témavezető | kutatási téma | jelentkezési határidő | helyszín (magyar oldal) |
---|
|
|
|
|
Dudás Mária | Bolgár és magyar terminológia | 2024-05-06 | ELTE |
Törkenczy Miklós | Magánhangzóharmónia | 2024-05-06 | ELTE |
Fischer Márta | Multilingualism in the European Union – language and education policy aspects | 2024-05-06 | ELTE |
Kugler Nóra | Modalitás és evidencialitás | 2024-05-06 | ELTE |
Hámori Ágnes | Gyermek‒szülő közti társalgások, családi beszélgetések elemzése konverzációelemzési, beszélésnéprajzi és/vagy pszicholingvisztikai szempontból | 2024-05-06 | ELTE |
Rada Roberta | A szövegtől a diskurzusig: diskurzusnyelvészet, nyelvészeti diskurzuselemzés Vom Text zum Diskurs: Diskurslinguistik, linguistische Diskursanalyse | 2024-05-06 | ELTE |
Márkus Éva | Korai nyelvelsajátítás a német nemzetiségi intézményekben, képzési programok a magyarországi német általános iskolákban/óvodákban | 2024-05-06 | ELTE |
Albert Ágnes | The role of positive experiences in language learning | 2024-05-06 | ELTE |
Bárdosi Vilmos | Francia és kontrasztív frazeológia és frazeográfia | 2024-05-06 | ELTE |
Holló Dorottya | The role of culture in language teaching | 2024-05-06 | ELTE |
Borbás Gabriella Dóra | Vallási közösségek kommunikációja | 2024-05-06 | ELTE |
Palágyi Angela | Az orosz, mint kisebbségi vagy második nyelv a posztszovjet térségben | 2024-05-06 | ELTE |
Dróth Júlia | Fordítási kompetenciák fejlesztése és értékelése a nyelvszakos fordítási specializációban, illetve a fordítási szakirányú továbbképzéseken | 2024-05-06 | ELTE |
Major Éva | IKT a nyelvtanulásban, a nyelvtanításban és a tanárképzésben | 2024-05-06 | ELTE |
Farkas Ildikó | A japán újkori és kora újkori történelem forrásai | 2024-05-06 | ELTE |
Deme Andrea | Mentális és érzelmi állapotok a beszédben | 2024-05-06 | ELTE |
Kövecses Zoltán | Az érzelemfogalmak kognitív nyelvészeti megközelítése | 2024-05-06 | ELTE |
Dombi Judit | Második nyelvi pragmatika | 2024-05-06 | ELTE |
Müller Márta | Vizsgálatok a német lexikográfia területéről | 2024-05-06 | ELTE |
Birtalan Ágnes | A mongol népek szóbeli hagyománya és írott forrásai | 2024-05-06 | ELTE |
Seresi Márta | A tolmácsképzés pedagógiai kérdései | 2024-05-06 | ELTE |
Laczkó Krisztina | A metapragmatikai tudatosság jelzéseinek vizsgálata | 2024-05-06 | ELTE |
Gonda Zsuzsa | A digitális szövegek olvasási folyamatának elemzése | 2024-05-06 | ELTE |
Tamm Anne Brdar-Szabó Rita | Budapest nyelvei | 2024-05-06 | ELTE |
Heltai János Imre Bodó Csanád | Szociolingvisztika | 2024-05-06 | ELTE |
Korompay Klára | Nyelvtörténet – művelődéstörténet | 2024-05-06 | ELTE |
Baranyiné Kóczy Judit Brdar-Szabó Rita | Kulturális testesültség: a testrészek figuratív kiterjesztésének kulturális vonatkozásai | 2024-05-06 | ELTE |
Komlósiné Knipf Erzsébet | Német kisebbségek nyelvének kutatása | 2024-05-06 | ELTE |
Kuna Ágnes | Az egészségügyi kommunikáció interkulturális vonatkozásai | 2024-05-06 | ELTE |
Bóna Judit | Különböző beszédtípusok fonetikai és/vagy pszicholingvisztikai elemzése | 2024-05-06 | ELTE |
Fekete Imre | Technológia a nyelvpedagógiában és nyelvhasználatban | 2024-05-06 | ELTE |
Seidl-Péch Olívia | Az audiovizuális fordítás jellemzői | 2024-05-06 | ELTE |
Juhász Dezső | Magyar helynévtörténet | 2024-05-06 | ELTE |
Bodó Csanád | Szociolingvisztika | 2024-05-06 | ELTE |
Zelliger Erzsébet | Rovásemlékek nyelvtörténeti, művelődéstörténeti vizsgálata | 2024-05-06 | ELTE |
Fischer Márta | Terminology in teaching English for specific purposes and translation | 2024-05-06 | ELTE |
N. Fodor János | Névföldrajz | 2024-05-06 | ELTE |
Mecsi Beatrix | Kelet-ázsiai művészet és kultúra | 2024-05-06 | ELTE |
Rada Roberta | Tabuk és eufémizmusok a nyelvek és kultúrák közötti összehasonlításban / Tabus und Euphemismen im Sprach- und Kulturvergleich | 2024-05-06 | ELTE |
Balogné Bérces Katalin Anikó | Fonológiai nyelvelsajátítás és kiejtéstanítás | 2024-05-06 | ELTE |
Albert Ágnes | Task-based language teaching and learning | 2024-05-06 | ELTE |
Bárdosi Vilmos | Francia és kontrasztív lexikológia és lexikográfia | 2024-05-06 | ELTE |
Holló Dorottya | Intercultural communication | 2024-05-06 | ELTE |
Borbás Gabriella Dóra | Verbális agresszió és pedagógia | 2024-05-06 | ELTE |
Vaskó Ildikó | A központi skandináv nyelvek (norvég, dán, svéd) tanításának módszertana | 2024-05-06 | ELTE |
Heltai Pál | A fordítás lexikai kérdései | 2024-05-06 | ELTE |
Major Éva | Tanárképzési kutatások | 2024-05-06 | ELTE |
Farkas Ildikó | A modern japán történelem kérdései interdiszciplináris megközelítéssel | 2024-05-06 | ELTE |
Imrényi András | Inverziós szórendi jelenségek összehasonlító kognitív nyelvészeti elemzése | 2024-05-06 | ELTE |
Kövecses Zoltán | Metafora az evolúcióban és a történelemben | 2024-05-06 | ELTE |
Kovács László | A marketing és a márkázás interkulturális összefüggései | 2024-05-06 | ELTE |
Müller Márta | Szaknyelvkutatás | 2024-05-06 | ELTE |
Birtalan Ágnes | A hagyományos mongol nomád műveltség aspektusai | 2024-05-06 | ELTE |
Dékány Éva | Minimalista szintaxis | 2024-05-06 | ELTE |
Laczkó Krisztina | A deixis működése | 2024-05-06 | ELTE |
Gonda Zsuzsa | A kontakt és online tanulási-tanítási diskurzus elemzése | 2024-05-06 | ELTE |
Lukácsné Bajzek Mária | Magyar és szlovén frazémák kontrasztív vizsgálata | 2024-05-06 | ELTE |
Tamás Dóra | Fordítás és terminológia | 2024-05-06 | ELTE |
Umemura Yuko | A japán-magyar kapcsolatok története | 2024-05-06 | ELTE |
Wen Xu Brdar-Szabó Rita | Metaphor and metonymy across languages and cultures | 2024-05-06 | ELTE |
Tolcsvai Nagy Gábor | Kognitív szemantika | 2024-05-06 | ELTE |
Kuna Ágnes | Konfliktusok nyelvi és kulturális jellemzői | 2024-05-06 | ELTE |
Bóna Judit | Beszéd- és nyelvi zavarok fonetikai és/vagy pszicholingvisztikai elemzése | 2024-05-06 | ELTE |
Fekete Imre | Alkalmazott mesterséges intelligencia az oktatásban | 2024-05-06 | ELTE |
Robin Edina | Fordítási univerzálék irodalmi és szakszövegekben, illetve tolmácsolásban. | 2024-05-06 | ELTE |
Péri Benedek | Az oszmán irodalom forrásai | 2024-05-06 | ELTE |
Bodó Csanád Fazakas Noémi | Szociolingvisztika | 2024-05-06 | ELTE |
Kiss Sándor | A francia klasszicizmus stiláris normái nyelvtörténeti és pragmatikai szempontból | 2024-05-06 | ELTE |
Fischer Márta | Translation in language teaching | 2024-05-06 | ELTE |
N. Fodor János | Személynévtörténet | 2024-05-06 | ELTE |
Mecsi Beatrix | Kelet-ázsiai művészet és kultúra, filológiai kutatások eszközeivel | 2024-05-06 | ELTE |
Salát Gergely Pap Melinda | Modern kínai irodalmi szövegek elemzése | 2024-05-06 | ELTE |
Balogné Bérces Katalin Anikó | Fonológiai nyelvelsajátítás és kiejtéstanítás | 2024-05-06 | ELTE |
Salánki Zsuzsanna | Finnugor nyelvek leíró vagy történeti vizsgálata | 2024-05-06 | ELTE |
Bánréti Zoltán | Neurolingvisztikai kutatások: elméletek, modellek és empirikus leírások az ép és a sérült személyek vizsgálatai alapján | 2024-05-06 | ELTE |
Holló Dorottya | Tolerance and diversity education in foreign language teaching at universities | 2024-05-06 | ELTE |
Vladár Zsuzsa | Szakmai terminológiák | 2024-05-06 | ELTE |
Vaskó Ildikó | Az interkulturális pragmatika kutatásának újabb eredményei. | 2024-05-06 | ELTE |
Károly Krisztina | A fordítási szöveg és a fordítási szövegalkotás | 2024-05-06 | ELTE |
Németh T. Enikő | Pragmatics, discourse analysis | 2024-05-06 | ELTE |
Farkas Ildikó | A modern japán történelem globális összehasonlító perspektívában | 2024-05-06 | ELTE |
Imrényi András | Inverziós szórendi jelenségek összehasonlító kognitív nyelvészeti elemzése | 2024-05-06 | ELTE |
Bartha Csilla | Globalizáció, migráció és többnyelvűség | 2024-05-06 | ELTE |
Kovács László | A fenntarthatósággal kapcsolatos kommunikáció interkulturális összefüggései | 2024-05-06 | ELTE |
Müller Márta | Nyelvelsajátítás és nyelvi attitűdök | 2024-05-06 | ELTE |
Bolonyai Gábor | Görög drámák nyelvészeti szempontú vizsgálata. | 2024-05-06 | ELTE |
Dékány Éva | Generatív morfológia | 2024-05-06 | ELTE |
Laczkó Krisztina | A magyar helyesírás korpuszkérdései | 2024-05-06 | ELTE |
F. Gulyás Nikolett | A Volga̶ Káma nyelvi area nyelveinek kapcsolatai | 2024-05-06 | ELTE |
Lukácsné Bajzek Mária | Magyar-szlovén nyelvi kapcsolatok | 2024-05-06 | ELTE |
Brózik-Piniel Katalin | Egyéni különbségek a nyelvtanulásban | 2024-05-06 | ELTE |
Umemura Yuko | Japán külpolitikának története a XX. században | 2024-05-06 | ELTE |
Wen Xu Brdar-Szabó Rita | Intercultural Cognitive Linguistics | 2024-05-06 | ELTE |
Tolcsvai Nagy Gábor | Kognitív grammatika | 2024-05-06 | ELTE |
Kuna Ágnes | A nyelvi befolyásolás pragmatikai megközelítése | 2024-05-06 | ELTE |
Bóna Judit | A beszédprodukció és a beszédfeldolgozás jellemzői anyanyelven és idegen nyelven | 2024-05-06 | ELTE |
Fekete Imre | Digitális és mesterséges intelligencia kompetencia fejlődése és fejlesztése (élethosszig tartó tanulás) | 2024-05-06 | ELTE |
Robin Edina | Magyar nyelvhelyesség és fordítás | 2024-05-06 | ELTE |
Péri Benedek | A keleti török (csagatáj) irodalom forrásai | 2024-05-06 | ELTE |
Bodó Csanád | Szociolingvisztika és interkulturális pragmatika | 2024-05-06 | ELTE |