témavezető | kutatási téma | jelentkezési határidő | helyszín (magyar oldal) |
---|
|
|
|
|
Kiss Virág | Kortárs művészetpedagógiai törekvések és jó gyakorlatok, nemzetközi tendenciák | 2024-06-10 | EKE |
Schwendtner Tibor | Nevelés és neveléstudomány a náci Németországban. Kortárs viták a totalitárius neveléskoncepciókról | 2024-06-10 | EKE |
Falus Iván | A pedagógusok szakmai fejlődésének előmozdítása iskolai környezetben | 2024-06-10 | EKE |
Mester Dolli | Tanulási stratégiák | 2024-06-10 | EKE |
Schwendtner Tibor | Az európai egyetemi hagyomány – filozófiai és neveléstudományi megközelítések | 2024-06-10 | EKE |
Monok István | XVI-XIII. századi olvasástörténet az iskolarendszerben és a hagyományok közvetítésében | 2024-06-10 | EKE |
Schwendtner Tibor | Az újhumanizmus hatása a neveléselméletekre | 2024-06-10 | EKE |
Hoffmann Miklós | IKT eszközök hatásvizsgálata a matematika tantárgypedagóiájában | 2024-06-10 | EKE |
Pintér Márta Zsuzsanna | Az iskolai színjátszás pedagógiai aspektusai | 2024-06-10 | EKE |
Hoffmann Miklós | A matematika tanításának tantárgy-pedagógiája | 2024-06-10 | EKE |
Pintér Márta Zsuzsanna | A magyarországi iskolák története a 16-18. században | 2024-06-10 | EKE |
Hoffmann Miklós | Gender különbségek a térszemlélet fejlesztésében | 2024-06-10 | EKE |
Einhorn Ágnes | A tevékenységalapú tanulás az idegennyelv-tanításban | 2024-06-10 | EKE |
Koltay Tibor | Az újmédia és az írástudás új típusai a tanulásban | 2024-06-10 | EKE |
Einhorn Ágnes | Osztálytermi mérés-értékelés, fejlesztő értékelés | 2024-06-10 | EKE |
Koltay Tibor | A médiaműveltség (médiatudatosság, média-írástudás, médiaértés) és az információs műveltség az iskolában | 2024-06-10 | EKE |
Domonkosi Ágnes | Szociolingvisztikai és pragmatikai kérdések a segítő pedagógiában, különös tekintettel az idegen nyelvek tanításában | 2024-06-10 | EKE |
Csizér Kata | Az osztálytermi motiváció elméleti és emprikus kérdései | 2024-06-10 | EKE |
Kaposi József | Történelem és állampolgári ismeretek tantárgypedagógiája | 2024-06-10 | EKE |
Einhorn Ágnes | Nyelvtanárok pedagógiai kultúrája és annak fejlesztése | 2024-06-10 | EKE |
Koltay Tibor | Az információs műveltség és a digitális írástudás az oktatásban | 2024-06-10 | EKE |
Csizér Kata | A nyelvtanulási autonómia feljlődésének és fejlesztésenek lehetőségei | 2024-06-10 | EKE |
Kaposi József | A tankönyvek világának változásai és a tantárgypedagógiák | 2024-06-10 | EKE |
Falus Iván | A pedagógus tudásának, nézeteinek és tevékenységének kölcsönhatása, ezen tényezők szerepe a pedagógiai munka hatékonyságában | 2024-06-10 | EKE |
Kiss Virág | Művészetalapú módszerek, művészettel nevelés, művészetterápia elméleti kérdései és gyakorlat | 2024-06-10 | EKE |
Falus Iván | A kezdő pedagógusok támogatása, a bevezető szakasz Európa országaiban | 2024-06-10 | EKE |
Kiss Virág | Személyközpontú, illetve inkluzív művészetpedagógiai módszerek és jó gyakorlatok, közösségi művészet | 2024-06-10 | EKE |
Falus Iván | A kezdő pedagógusok támogatásának hatása beilleszkedésükre, szakmai fejlődésükre | 2024-06-10 | EKE |
Monok István | Kora újkori iskolák könyvtárai, mint potenciális olvasmányanyag | 2024-06-10 | EKF |
Heltai Pál | A fordítás és tolmácsolás nyelvpedagógiai kérdései | 2024-06-10 | EKF |
Szíjártó Imre | Médiumelméletek / médiafilozófia / média episztemológia | 2024-06-10 | EKF |
Heltai Pál | A szókincs elsajátításának kortárs elmélete és gyakorlata | 2024-06-10 | EKF |
Simándi Szilvia Ildikó | Iskolarendszeren kívüli képzések, a nem-formális tanulás színterei | 2024-06-10 | EKF |
Heltai Pál | A relevancia-elmélet szerepe a fordítástudományban | 2024-06-10 | EKF |
Simándi Szilvia Ildikó | Felsőoktatás-pedagógia módszertani kérdései | 2024-06-10 | EKF |
Loboczky János | Új pedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei az erkölcstan és az etika oktatásában | 2024-06-10 | EKF |
Heltai Pál | A szaknyelvi szókincs elsajátítása | 2024-06-10 | EKF |
Kárász Imre | A környezeti nevelés dokumentumainak fejlődéstörténete és kritikai vizsgálata | 2024-06-10 | EKF |
Heltai Pál | Nyelvek közötti kölcsönhatások a szókincs-elsajátításban | 2024-06-10 | EKF |
Domonkosi Ágnes | Az anya- és idegen nyelv tanításának és tanulásának alkalmazott aspektusai | 2024-06-10 | EKF |
Falus Iván | A pedagógussá válás folyamatának elemzése a képzés során | 2024-06-10 | EKF |
Kárász Imre | A környezeti oktatócsomagok helye, szerepe, hatékonysága a korszerű oktatásban, különösen a fenntarthatóságra történő felkészítésben | 2024-06-10 | EKF |
Heltai Pál | A szókincs-elsajátítás és a szókincstanítás kérdései | 2024-06-10 | EKF |
Falus Iván | A pedagógusok tudásának, tevékenységének empirikus vizsgálata, kompetenciáik feltárása | 2024-06-10 | EKF |
Heltai Pál | A frazeológia és a kollokációk szerepe a szókincs-elsajátításban | 2024-06-10 | EKF |
Kárász Imre | Környezeti nevelési-oktatási oktatócsomagok kritikai elemzése és továbbfejlesztése | 2024-06-10 | EKF |
Pintér Miklósné Eőry Vilma | A magyar mint idegen nyelv tanításának hungarológiai vonatkozásai | 2024-06-10 | EKF |
Jedlovszky Pál | Légköri szennyezők jégfelszíni adszorpciójának számítógépes szimulációs vizsgálata és az eredmények hasznosítása középiskolai oktatásban | 2024-06-10 | EKF |
Pajtókné Tari Ilona | Korszerű módszerek a természettudományok oktatásában II.: Az elektronikus tanulási környezetek kihasználása | 2024-06-10 | EKF |
Pintér Miklósné Eőry Vilma | A szótárhasználat elméleti és tantárgypedagógiai kérdései | 2024-06-10 | EKF |
Schwendtner Tibor | A humboldti egyetem eszméje és aktualitása neveléstudományi kérdésfeltevések fényében | 2024-06-10 | EKF |
Szlávik János | A fenntartható fejlődés gazdasági összefüggéseinek nevelési és oktatási elvei, gyakorlata | 2024-06-10 | EKF |
Schwendtner Tibor | Az etika tanításának módszertani kérdései | 2024-06-10 | EKF |
Monok István | Európai neveléstudományi eszmék magyarországi befogadás története | 2024-06-10 | EKF |
Kusper Judit | Irodalmi művek a nevelési munkában (biblioterápia, narratív terápia, meseterápia) | 2024-06-10 | EKKE |
Sárkány Péter | Egzisztenciális pedagógia | 2024-06-10 | EKKE |
Verók Attila | (2) Könyvkultúra és neveléstudomány. A könyvek és könyvtárak szerepe az oktatás történetében – történeti, komparatív megközelítésben | 2024-06-10 | EKKE |
Csontó Lajos | A tervezői művészetek közvetítésének, oktatásának módszertani kérdései. | 2024-06-10 | EKKE |
Révész-Kiszela Kinga | Az egyéb pszichés fejlődési zavarban érintett gyermekekre/tanulókra jellemző képességprofil vizsgálatai, differenciáldiagnosztikai célkitűzések | 2024-06-10 | EKKE |
Lengyelné Molnár Tünde | Adatalapú tanulás és digitális támogatási lehetőségei | 2024-06-10 | EKKE |
Somogyvári Lajos | A szocialista pedagógia kialakulása és fejlődéstörténete | 2024-06-10 | EKKE |
Racsko Réka | Összehasonlító vizsgálatok a digitális transzformáció nemzetközi helyzetéről oktatási vonatkozásban | 2024-06-10 | EKKE |
Sántha Kálmán | A tanári nézetek, reflektív gondolkodás vizsgálata a hálózatelemzés technikáival / új elemzési módszerek kidolgozása | 2024-06-10 | EKKE |
Révész László | A testnevelés és a sport nevelési környezete | 2024-06-10 | EKKE |
Verók Attila | (3) A Kárpát-medencei művelődés- és neveléstörténeti örökség áthagyományozódásának folyamatai – komparatív elemzés | 2024-06-10 | EKKE |
Téglási Ilona | A matematika tanítása vizuális művészeteken keresztül | 2024-06-10 | EKKE |
Csontó Lajos | Egyéni téma | 2024-06-10 | EKKE |
Molnár György | Újmédia és web 2.0 eszközök és rendszerek használatának oktatás/tanulásmódszertani kérdései | 2024-06-10 | EKKE |
Lengyelné Molnár Tünde | Az oktatás digitális ökoszisztémájának vizsgálata | 2024-06-10 | EKKE |
Somogyvári Lajos | Kontinuitás és diszkontinuitás az 1945 utáni oktatástörténetben | 2024-06-10 | EKKE |
Racsko Réka | Új típusú tanulási környezetek módszertani kérdései az oktatástechnológiai innovációk szemszögéből | 2024-06-10 | EKKE |
Szűts Zoltán | A digitális pedagógiai kultúra jellemzői és az új tanári szerepek | 2024-06-10 | EKKE |
Sántha Kálmán | Abdukció a tanári tevékenységben, gondolkodásban, tanórán | 2024-06-10 | EKKE |
Révész László | A testnevelés és a sport oktatásmódszertani kérdései | 2024-06-10 | EKKE |
Téglási Ilona | A matematikai kompetencia értelmezése nemzetközi viszonylatban | 2024-06-10 | EKKE |
Hegedűs Roland | Tanulók szóasszociációs- és/vagy szókincsvizsgálata természettudományos témakörben | 2024-06-10 | EKKE |
Bárdos Jenő | A nyelvek tanításának kultúrtörténete Magyarországon, Európában, vagy más országokban | 2024-06-10 | EKKE |
Molnár György | Tanulói motiváció és tanulási eredmény mérése a különböző elektronikus tanulási környezetben | 2024-06-10 | EKKE |
Bacsa-Bán Anetta | A digitalizáció szakképzésre gyakorolt hatásának feltárása (pedagógus és tanulói vizsgálatok mentén) | 2024-06-10 | EKKE |
Dávid Mária | Az IKT használat gyakorisága és a képességfejlődés összefüggései. | 2024-06-10 | EKKE |
Szűts Zoltán | A mesterséges intelligencia pedagógiai kihívásai | 2024-06-10 | EKKE |
Sántha Kálmán | A kvalitatív összehasonlító elemzés lehetőségei a neveléstudományban | 2024-06-10 | EKKE |
Révész László | IKT eszközök alkalmazásnak hatása a testnevelés órán és a sportban | 2024-06-10 | EKKE |
Pukánszky Béla | Az iskola mint a gyermekkor sajátos világa - összehasonlító gyermekkor-történeti elemzések. | 2024-06-10 | EKKE |
Téglási Ilona | "Belső motivációs leltár” a matematika tanulásához | 2024-06-10 | EKKE |
Hegedűs Roland | Hátrányos és nem hátrányos helyzetű gyermekek nyelvi fejlettségének vizsgálata | 2024-06-10 | EKKE |
Bárdos Jenő | A nyelvi mérés és értékelés elmélete és gyakorlata | 2024-06-10 | EKKE |
Molnár György | Hálózat alapú tanulás és az informális tanulás szerepe a 21. században | 2024-06-10 | EKKE |
Bacsa-Bán Anetta | A pedagógiai kompetenciák feltáró vizsgálata a szakmai szocializáció és pályamotiváció kettős hatása alatt a szakképzésben valamint, a szakmai oktatók körében | 2024-06-10 | EKKE |
Dávid Mária | Az önszabályozott tanulás fejlesztése, tanulási tanácsadás | 2024-06-10 | EKKE |
Szűts Zoltán | A digitális technológia célnak megfelelő használata az oktatásban | 2024-06-10 | EKKE |
Bognár József | Az iskolai testnevelés és sport pedagógiai kérdései. | 2024-06-10 | EKKE |
Pukánszky Béla | A pedagógusképzés története. Az egyes pedagógusszakmákba való intézményes bevezetés történetének komparatív feldolgozása. | 2024-06-10 | EKKE |
Námesztovszki Zsolt | Online tananyagfejlesztés elmélete és gyakorlata | 2024-06-10 | EKKE |
Hegedűs Roland | Sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók ellátásának nehézségei több szempontból (szakértés, utazó gyógypedagógiai ellátás) | 2024-06-10 | EKKE |
Bárdos Jenő | A kortárs nyelvtanítás interdiszciplináris alapjai és az elmélet érvényesülése a gyakorlatban | 2024-06-10 | EKKE |
Molnár György | Az egész életen át tartó tanulás motivációi és IKT-alapú támogatási lehetőségei | 2024-06-10 | EKKE |
Pénzesné Kónya Erika | Az integrált ökológiai szemlélet és a reziliencia kapcsolatának kialakítása az iskolában. | 2024-06-10 | EKKE |
Dávid Mária | Kiemelt figyelmet igénylő tanulók motivációs jellemzői | 2024-06-10 | EKKE |
Nádor Orsolya | Nyelvkönyvek és módszerek régen és ma | 2024-06-10 | EKKE |