágyi IldikóTradition driven societal and linguistic shift(s) in Europe2020-09-15PE
Hortobágyi IldikóMultilingual figurative language processing (English, French, Hungarian)2020-09-15PE
Kovács LászlóA marketingkommunikáció és a márkakommunikáció nyelvi kérdései2020-09-30PE
Kovács LászlóHálózatok a többnyelvű mentális lexikonban2020-09-30PE
Kovács LászlóMárkanevek nyelv(észet)i kontextusai2020-09-30PE
Kovács LászlóA mentális lexikon szakmai szerveződésének vizsgálata2020-09-30PE
Navracsics JuditSpeech production of bilingual individuals in spontaneous and guided narratives2020-09-15PE
Navracsics JuditMultilingual figurative language processing2020-09-15PE
Ollé JánosMeasure and assessment challenges of school performance of bilingual children2020-09-20PE
Ollé JánosCharacteristics of digital competence development of bilingual students2020-09-20PE
Ollé JánosMeasurability of school maturity of bilingual children2020-09-20PE
Ollé JánosUse of digital teaching materials and course books in bilingual schools/teaching environment2020-09-20PE
Ollé JánosSpeech development and language use of bilingual children in the transition from preschool to primary school2020-09-20PE
Parapatics AndreaOpportunities and challenges of multilingualism in Ethiopian higher institutions2020-09-30PE
Stavans AnatThe socio-pragmatic and intercultural aspects of language(s) use of Jordanian students abroad who come from diverse regional backgrounds (rural, urban)2020-09-15PE
Stavans AnatThe evolving multilingualism of students learning English and other Ethiopian Languages as additional languages2020-09-15PE
Stavans AnatPromoting Literacy in multilinguals2020-09-15PE
Verspoor MarjolijnThe Cross-Linguistic Development of Bi-and Multilinguals through Content and Language-Integrated Learning (CLIL)2020-09-30PE

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )