Bejelentkezés
 Fórum
 
doktori iskolánként tudományáganként kutatási téma szerint  
Témakiírások doktori iskolánkénti megjelenítése
Válasszon intézményt, majd doktori iskolát, vagy adja meg a doktori iskola azonosítószámát.
 
intézmény neve
doktori iskola
keresett doktori iskola azonosítója
helyszín rövidítés
jelentkezési határidő szerint
 
Pécsi Tudományegyetem, Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori Iskola aktuális témakiírásai

témavezető

kutatási téma

jelentkezési határidő

helyszín (magyar oldal)
Ács MariannaIskola és emlékezete2024-05-25OTNDI
Albert GáborA felsőfokú agrárszakoktatás első intézményszervezői2024-05-25OTNDI
Albert GáborTankönyvpiac - tankönyvhasználat - iskolatörténet2024-05-25OTNDI
Albert GáborTörténeti stúdiumok és tananyagtartalmak az agrárszakoktatás intézményrendszerében a XX. század első felében2024-05-25OTNDI
Bacsa-Bán AnettaA szakmaipedagógus-képzés és a szakmai pedagógusok helyzete és perspektívái az iskolarendszerű és az iskolarendszeren kívüli oktatásban2024-05-25OTNDI
Bacsa-Bán AnettaA pályakövetés lehetőségei, perspektívái a pedagógusképzés különböző szintjein (pályán maradás, pályaszocializáció).2024-05-25OTNDI
Bajusz KláraAz időskori tanulás hatása az életvitelre (idősoktatás, gerontagógia)2024-05-25OTNDI
Bajusz KláraAz iskolázatlanság társadalmi voantkozásai2024-05-25OTNDI
Bajusz KláraTanulási motivációk és gátak. Motivációs eszközök. Reziliencia2024-05-25OTNDI
Bene KrisztiánA franciaországi oktatási rendszer jellegzetességei2024-05-25OTNDI
Bene KrisztiánA magyarországi francia nyelvoktatás története2024-05-25OTNDI
Bene KrisztiánA 20. század első felének magyar oktatástörténete2024-05-25OTNDI
Bertalan PéterOktatási hálózatok a 21. században2024-05-25OTNDI
Bertalan PéterEgy adott régió, megye oktatástörténeti trendjeinek a feltárása2024-05-25OTNDI
Bertók RózsaPedagógus-etika2024-05-25OTNDI
Bredács Alice MáriaA művészeti képzés, oktatás és nevelés hagyományos és alternatív formái és lehetőségei2024-05-25OTNDI
Bredács Alice MáriaA hagyományos, a digitális eszközökkel és a mesterséges intelligenciával támogatott oktatás „jó gyakorlatai” a művészeti vagy a szakmai képzésben, oktatásban, nevelésb2024-05-25OTNDI
Bredács Alice MáriaA pozitív pedagógia és a reziliencia szerepe és fejlesztésük lehetőségei a nevelésben és az oktatásban2024-05-25OTNDI
Bús ImreA játék kutatása a pedagógiai gyakorlat fejlesztéséhez2024-05-25OTNDI
Cserné Adermann GizellaÖnbeteljesítő jóslatok – Pygmalion hatás a pedagógiában2024-05-25OTNDI
Cserné Adermann GizellaA tanulási környezet szerepe a tanulás támogatásában2024-05-25OTNDI
Cserti Csapó TiborA cigány népesség szociológiai problémái Magyarországon és összefüggésük az oktatásüggyel2024-05-25OTNDI
Cserti Csapó TiborOktatás és társadalom2024-05-25OTNDI
Cserti Csapó TiborHazai kisebbségek és a kisebbségvédelem helyzete, kisebbségi oktatáspolitika2024-05-25OTNDI
Csima MelindaEgészségműveltség vizsgálata különböző szociodemográfiai jellemzőkkel rendelkező csoportok esetén, az egészségműveltség mérésének lehetőségei2024-05-25OTNDI
Csima MelindaSajátos nevelési igényű gyermekek iránti attitűd vizsgálata pedagógusok körében2024-05-25OTNDI
Czabaji Horváth AttilaAz informális tanulás szerepe a tanulás-tanítás folyamatában2024-05-25OTNDI
Dezső Renáta AnnaEducational Experiments2024-05-25OTNDI
Dezső Renáta AnnaEgyéni és társas jóllét nevelési és oktatási intézményekben2024-05-25OTNDI
Di Blasio BarbaraTanárképzés, pályaszocializáció2024-05-25OTNDI
Di Blasio BarbaraBörtönpedagógia2024-05-25OTNDI
Di Blasio BarbaraTanulástudományok, szakmódszertan2024-05-25OTNDI
Di Blasio BarbaraGyógypedagógia, pszichopedagógia2024-05-25OTNDI
Fischer MártaFordítás(politika) és tudástranszfer2024-05-25OTNDI
Fischer MártaMagyar és idegen nyelvű tankönyvek / pedagógiai szövegek terminológiai szempontú elemzése2024-05-25OTNDI
Gálosi Adrienne1. A művészet lehetséges funkciói történeti áttekintésben, valamint a kortárs társadalomban, ill. az autonóm művészet problémája2024-05-25OTNDI
Gálosi AdrienneAz esztétikai tanulás és nevelés céljai és lehetőségei a mai társadalomban2024-05-25OTNDI
Gocsál ÁkosIKT-használat az iskolában2024-05-25OTNDI
Gocsál ÁkosVerbális és nemverbális kommunikáció a pedagógiában2024-05-25OTNDI
Hegedűs RolandSajátos nevelési igényű tanulók lemorzsolódással való veszélyeztetettségének vizsgálata az Észak-Magyarország régióban2024-05-25OTNDI
Heidl GyörgySzemélyiségfejlesztés az európai filozófiai és teológiai hagyományban2024-05-25OTNDI
Heidl GyörgyAntik neveléselméletek és nevelési gyakorlatok mai tanulságai2024-05-25OTNDI
Herpay ÁgnesA társadalmi kontextusok hatása a zeneoktatásra.2024-05-25OTNDI
Herpay ÁgnesA probléma és projekt alapú zenetanítás2024-05-25OTNDI
Herpay ÁgnesAz alap- és középfokú zenei versenyek, és/vagy csoportos zenei programok társadalmi beágyazódásának vizsgálata2024-05-25OTNDI
Horváth AttilaReakciókinetikai alapfogalmak elmélyítése órareakciókon keresztül középiskolában2024-05-25OTNDI
Huszár ZoltánMűvelődéstörténet, oktatás- és neveléstörténet, múzeumtörténet a 19–20. századi Magyarországon és Közép- Európában.2024-05-25OTNDI
Huszár ZoltánA Duna mint tudástranszfer és integráló tényező a 19-20. századi Közép-Európában2024-05-25OTNDI
Jancsák CsabaA munka-magánélet összeegyeztethetőségének mintázatai a pedagóguspályán és az oktatási/nevelési intézményekben2024-05-25OTNDI
Jancsák CsabaIfjúsági szervezetek, diák mozgalmak a XX. században és napjainkban2024-05-25OTNDI
Jancsák CsabaÚj ifjúsági sebezhetőségek és az oktatás világa2024-05-25OTNDI
Kaposi JózsefDrámapedagógia és színházi nevelés2024-05-25OTNDI
Kaposi JózsefTörténelem és állampolgári ismeretek tanítása2024-05-25OTNDI
Kaposi JózsefTartalmi szabályozás kérdései (tantervek, követelmények, vizsgák)2024-05-25OTNDI
Kissné Zsámboki RékaReform- és alternatív pedagógiai programok, pedagógiai innováció a rendszerváltástól napjainkig2024-05-25OTNDI
Kissné Zsámboki RékaÓvodai nevelés a társadalom és kultúra összefüggésrendszerében (hazánkban és külföldön)2024-05-25OTNDI
Klein ÁgnesDialektusok nevelési megjelenési formái intézményekben2024-05-25OTNDI
Klein ÁgnesNyelvi struktúrák adaptív használata bölcsődei/óvodai környezetben – A nyelvet elősegítő interakciótervezés és a megvalósult interakciók elemzése a nyelvelsajátítás kezde2024-05-25OTNDI
Koller Inez ZsófiaGamifikációs tanulási módszerek fejlesztése és alkalmazása (Game-based learning method design and implementation)2024-05-25OTNDI
Koller Inez ZsófiaA közösségi nevelés elmélete és gyakorlata (Theory and practice of community education)2024-05-25OTNDI
Koller Inez ZsófiaA társadalmi érzékenyítés szerepe az oktatásban (The role of applying social sensitivity in education)2024-05-25OTNDI
Kozma TamásKözösségi tanulás és társadalmi innováció2024-05-25OTNDI
Kozma TamásInnovációs ökoszisztéma és felsőoktatás2024-05-25OTNDI
Lükő IstvánA fenntarthatóság és a felnőttképzés2024-05-25OTNDI
Lükő IstvánA technika-technológiai műveltség társadalmi-oktatási kérdései2024-05-25OTNDI
Molnár-Kovács ZsófiaTaneszközök és tankönyvek történeti és komparatív elemzése2024-05-25OTNDI
Molnár-Kovács ZsófiaNevelés- és oktatásügy Magyarországon 1867-1989 között2024-05-25OTNDI
Mrázik JuliannaComprehensive System for Evaluating and Supporting Effective Teacher2024-05-25OTNDI
Mrázik JuliannaAz e-tanulás segítése. A tanulásszervezés átkeretezése hagyományos és nem hagyományos környezetben2024-05-25OTNDI
Mrázik JuliannaSzakmai önismeret vizsgálata a pedagógiai gyakorlatban2024-05-25OTNDI
Mrázik JuliannaDigital Pedagogy2024-05-25OTNDI
Mrázik JuliannaA tanári teljesítmény mérését célzó fejlesztések hatás,-és beválásvizsgálata2024-05-25OTNDI
Mrázik JuliannaKutatásmódszertani modellek és paradigmák a neveléstudományban2024-05-25OTNDI
Nagy MariannA gimnáziumok és reáliskolák tanulóinak/tanárainak társadalmi háttere, az iskolai élet az iskolai évkönyvek tükrében a dualizmus korában2024-05-25OTNDI
Nagy MariannAz elemi iskolai oktatás ingyenessé tételének következményei különös tekintettel az iskolák fenntartóváltására2024-05-25OTNDI
Németh ZsoltPozitív- és fekete pedagógia megjelenése a testnevelés és sport környezetében2024-05-25OTNDI
Németh ZsoltKonfliktuspedagógia, konfliktusmenedzsment a köznevelés, a közoktatás, a felsőoktatás és sport környezetében.2024-05-25OTNDI
Németh ZsoltA testnevelő tanárokkal szemben támasztott nevelési-, tanítási-, oktatási-, vezetési- és kommunikációs stílusok és kompetenciák megjelenése napjaink változó világában2024-05-25OTNDI
Orsós AnnaA magyarországi cigány nyelvek oktatásának nevelésszociológiai és nyelvpedagógiai vonatkozású vizsgálatai2024-05-25OTNDI
Orsós AnnaHátrányos helyzetű tanulók a magyar oktatási rendszerben2024-05-25OTNDI
Orsós AnnaA cigány/roma nemzetiségi oktatás (nemzetiségi népismeret és nemzetiségi nyelvoktatás) helyzete és jellemzőinek feltárása2024-05-25OTNDI
Prisztóka GyöngyvérA szomatikus nevelés iskolai környezete, a testnevelő tanárral szembeni elvárások változásai az iskolarendszer átalakulási folyamatában2024-05-25OTNDI
Prisztóka GyöngyvérA kognitív, a szociális és a személyes kompetenciák fejlesztése a sport által2024-05-25OTNDI
Prisztóka GyöngyvérA pedagógiai kommunikáció és az interakciók hatékonyságának kutatása a sportoktatásban2024-05-25OTNDI
Rajcsányi-Molnár MónikaLemorzsolódás és tehetséggondozás az oktatásban2024-05-25OTNDI
Rajcsányi-Molnár MónikaA modern tartalomfejlesztés és oktatásszervezés kérdései2024-05-25OTNDI
Sántha KálmánMentortanárok tevékenységének elemzése2024-05-25OTNDI
Sántha KálmánKvalitatív módszerek a pedagógiai architektúra vizsgálatában2024-05-25OTNDI
Sántha KálmánPedagógusok reflektív gondolkodásának feltárása újgenerációs kvalitatív módszerekkel2024-05-25OTNDI
Somos RóbertFilozófiai és teológiai iskolák tanítsi módszerei az ókorban2024-05-25OTNDI
Somos RóbertHuszadik századi magyar filozófusok pedagógiai nézetei2024-05-25OTNDI
Szombathelyiné Nyitrai Ágnes AnikóA mese szerepe a gyermekek életében, fejlődésében a koragyermekkorban2024-05-25OTNDI
Szombathelyiné Nyitrai Ágnes AnikóKisgyermekek nevelése a családban és a bölcsődében2024-05-25OTNDI
Tigyi ZoltánnéAz egészségnevelés – egészségfejlesztés aktuális kérdései2024-05-25OTNDI
Tigyi ZoltánnéNőtörténet- nőnevelés2024-05-25OTNDI
Tigyi ZoltánnéOktatás – nevelés és egészség2024-05-25OTNDI
V. Gilbert EditALKALMAZOTT IRODALOMTUDOMÁNYI MEGKÖZELÍTÉS AZ IRODALOMOKTATÁSBAN2024-05-25OTNDI
V. Gilbert EditIRODALOM ÉS MŰVÉSZET A KÖZOKTATÁSI GYAKORLATBAN2024-05-25OTNDI
V. Gilbert EditA FELSŐOKTATÁS MÓDSZERTANÁHOZ: PEDAGÓGIAI ATTITŰDÖK A BÖLCSÉSZETTUDOMÁNYI KÉPZÉSEK JELENÉBEN2024-05-25OTNDI
Vámosi TamásA szak- és felnőttképzési rendszerrel kapcsolatos vizsgálatok2024-05-25OTNDI

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )