Bejelentkezés
 Fórum
 
doktori iskolánként tudományáganként kutatási téma szerint  
Témakiírások doktori iskolánkénti megjelenítése
Válasszon intézményt, majd doktori iskolát, vagy adja meg a doktori iskola azonosítószámát.
 
intézmény neve
doktori iskola
keresett doktori iskola azonosítója
helyszín rövidítés
jelentkezési határidő szerint
 
Eszterházy Károly Katolikus Egyetem, Neveléstudományi Doktori Iskola aktuális témakiírásai

témavezető

kutatási téma

jelentkezési határidő

helyszín (magyar oldal)
Kiss VirágKortárs művészetpedagógiai törekvések és jó gyakorlatok, nemzetközi tendenciák2024-06-10EKE
Schwendtner TiborNevelés és neveléstudomány a náci Németországban. Kortárs viták a totalitárius neveléskoncepciókról2024-06-10EKE
Falus IvánA pedagógusok szakmai fejlődésének előmozdítása iskolai környezetben2024-06-10EKE
Mester DolliTanulási stratégiák2024-06-10EKE
Schwendtner TiborAz európai egyetemi hagyomány – filozófiai és neveléstudományi megközelítések2024-06-10EKE
Monok IstvánXVI-XIII. századi olvasástörténet az iskolarendszerben és a hagyományok közvetítésében2024-06-10EKE
Schwendtner TiborAz újhumanizmus hatása a neveléselméletekre2024-06-10EKE
Hoffmann MiklósIKT eszközök hatásvizsgálata a matematika tantárgypedagóiájában2024-06-10EKE
Pintér Márta ZsuzsannaAz iskolai színjátszás pedagógiai aspektusai2024-06-10EKE
Hoffmann MiklósA matematika tanításának tantárgy-pedagógiája2024-06-10EKE
Pintér Márta ZsuzsannaA magyarországi iskolák története a 16-18. században2024-06-10EKE
Hoffmann MiklósGender különbségek a térszemlélet fejlesztésében2024-06-10EKE
Einhorn ÁgnesA tevékenységalapú tanulás az idegennyelv-tanításban2024-06-10EKE
Koltay TiborAz újmédia és az írástudás új típusai a tanulásban2024-06-10EKE
Einhorn ÁgnesOsztálytermi mérés-értékelés, fejlesztő értékelés2024-06-10EKE
Koltay TiborA médiaműveltség (médiatudatosság, média-írástudás, médiaértés) és az információs műveltség az iskolában2024-06-10EKE
Domonkosi ÁgnesSzociolingvisztikai és pragmatikai kérdések a segítő pedagógiában, különös tekintettel az idegen nyelvek tanításában2024-06-10EKE
Csizér KataAz osztálytermi motiváció elméleti és emprikus kérdései2024-06-10EKE
Kaposi JózsefTörténelem és állampolgári ismeretek tantárgypedagógiája2024-06-10EKE
Einhorn ÁgnesNyelvtanárok pedagógiai kultúrája és annak fejlesztése2024-06-10EKE
Koltay TiborAz információs műveltség és a digitális írástudás az oktatásban2024-06-10EKE
Csizér KataA nyelvtanulási autonómia feljlődésének és fejlesztésenek lehetőségei2024-06-10EKE
Kaposi JózsefA tankönyvek világának változásai és a tantárgypedagógiák2024-06-10EKE
Falus IvánA pedagógus tudásának, nézeteinek és tevékenységének kölcsönhatása, ezen tényezők szerepe a pedagógiai munka hatékonyságában2024-06-10EKE
Kiss VirágMűvészetalapú módszerek, művészettel nevelés, művészetterápia elméleti kérdései és gyakorlat2024-06-10EKE
Falus IvánA kezdő pedagógusok támogatása, a bevezető szakasz Európa országaiban2024-06-10EKE
Kiss VirágSzemélyközpontú, illetve inkluzív művészetpedagógiai módszerek és jó gyakorlatok, közösségi művészet2024-06-10EKE
Falus IvánA kezdő pedagógusok támogatásának hatása beilleszkedésükre, szakmai fejlődésükre2024-06-10EKE
Monok IstvánKora újkori iskolák könyvtárai, mint potenciális olvasmányanyag2024-06-10EKF
Heltai PálA fordítás és tolmácsolás nyelvpedagógiai kérdései2024-06-10EKF
Szíjártó ImreMédiumelméletek / médiafilozófia / média episztemológia2024-06-10EKF
Heltai PálA szókincs elsajátításának kortárs elmélete és gyakorlata2024-06-10EKF
Simándi Szilvia IldikóIskolarendszeren kívüli képzések, a nem-formális tanulás színterei2024-06-10EKF
Heltai PálA relevancia-elmélet szerepe a fordítástudományban2024-06-10EKF
Simándi Szilvia IldikóFelsőoktatás-pedagógia módszertani kérdései2024-06-10EKF
Loboczky JánosÚj pedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei az erkölcstan és az etika oktatásában2024-06-10EKF
Heltai PálA szaknyelvi szókincs elsajátítása2024-06-10EKF
Kárász ImreA környezeti nevelés dokumentumainak fejlődéstörténete és kritikai vizsgálata2024-06-10EKF
Heltai PálNyelvek közötti kölcsönhatások a szókincs-elsajátításban2024-06-10EKF
Domonkosi ÁgnesAz anya- és idegen nyelv tanításának és tanulásának alkalmazott aspektusai2024-06-10EKF
Falus IvánA pedagógussá válás folyamatának elemzése a képzés során2024-06-10EKF
Kárász ImreA környezeti oktatócsomagok helye, szerepe, hatékonysága a korszerű oktatásban, különösen a fenntarthatóságra történő felkészítésben2024-06-10EKF
Heltai PálA szókincs-elsajátítás és a szókincstanítás kérdései2024-06-10EKF
Falus IvánA pedagógusok tudásának, tevékenységének empirikus vizsgálata, kompetenciáik feltárása2024-06-10EKF
Heltai PálA frazeológia és a kollokációk szerepe a szókincs-elsajátításban2024-06-10EKF
Kárász ImreKörnyezeti nevelési-oktatási oktatócsomagok kritikai elemzése és továbbfejlesztése2024-06-10EKF
Pintér Miklósné Eőry VilmaA magyar mint idegen nyelv tanításának hungarológiai vonatkozásai2024-06-10EKF
Jedlovszky PálLégköri szennyezők jégfelszíni adszorpciójának számítógépes szimulációs vizsgálata és az eredmények hasznosítása középiskolai oktatásban2024-06-10EKF
Pajtókné Tari IlonaKorszerű módszerek a természettudományok oktatásában II.: Az elektronikus tanulási környezetek kihasználása2024-06-10EKF
Pintér Miklósné Eőry VilmaA szótárhasználat elméleti és tantárgypedagógiai kérdései2024-06-10EKF
Schwendtner TiborA humboldti egyetem eszméje és aktualitása neveléstudományi kérdésfeltevések fényében2024-06-10EKF
Szlávik JánosA fenntartható fejlődés gazdasági összefüggéseinek nevelési és oktatási elvei, gyakorlata2024-06-10EKF
Schwendtner TiborAz etika tanításának módszertani kérdései2024-06-10EKF
Monok IstvánEurópai neveléstudományi eszmék magyarországi befogadás története2024-06-10EKF
Kusper JuditIrodalmi művek a nevelési munkában (biblioterápia, narratív terápia, meseterápia)2024-06-10EKKE
Sárkány PéterEgzisztenciális pedagógia2024-06-10EKKE
Verók Attila(2) Könyvkultúra és neveléstudomány. A könyvek és könyvtárak szerepe az oktatás történetében – történeti, komparatív megközelítésben2024-06-10EKKE
Csontó LajosA tervezői művészetek közvetítésének, oktatásának módszertani kérdései.2024-06-10EKKE
Révész-Kiszela KingaAz egyéb pszichés fejlődési zavarban érintett gyermekekre/tanulókra jellemző képességprofil vizsgálatai, differenciáldiagnosztikai célkitűzések2024-06-10EKKE
Lengyelné Molnár TündeAdatalapú tanulás és digitális támogatási lehetőségei2024-06-10EKKE
Somogyvári LajosA szocialista pedagógia kialakulása és fejlődéstörténete2024-06-10EKKE
Racsko RékaÖsszehasonlító vizsgálatok a digitális transzformáció nemzetközi helyzetéről oktatási vonatkozásban2024-06-10EKKE
Sántha KálmánA tanári nézetek, reflektív gondolkodás vizsgálata a hálózatelemzés technikáival / új elemzési módszerek kidolgozása2024-06-10EKKE
Révész LászlóA testnevelés és a sport nevelési környezete2024-06-10EKKE
Verók Attila(3) A Kárpát-medencei művelődés- és neveléstörténeti örökség áthagyományozódásának folyamatai – komparatív elemzés2024-06-10EKKE
Téglási IlonaA matematika tanítása vizuális művészeteken keresztül2024-06-10EKKE
Csontó LajosEgyéni téma2024-06-10EKKE
Molnár GyörgyÚjmédia és web 2.0 eszközök és rendszerek használatának oktatás/tanulásmódszertani kérdései2024-06-10EKKE
Lengyelné Molnár TündeAz oktatás digitális ökoszisztémájának vizsgálata2024-06-10EKKE
Somogyvári LajosKontinuitás és diszkontinuitás az 1945 utáni oktatástörténetben2024-06-10EKKE
Racsko RékaÚj típusú tanulási környezetek módszertani kérdései az oktatástechnológiai innovációk szemszögéből2024-06-10EKKE
Szűts ZoltánA digitális pedagógiai kultúra jellemzői és az új tanári szerepek2024-06-10EKKE
Sántha KálmánAbdukció a tanári tevékenységben, gondolkodásban, tanórán2024-06-10EKKE
Révész LászlóA testnevelés és a sport oktatásmódszertani kérdései2024-06-10EKKE
Téglási IlonaA matematikai kompetencia értelmezése nemzetközi viszonylatban2024-06-10EKKE
Hegedűs RolandTanulók szóasszociációs- és/vagy szókincsvizsgálata természettudományos témakörben2024-06-10EKKE
Bárdos JenőA nyelvek tanításának kultúrtörténete Magyarországon, Európában, vagy más országokban2024-06-10EKKE
Molnár GyörgyTanulói motiváció és tanulási eredmény mérése a különböző elektronikus tanulási környezetben2024-06-10EKKE
Bacsa-Bán AnettaA digitalizáció szakképzésre gyakorolt hatásának feltárása (pedagógus és tanulói vizsgálatok mentén)2024-06-10EKKE
Dávid MáriaAz IKT használat gyakorisága és a képességfejlődés összefüggései.2024-06-10EKKE
Szűts ZoltánA mesterséges intelligencia pedagógiai kihívásai2024-06-10EKKE
Sántha KálmánA kvalitatív összehasonlító elemzés lehetőségei a neveléstudományban2024-06-10EKKE
Révész LászlóIKT eszközök alkalmazásnak hatása a testnevelés órán és a sportban2024-06-10EKKE
Pukánszky BélaAz iskola mint a gyermekkor sajátos világa - összehasonlító gyermekkor-történeti elemzések.2024-06-10EKKE
Téglási Ilona"Belső motivációs leltár” a matematika tanulásához2024-06-10EKKE
Hegedűs RolandHátrányos és nem hátrányos helyzetű gyermekek nyelvi fejlettségének vizsgálata2024-06-10EKKE
Bárdos JenőA nyelvi mérés és értékelés elmélete és gyakorlata2024-06-10EKKE
Molnár GyörgyHálózat alapú tanulás és az informális tanulás szerepe a 21. században2024-06-10EKKE
Bacsa-Bán AnettaA pedagógiai kompetenciák feltáró vizsgálata a szakmai szocializáció és pályamotiváció kettős hatása alatt a szakképzésben valamint, a szakmai oktatók körében2024-06-10EKKE
Dávid MáriaAz önszabályozott tanulás fejlesztése, tanulási tanácsadás2024-06-10EKKE
Szűts ZoltánA digitális technológia célnak megfelelő használata az oktatásban2024-06-10EKKE
Bognár JózsefAz iskolai testnevelés és sport pedagógiai kérdései.2024-06-10EKKE
Pukánszky BélaA pedagógusképzés története. Az egyes pedagógusszakmákba való intézményes bevezetés történetének komparatív feldolgozása.2024-06-10EKKE
Námesztovszki ZsoltOnline tananyagfejlesztés elmélete és gyakorlata2024-06-10EKKE
Hegedűs RolandSajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók ellátásának nehézségei több szempontból (szakértés, utazó gyógypedagógiai ellátás)2024-06-10EKKE
Bárdos JenőA kortárs nyelvtanítás interdiszciplináris alapjai és az elmélet érvényesülése a gyakorlatban2024-06-10EKKE
Molnár GyörgyAz egész életen át tartó tanulás motivációi és IKT-alapú támogatási lehetőségei2024-06-10EKKE
Pénzesné Kónya ErikaAz integrált ökológiai szemlélet és a reziliencia kapcsolatának kialakítása az iskolában.2024-06-10EKKE
Dávid MáriaKiemelt figyelmet igénylő tanulók motivációs jellemzői2024-06-10EKKE
Nádor OrsolyaNyelvkönyvek és módszerek régen és ma2024-06-10EKKE


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )