témavezető | kutatási téma | jelentkezési határidő | helyszín (magyar oldal) |
---|
|
|
|
|
Turós Mátyás | Empirikus pedagóguskutatások - a nézetek, a tudás, a hatékonyság és a kompetenciák vizsgálatai | 2024-06-10 | EKKE |
Csontó Lajos | A vizuális megjelenés, a design változó szerepének lehetőségei az oktatás médiumaiban | 2024-06-10 | EKKE |
Racsko Réka | Új típusú tanulási környezetek módszertani kérdései az oktatástechnológiai innovációk szemszögéből | 2024-06-10 | EKKE |
Szűts-Novák Rita | 19-20. századi magyar nőnevelés-történet | 2024-06-10 | EKKE |
Lengyelné Molnár Tünde | Az oktatás digitális ökoszisztémájának vizsgálata | 2024-06-10 | EKKE |
Balázs László | A szalutogén pedagógia értelmezése és alkalmazási lehetőségének vizsgálata | 2024-06-10 | EKKE |
Révész László | A testnevelés és a sport oktatásmódszertani kérdései | 2024-06-10 | EKKE |
Sántha Kálmán | Abdukció a tanári tevékenységben, gondolkodásban, tanórán | 2024-06-10 | EKKE |
Bárdos Jenő | A nyelvek tanításának kultúrtörténete Magyarországon, Európában, vagy más országokban | 2024-06-10 | EKKE |
Turós Mátyás | Empirikus iskolakutatások - az alternatív és a többségi iskolamodellek eredményességének összehasonlító vizsgálatai | 2024-06-10 | EKKE |
Csontó Lajos | A tervezői művészetek közvetítésének, oktatásának módszertani kérdései. | 2024-06-10 | EKKE |
Dávid Mária | Az IKT használat gyakorisága és a képességfejlődés összefüggései. | 2024-06-10 | EKKE |
Somogyvári Lajos | A szocialista pedagógia kialakulása és fejlődéstörténete | 2024-06-10 | EKKE |
Révész László | IKT eszközök alkalmazásnak hatása a testnevelés órán és a sportban | 2024-06-10 | EKKE |
Pukánszky Béla | Az iskola mint a gyermekkor sajátos világa - összehasonlító gyermekkor-történeti elemzések. | 2024-06-10 | EKKE |
Téglási Ilona | A matematika tanítása vizuális művészeteken keresztül | 2024-06-10 | EKKE |
Sántha Kálmán | A kvalitatív összehasonlító elemzés lehetőségei a neveléstudományban | 2024-06-10 | EKKE |
Bárdos Jenő | A nyelvi mérés és értékelés elmélete és gyakorlata | 2024-06-10 | EKKE |
Molnár György | Újmédia és web 2.0 eszközök és rendszerek használatának oktatás/tanulásmódszertani kérdései | 2024-06-10 | EKKE |
Csontó Lajos | Egyéni téma | 2024-06-10 | EKKE |
Dávid Mária | Az önszabályozott tanulás fejlesztése, tanulási tanácsadás | 2024-06-10 | EKKE |
Szűts Zoltán | A digitális pedagógiai kultúra jellemzői és az új tanári szerepek | 2024-06-10 | EKKE |
Somogyvári Lajos | Kontinuitás és diszkontinuitás az 1945 utáni oktatástörténetben | 2024-06-10 | EKKE |
Bognár József | Az iskolai testnevelés és sport pedagógiai kérdései. | 2024-06-10 | EKKE |
Pukánszky Béla | A pedagógusképzés története. Az egyes pedagógusszakmákba való intézményes bevezetés történetének komparatív feldolgozása. | 2024-06-10 | EKKE |
Téglási Ilona | A matematikai kompetencia értelmezése nemzetközi viszonylatban | 2024-06-10 | EKKE |
Bárdos Jenő | A kortárs nyelvtanítás interdiszciplináris alapjai és az elmélet érvényesülése a gyakorlatban | 2024-06-10 | EKKE |
Molnár György | Tanulói motiváció és tanulási eredmény mérése a különböző elektronikus tanulási környezetben | 2024-06-10 | EKKE |
Hegedűs Roland | Tanulók szóasszociációs- és/vagy szókincsvizsgálata természettudományos témakörben | 2024-06-10 | EKKE |
Bacsa-Bán Anetta | A digitalizáció szakképzésre gyakorolt hatásának feltárása (pedagógus és tanulói vizsgálatok mentén) | 2024-06-10 | EKKE |
Dávid Mária | Kiemelt figyelmet igénylő tanulók motivációs jellemzői | 2024-06-10 | EKKE |
Szűts Zoltán | A mesterséges intelligencia pedagógiai kihívásai | 2024-06-10 | EKKE |
Pénzesné Kónya Erika | Az integrált ökológiai szemlélet és a reziliencia kapcsolatának kialakítása az iskolában. | 2024-06-10 | EKKE |
Bognár József | Sporttehetség és beválás komplex területei | 2024-06-10 | EKKE |
Pukánszky Béla | Magyar zenepedagógia-történet. A zenei nevelés-oktatás különböző színterein intézményesült gyakorlati zenepedagógia egyes irányzatainak összehasonlító történeti elemzése. | 2024-06-10 | EKKE |
Téglási Ilona | "Belső motivációs leltár” a matematika tanulásához | 2024-06-10 | EKKE |
Guncaga Jan | A kutatásalapú tanulás matematikaoktatásban és lehetséges interdiszciplináris átfedései | 2024-06-10 | EKKE |
Molnár György | Hálózat alapú tanulás és az informális tanulás szerepe a 21. században | 2024-06-10 | EKKE |
Hegedűs Roland | Hátrányos és nem hátrányos helyzetű gyermekek nyelvi fejlettségének vizsgálata | 2024-06-10 | EKKE |
Bacsa-Bán Anetta | A pedagógiai kompetenciák feltáró vizsgálata a szakmai szocializáció és pályamotiváció kettős hatása alatt a szakképzésben valamint, a szakmai oktatók körében | 2024-06-10 | EKKE |
Szűts Zoltán | A digitális technológia célnak megfelelő használata az oktatásban | 2024-06-10 | EKKE |
Pénzesné Kónya Erika | Az integrált technológiai és környezeti érzékenység az oktatási programok kidolgozásában | 2024-06-10 | EKKE |
Bognár József | Fiatalok, felnőttek és idősek egészségmagatartása és életminősége | 2024-06-10 | EKKE |
Námesztovszki Zsolt | Online tananyagfejlesztés elmélete és gyakorlata | 2024-06-10 | EKKE |
Guncaga Jan | A Szepeskáptalani és Egri Tanítóképző Intézetek - alapkövek a néptanítók szakmódszertani professzionalizációjában a 19. században a Magyar Királyság területén | 2024-06-10 | EKKE |
Molnár György | Az egész életen át tartó tanulás motivációi és IKT-alapú támogatási lehetőségei | 2024-06-10 | EKKE |
Hegedűs Roland | Sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók ellátásának nehézségei több szempontból (szakértés, utazó gyógypedagógiai ellátás) | 2024-06-10 | EKKE |
Nádor Orsolya | Nyelvkönyvek és módszerek régen és ma | 2024-06-10 | EKKE |
Hanák Zsuzsanna | A végzettség nélküli iskolaelhagyás problémakörének kutatása. | 2024-06-10 | EKKE |
Námesztovszki Zsolt | Hallgatói aktivitás az online kurzusok felületén | 2024-06-10 | EKKE |
Guncaga Jan | IKT oktatási eszközök - a matematikaoktatási eszközei és interdiszciplináris átfedései | 2024-06-10 | EKKE |
Kővári Attila | A tanulási eredmény alapú képzésfejlesztés lehetőségei online tanulási környezetben | 2024-06-10 | EKKE |
Németh Erzsébet | Munka, család, szülői szerepek összehangolásának kutatása | 2024-06-10 | EKKE |
Nádor Orsolya | A magyar mint szakmai idegen nyelv tanításának kérdései | 2024-06-10 | EKKE |
Hanák Zsuzsanna | A tanuláshoz szükséges részképességek fejlődésének kutatása. | 2024-06-10 | EKKE |
Námesztovszki Zsolt | Kompetenciafejlesztés robotprogramozás segítségével | 2024-06-10 | EKKE |
Czeglédi László | Digitális könyvtárpedagógia (módszertan) | 2024-05-30 | EKKE |
Mika János | A klímaváltozás iskolai feldolgozása a természettudomány(ok)ban | 2024-06-10 | EKKE |
Kővári Attila | A digitális pedagógiai tervezés, tanulásszervezés és értékelés sajátosságai, tapasztalatai és lehetőségei | 2024-06-10 | EKKE |
Németh Erzsébet | A pénzügyi kultúra fejlesztésének, tudás, személyiség, attitűd és viselkedési tényezőinek kutatása | 2024-06-10 | EKKE |
Sárkány Péter | A szociálpedagógia szakmaelméleti dilemmái | 2024-06-10 | EKKE |
Kusper Judit | Az irodalomtanítás módszertanai | 2024-06-10 | EKKE |
Révész-Kiszela Kinga | A gyógypedagógia pszichopedagógiai aspektusainak vizsgálata | 2024-06-10 | EKKE |
Novák István | Alternatív pedagógia módszerek alkalmazása egyházi fenntartású köznevelési és szakképzési intézményben | 2024-06-10 | EKKE |
Czeglédi László | Iskola, könyvtár, nevelés (és az iskolaszékek) | 2024-05-30 | EKKE |
Mika János | A természettudomány(ok) és a fenntartható fejlődés kapcsolódásai mindkét terület pedagógiai céljainak eléréséért | 2024-06-10 | EKKE |
Szűts-Novák Rita | A könyvtártudomány, az olvasáskutatás, és a neveléstudomány metszéspontjai | 2024-06-10 | EKKE |
Dorner László | Az önkéntes munka megalapozása a köznevelési intézményekben - a motivációs és személyiségháttér jelentősége az önkéntesség kapcsán. | 2024-06-10 | Ekke |
Sárkány Péter | Tér és térbeliség | 2024-06-10 | EKKE |
Verók Attila | (1) Az iskoláztatás és az oktatás története a Kárpát-medencében (16–20. század) – összehasonlító elemzés | 2024-06-10 | EKKE |
Kusper Judit | Nyelv- és történetalapú pedagógiai módszerek | 2024-06-10 | EKKE |
Révész-Kiszela Kinga | A mozgásállapot és az egyéb pszichés fejlődési zavar összefüggései különböző életkorokban | 2024-06-10 | EKKE |
Novák István | A pasztorálpedagógia és pasztorálpszichológia új kihívásai a szekularizált társadalom 20. századi iskolarendszerében | 2024-06-10 | EKKE |
Racsko Réka | A digitális kompetencia fejlesztésének lehetőségei a köznevelésben és a pedagógusképzésben | 2024-06-10 | EKKE |
Szűts-Novák Rita | A keresztény pedagógia helye és módszerei az oktatásban | 2024-06-10 | EKKE |
Lengyelné Molnár Tünde | A nonformális és informális tanulás szerepének változása a tanulási folyamatban | 2024-06-10 | EKKE |
Balázs László | A digitális pedagógia sikerkritériumainak elemzése | 2024-06-10 | EKKE |
Sárkány Péter | Egzisztenciális pedagógia | 2024-06-10 | EKKE |
Verók Attila | (2) Könyvkultúra és neveléstudomány. A könyvek és könyvtárak szerepe az oktatás történetében – történeti, komparatív megközelítésben | 2024-06-10 | EKKE |
Kusper Judit | Irodalmi művek a nevelési munkában (biblioterápia, narratív terápia, meseterápia) | 2024-06-10 | EKKE |
Révész-Kiszela Kinga | Az egyéb pszichés fejlődési zavarban érintett gyermekekre/tanulókra jellemző képességprofil vizsgálatai, differenciáldiagnosztikai célkitűzések | 2024-06-10 | EKKE |
Novák István | Tradíció és modernitás a 21. századi egyházi nevelésben | 2024-06-10 | EKKE |
Racsko Réka | Összehasonlító vizsgálatok a digitális transzformáció nemzetközi helyzetéről oktatási vonatkozásban | 2024-06-10 | EKKE |
Szűts-Novák Rita | A 19-20. századi magyar felsőoktatás történetének vizsgálata | 2024-06-10 | EKKE |
Lengyelné Molnár Tünde | Adatalapú tanulás és digitális támogatási lehetőségei | 2024-06-10 | EKKE |
Balázs László | A digitális pedagógia és az iskolai szervezt életvilágának kapcsolata | 2024-06-10 | EKKE |
Révész László | A testnevelés és a sport nevelési környezete | 2024-06-10 | EKKE |
Verók Attila | (3) A Kárpát-medencei művelődés- és neveléstörténeti örökség áthagyományozódásának folyamatai – komparatív elemzés | 2024-06-10 | EKKE |
Sántha Kálmán | A tanári nézetek, reflektív gondolkodás vizsgálata a hálózatelemzés technikáival / új elemzési módszerek kidolgozása | 2024-06-10 | EKKE |
Heltai Pál | A fordítás és tolmácsolás nyelvpedagógiai kérdései | 2024-06-10 | EKF |
Szíjártó Imre | Médiumelméletek / médiafilozófia / média episztemológia | 2024-06-10 | EKF |
Heltai Pál | A szókincs elsajátításának kortárs elmélete és gyakorlata | 2024-06-10 | EKF |
Simándi Szilvia Ildikó | Iskolarendszeren kívüli képzések, a nem-formális tanulás színterei | 2024-06-10 | EKF |
Heltai Pál | A relevancia-elmélet szerepe a fordítástudományban | 2024-06-10 | EKF |
Simándi Szilvia Ildikó | Felsőoktatás-pedagógia módszertani kérdései | 2024-06-10 | EKF |
Loboczky János | Új pedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei az erkölcstan és az etika oktatásában | 2024-06-10 | EKF |
Heltai Pál | A szaknyelvi szókincs elsajátítása | 2024-06-10 | EKF |
Kárász Imre | A környezeti nevelés dokumentumainak fejlődéstörténete és kritikai vizsgálata | 2024-06-10 | EKF |
Heltai Pál | Nyelvek közötti kölcsönhatások a szókincs-elsajátításban | 2024-06-10 | EKF |
Domonkosi Ágnes | Az anya- és idegen nyelv tanításának és tanulásának alkalmazott aspektusai | 2024-06-10 | EKF |