Bejelentkezés
 Fórum
 
doktori iskolánként tudományáganként kutatási téma szerint  
Témakiírások doktori iskolánkénti megjelenítése
Válasszon intézményt, majd doktori iskolát, vagy adja meg a doktori iskola azonosítószámát.
 
intézmény neve
doktori iskola
keresett doktori iskola azonosítója
helyszín rövidítés
jelentkezési határidő szerint
 
Eszterházy Károly Katolikus Egyetem, Neveléstudományi Doktori Iskola aktuális témakiírásai

témavezető

kutatási téma

jelentkezési határidő

helyszín (magyar oldal)
Czeglédi LászlóDigitális könyvtárpedagógia (módszertan)2024-05-30EKKE
Czeglédi LászlóIskola, könyvtár, nevelés (és az iskolaszékek)2024-05-30EKKE
Námesztovszki ZsoltOnline tananyagfejlesztés elmélete és gyakorlata2024-06-10EKKE
Loboczky JánosÚj pedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei az erkölcstan és az etika oktatásában2024-06-10EKF
Bognár JózsefAz iskolai testnevelés és sport pedagógiai kérdései.2024-06-10EKKE
Pukánszky BélaA pedagógusképzés története. Az egyes pedagógusszakmákba való intézményes bevezetés történetének komparatív feldolgozása.2024-06-10EKKE
Heltai PálA szaknyelvi szókincs elsajátítása2024-06-10EKF
Hegedűs RolandSajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók ellátásának nehézségei több szempontból (szakértés, utazó gyógypedagógiai ellátás)2024-06-10EKKE
Pintér Márta ZsuzsannaA magyarországi iskolák története a 16-18. században2024-06-10EKE
Bárdos JenőA kortárs nyelvtanítás interdiszciplináris alapjai és az elmélet érvényesülése a gyakorlatban2024-06-10EKKE
Molnár GyörgyAz egész életen át tartó tanulás motivációi és IKT-alapú támogatási lehetőségei2024-06-10EKKE
Nádor OrsolyaNyelvkönyvek és módszerek régen és ma2024-06-10EKKE
Pénzesné Kónya ErikaAz integrált ökológiai szemlélet és a reziliencia kapcsolatának kialakítása az iskolában.2024-06-10EKKE
Hoffmann MiklósGender különbségek a térszemlélet fejlesztésében2024-06-10EKE
Dávid MáriaKiemelt figyelmet igénylő tanulók motivációs jellemzői2024-06-10EKKE
Námesztovszki ZsoltHallgatói aktivitás az online kurzusok felületén2024-06-10EKKE
Guncaga JanA kutatásalapú tanulás matematikaoktatásban és lehetséges interdiszciplináris átfedései2024-06-10EKKE
Bognár JózsefSporttehetség és beválás komplex területei2024-06-10EKKE
Pukánszky BélaMagyar zenepedagógia-történet. A zenei nevelés-oktatás különböző színterein intézményesült gyakorlati zenepedagógia egyes irányzatainak összehasonlító történeti elemzése.2024-06-10EKKE
Heltai PálNyelvek közötti kölcsönhatások a szókincs-elsajátításban2024-06-10EKF
Németh ErzsébetMunka, család, szülői szerepek összehangolásának kutatása2024-06-10EKKE
Einhorn ÁgnesA tevékenységalapú tanulás az idegennyelv-tanításban2024-06-10EKE
Kárász ImreA környezeti nevelés dokumentumainak fejlődéstörténete és kritikai vizsgálata2024-06-10EKF
Kővári AttilaA tanulási eredmény alapú képzésfejlesztés lehetőségei online tanulási környezetben2024-06-10EKKE
Nádor OrsolyaA magyar mint szakmai idegen nyelv tanításának kérdései2024-06-10EKKE
Pénzesné Kónya ErikaAz integrált technológiai és környezeti érzékenység az oktatási programok kidolgozásában2024-06-10EKKE
Koltay TiborAz újmédia és az írástudás új típusai a tanulásban2024-06-10EKE
Domonkosi ÁgnesAz anya- és idegen nyelv tanításának és tanulásának alkalmazott aspektusai2024-06-10EKF
Falus IvánA pedagógussá válás folyamatának elemzése a képzés során2024-06-10EKF
Námesztovszki ZsoltKompetenciafejlesztés robotprogramozás segítségével2024-06-10EKKE
Guncaga JanA Szepeskáptalani és Egri Tanítóképző Intézetek - alapkövek a néptanítók szakmódszertani professzionalizációjában a 19. században a Magyar Királyság területén2024-06-10EKKE
Bognár JózsefFiatalok, felnőttek és idősek egészségmagatartása és életminősége2024-06-10EKKE
Heltai PálA szókincs-elsajátítás és a szókincstanítás kérdései2024-06-10EKF
Németh ErzsébetA pénzügyi kultúra fejlesztésének, tudás, személyiség, attitűd és viselkedési tényezőinek kutatása2024-06-10EKKE
Einhorn ÁgnesOsztálytermi mérés-értékelés, fejlesztő értékelés2024-06-10EKE
Kárász ImreA környezeti oktatócsomagok helye, szerepe, hatékonysága a korszerű oktatásban, különösen a fenntarthatóságra történő felkészítésben2024-06-10EKF
Kővári AttilaA digitális pedagógiai tervezés, tanulásszervezés és értékelés sajátosságai, tapasztalatai és lehetőségei2024-06-10EKKE
Csizér KataAz osztálytermi motiváció elméleti és emprikus kérdései2024-06-10EKE
Hanák ZsuzsannaA végzettség nélküli iskolaelhagyás problémakörének kutatása.2024-06-10EKKE
Koltay TiborA médiaműveltség (médiatudatosság, média-írástudás, médiaértés) és az információs műveltség az iskolában2024-06-10EKE
Domonkosi ÁgnesSzociolingvisztikai és pragmatikai kérdések a segítő pedagógiában, különös tekintettel az idegen nyelvek tanításában2024-06-10EKE
Falus IvánA pedagógusok tudásának, tevékenységének empirikus vizsgálata, kompetenciáik feltárása2024-06-10EKF
Novák IstvánAlternatív pedagógia módszerek alkalmazása egyházi fenntartású köznevelési és szakképzési intézményben2024-06-10EKKE
Guncaga JanIKT oktatási eszközök - a matematikaoktatási eszközei és interdiszciplináris átfedései2024-06-10EKKE
Kaposi JózsefTörténelem és állampolgári ismeretek tantárgypedagógiája2024-06-10EKE
Heltai PálA frazeológia és a kollokációk szerepe a szókincs-elsajátításban2024-06-10EKF
Dorner LászlóAz önkéntes munka megalapozása a köznevelési intézményekben - a motivációs és személyiségháttér jelentősége az önkéntesség kapcsán.2024-06-10Ekke
Einhorn ÁgnesNyelvtanárok pedagógiai kultúrája és annak fejlesztése2024-06-10EKE
Kárász ImreKörnyezeti nevelési-oktatási oktatócsomagok kritikai elemzése és továbbfejlesztése2024-06-10EKF
Szűts-Novák RitaA könyvtártudomány, az olvasáskutatás, és a neveléstudomány metszéspontjai2024-06-10EKKE
Csizér KataA nyelvtanulási autonómia feljlődésének és fejlesztésenek lehetőségei2024-06-10EKE
Hanák ZsuzsannaA tanuláshoz szükséges részképességek fejlődésének kutatása.2024-06-10EKKE
Koltay TiborAz információs műveltség és a digitális írástudás az oktatásban2024-06-10EKE
Pintér Miklósné Eőry VilmaA magyar mint idegen nyelv tanításának hungarológiai vonatkozásai2024-06-10EKF
Falus IvánA pedagógus tudásának, nézeteinek és tevékenységének kölcsönhatása, ezen tényezők szerepe a pedagógiai munka hatékonyságában2024-06-10EKE
Novák IstvánA pasztorálpedagógia és pasztorálpszichológia új kihívásai a szekularizált társadalom 20. századi iskolarendszerében2024-06-10EKKE
Jedlovszky PálLégköri szennyezők jégfelszíni adszorpciójának számítógépes szimulációs vizsgálata és az eredmények hasznosítása középiskolai oktatásban2024-06-10EKF
Kaposi JózsefA tankönyvek világának változásai és a tantárgypedagógiák2024-06-10EKE
Pajtókné Tari IlonaKorszerű módszerek a természettudományok oktatásában II.: Az elektronikus tanulási környezetek kihasználása2024-06-10EKF
Balázs LászlóA digitális pedagógia sikerkritériumainak elemzése2024-06-10EKKE
Mika JánosA klímaváltozás iskolai feldolgozása a természettudomány(ok)ban2024-06-10EKKE
Szűts-Novák RitaA keresztény pedagógia helye és módszerei az oktatásban2024-06-10EKKE
Kiss VirágMűvészetalapú módszerek, művészettel nevelés, művészetterápia elméleti kérdései és gyakorlat2024-06-10EKE
Kusper JuditAz irodalomtanítás módszertanai2024-06-10EKKE
Sárkány PéterA szociálpedagógia szakmaelméleti dilemmái2024-06-10EKKE
Pintér Miklósné Eőry VilmaA szótárhasználat elméleti és tantárgypedagógiai kérdései2024-06-10EKF
Falus IvánA kezdő pedagógusok támogatása, a bevezető szakasz Európa országaiban2024-06-10EKE
Novák IstvánTradíció és modernitás a 21. századi egyházi nevelésben2024-06-10EKKE
Schwendtner TiborA humboldti egyetem eszméje és aktualitása neveléstudományi kérdésfeltevések fényében2024-06-10EKF
Révész-Kiszela KingaA gyógypedagógia pszichopedagógiai aspektusainak vizsgálata2024-06-10EKKE
Szlávik JánosA fenntartható fejlődés gazdasági összefüggéseinek nevelési és oktatási elvei, gyakorlata2024-06-10EKF
Balázs LászlóA digitális pedagógia és az iskolai szervezt életvilágának kapcsolata2024-06-10EKKE
Mika JánosA természettudomány(ok) és a fenntartható fejlődés kapcsolódásai mindkét terület pedagógiai céljainak eléréséért2024-06-10EKKE
Szűts-Novák RitaA 19-20. századi magyar felsőoktatás történetének vizsgálata2024-06-10EKKE
Kiss VirágSzemélyközpontú, illetve inkluzív művészetpedagógiai módszerek és jó gyakorlatok, közösségi művészet2024-06-10EKE
Kusper JuditNyelv- és történetalapú pedagógiai módszerek2024-06-10EKKE
Sárkány PéterTér és térbeliség2024-06-10EKKE
Verók Attila(1) Az iskoláztatás és az oktatás története a Kárpát-medencében (16–20. század) – összehasonlító elemzés2024-06-10EKKE
Falus IvánA kezdő pedagógusok támogatásának hatása beilleszkedésükre, szakmai fejlődésükre2024-06-10EKE
Csontó LajosA vizuális megjelenés, a design változó szerepének lehetőségei az oktatás médiumaiban2024-06-10EKKE
Schwendtner TiborAz etika tanításának módszertani kérdései2024-06-10EKF
Révész-Kiszela KingaA mozgásállapot és az egyéb pszichés fejlődési zavar összefüggései különböző életkorokban2024-06-10EKKE
Lengyelné Molnár TündeA nonformális és informális tanulás szerepének változása a tanulási folyamatban2024-06-10EKKE
Balázs LászlóA szalutogén pedagógia értelmezése és alkalmazási lehetőségének vizsgálata2024-06-10EKKE
Racsko RékaA digitális kompetencia fejlesztésének lehetőségei a köznevelésben és a pedagógusképzésben2024-06-10EKKE
Monok IstvánEurópai neveléstudományi eszmék magyarországi befogadás története2024-06-10EKF
Szűts-Novák Rita19-20. századi magyar nőnevelés-történet2024-06-10EKKE
Kiss VirágKortárs művészetpedagógiai törekvések és jó gyakorlatok, nemzetközi tendenciák2024-06-10EKE
Kusper JuditIrodalmi művek a nevelési munkában (biblioterápia, narratív terápia, meseterápia)2024-06-10EKKE
Sárkány PéterEgzisztenciális pedagógia2024-06-10EKKE
Verók Attila(2) Könyvkultúra és neveléstudomány. A könyvek és könyvtárak szerepe az oktatás történetében – történeti, komparatív megközelítésben2024-06-10EKKE
Falus IvánA pedagógusok szakmai fejlődésének előmozdítása iskolai környezetben2024-06-10EKE
Csontó LajosA tervezői művészetek közvetítésének, oktatásának módszertani kérdései.2024-06-10EKKE
Schwendtner TiborNevelés és neveléstudomány a náci Németországban. Kortárs viták a totalitárius neveléskoncepciókról2024-06-10EKE
Révész-Kiszela KingaAz egyéb pszichés fejlődési zavarban érintett gyermekekre/tanulókra jellemző képességprofil vizsgálatai, differenciáldiagnosztikai célkitűzések2024-06-10EKKE
Lengyelné Molnár TündeAdatalapú tanulás és digitális támogatási lehetőségei2024-06-10EKKE
Somogyvári LajosA szocialista pedagógia kialakulása és fejlődéstörténete2024-06-10EKKE
Racsko RékaÖsszehasonlító vizsgálatok a digitális transzformáció nemzetközi helyzetéről oktatási vonatkozásban2024-06-10EKKE
Monok IstvánKora újkori iskolák könyvtárai, mint potenciális olvasmányanyag2024-06-10EKF
Mester DolliTanulási stratégiák2024-06-10EKE


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )