"2024-03-29 00:00:05"; "Pécsi Tudományegyetem, Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori Iskola aktuális témakiírásai"; "témavezető";"Kutatási téma";"Jelentkezési határidő";"helyszín (magyar oldal)"; "Ács Marianna";"Iskola és emlékezete";"2024-05-25";"OTNDI"; "Albert Gábor";"Történeti stúdiumok és tananyagtartalmak az agrárszakoktatás intézményrendszerében a XX. század első felében";"2024-05-25";"OTNDI"; "Albert Gábor";"A felsőfokú agrárszakoktatás első intézményszervezői";"2024-05-25";"OTNDI"; "Albert Gábor";"Tankönyvpiac - tankönyvhasználat - iskolatörténet";"2024-05-25";"OTNDI"; "Bacsa-Bán Anetta";"A szakmaipedagógus-képzés és a szakmai pedagógusok helyzete és perspektívái az iskolarendszerű és az iskolarendszeren kívüli oktatásban";"2024-05-25";"OTNDI"; "Bacsa-Bán Anetta";"A pályakövetés lehetőségei, perspektívái a pedagógusképzés különböző szintjein (pályán maradás, pályaszocializáció).";"2024-05-25";"OTNDI"; "Bajusz Klára";"Az időskori tanulás hatása az életvitelre (idősoktatás, gerontagógia)";"2024-05-25";"OTNDI"; "Bajusz Klára";"Az iskolázatlanság társadalmi voantkozásai";"2024-05-25";"OTNDI"; "Bajusz Klára";"Tanulási motivációk és gátak. Motivációs eszközök. Reziliencia";"2024-05-25";"OTNDI"; "Bene Krisztián";"A 20. század első felének magyar oktatástörténete";"2024-05-25";"OTNDI"; "Bene Krisztián";"A franciaországi oktatási rendszer jellegzetességei";"2024-05-25";"OTNDI"; "Bene Krisztián";"A magyarországi francia nyelvoktatás története";"2024-05-25";"OTNDI"; "Bertalan Péter";"Egy adott régió, megye oktatástörténeti trendjeinek a feltárása";"2024-05-25";"OTNDI"; "Bertalan Péter";"Oktatási hálózatok a 21. században";"2024-05-25";"OTNDI"; "Bertók Rózsa";"Pedagógus-etika";"2024-05-25";"OTNDI"; "Bredács Alice Mária";"A pozitív pedagógia és a reziliencia szerepe és fejlesztésük lehetőségei a nevelésben és az oktatásban";"2024-05-25";"OTNDI"; "Bredács Alice Mária";"A művészeti képzés, oktatás és nevelés hagyományos és alternatív formái és lehetőségei";"2024-05-25";"OTNDI"; "Bredács Alice Mária";"A hagyományos, a digitális eszközökkel és a mesterséges intelligenciával támogatott oktatás „jó gyakorlatai” a művészeti vagy a szakmai képzésben, oktatásban, nevelésb";"2024-05-25";"OTNDI"; "Bús Imre";"A játék kutatása a pedagógiai gyakorlat fejlesztéséhez";"2024-05-25";"OTNDI"; "Cserné Adermann Gizella";"Önbeteljesítő jóslatok – Pygmalion hatás a pedagógiában";"2024-05-25";"OTNDI"; "Cserné Adermann Gizella";"A tanulási környezet szerepe a tanulás támogatásában";"2024-05-25";"OTNDI"; "Cserti Csapó Tibor";"Hazai kisebbségek és a kisebbségvédelem helyzete, kisebbségi oktatáspolitika";"2024-05-25";"OTNDI"; "Cserti Csapó Tibor";"A cigány népesség szociológiai problémái Magyarországon és összefüggésük az oktatásüggyel";"2024-05-25";"OTNDI"; "Cserti Csapó Tibor";"Oktatás és társadalom";"2024-05-25";"OTNDI"; "Csima Melinda";"Egészségműveltség vizsgálata különböző szociodemográfiai jellemzőkkel rendelkező csoportok esetén, az egészségműveltség mérésének lehetőségei";"2024-05-25";"OTNDI"; "Csima Melinda";"Sajátos nevelési igényű gyermekek iránti attitűd vizsgálata pedagógusok körében";"2024-05-25";"OTNDI"; "Czabaji Horváth Attila";"Az informális tanulás szerepe a tanulás-tanítás folyamatában";"2024-05-25";"OTNDI"; "Dezső Renáta Anna";"Educational Experiments";"2024-05-25";"OTNDI"; "Dezső Renáta Anna";"Egyéni és társas jóllét nevelési és oktatási intézményekben";"2024-05-25";"OTNDI"; "Di Blasio Barbara";"Gyógypedagógia, pszichopedagógia";"2024-05-25";"OTNDI"; "Di Blasio Barbara";"Tanárképzés, pályaszocializáció";"2024-05-25";"OTNDI"; "Di Blasio Barbara";"Börtönpedagógia";"2024-05-25";"OTNDI"; "Di Blasio Barbara";"Tanulástudományok, szakmódszertan";"2024-05-25";"OTNDI"; "Fischer Márta";"Fordítás(politika) és tudástranszfer";"2024-05-25";"OTNDI"; "Fischer Márta";"Magyar és idegen nyelvű tankönyvek / pedagógiai szövegek terminológiai szempontú elemzése";"2024-05-25";"OTNDI"; "Gálosi Adrienne";"1. A művészet lehetséges funkciói történeti áttekintésben, valamint a kortárs társadalomban, ill. az autonóm művészet problémája";"2024-05-25";"OTNDI"; "Gálosi Adrienne";"Az esztétikai tanulás és nevelés céljai és lehetőségei a mai társadalomban";"2024-05-25";"OTNDI"; "Gocsál Ákos";"IKT-használat az iskolában";"2024-05-25";"OTNDI"; "Gocsál Ákos";"Verbális és nemverbális kommunikáció a pedagógiában";"2024-05-25";"OTNDI"; "Hegedűs Roland";"Sajátos nevelési igényű tanulók lemorzsolódással való veszélyeztetettségének vizsgálata az Észak-Magyarország régióban";"2024-05-25";"OTNDI"; "Heidl György";"Antik neveléselméletek és nevelési gyakorlatok mai tanulságai";"2024-05-25";"OTNDI"; "Heidl György";"Személyiségfejlesztés az európai filozófiai és teológiai hagyományban";"2024-05-25";"OTNDI"; "Herpay Ágnes";"Az alap- és középfokú zenei versenyek, és/vagy csoportos zenei programok társadalmi beágyazódásának vizsgálata";"2024-05-25";"OTNDI"; "Herpay Ágnes";"A társadalmi kontextusok hatása a zeneoktatásra.";"2024-05-25";"OTNDI"; "Herpay Ágnes";"A probléma és projekt alapú zenetanítás";"2024-05-25";"OTNDI"; "Horváth Attila";"Reakciókinetikai alapfogalmak elmélyítése órareakciókon keresztül középiskolában";"2024-05-25";"OTNDI"; "Huszár Zoltán";"Művelődéstörténet, oktatás- és neveléstörténet, múzeumtörténet a 19–20. századi Magyarországon és Közép- Európában.";"2024-05-25";"OTNDI"; "Huszár Zoltán";"A Duna mint tudástranszfer és integráló tényező a 19-20. századi Közép-Európában";"2024-05-25";"OTNDI"; "Jancsák Csaba";"Új ifjúsági sebezhetőségek és az oktatás világa";"2024-05-25";"OTNDI"; "Jancsák Csaba";"A munka-magánélet összeegyeztethetőségének mintázatai a pedagóguspályán és az oktatási/nevelési intézményekben";"2024-05-25";"OTNDI"; "Jancsák Csaba";"Ifjúsági szervezetek, diák mozgalmak a XX. században és napjainkban";"2024-05-25";"OTNDI"; "Kaposi József";"Drámapedagógia és színházi nevelés";"2024-05-25";"OTNDI"; "Kaposi József";"Történelem és állampolgári ismeretek tanítása";"2024-05-25";"OTNDI"; "Kaposi József";"Tartalmi szabályozás kérdései (tantervek, követelmények, vizsgák)";"2024-05-25";"OTNDI"; "Kissné Zsámboki Réka";"Reform- és alternatív pedagógiai programok, pedagógiai innováció a rendszerváltástól napjainkig";"2024-05-25";"OTNDI"; "Kissné Zsámboki Réka";"Óvodai nevelés a társadalom és kultúra összefüggésrendszerében (hazánkban és külföldön)";"2024-05-25";"OTNDI"; "Klein Ágnes";"Dialektusok nevelési megjelenési formái intézményekben";"2024-05-25";"OTNDI"; "Klein Ágnes";"Nyelvi struktúrák adaptív használata bölcsődei/óvodai környezetben – A nyelvet elősegítő interakciótervezés és a megvalósult interakciók elemzése a nyelvelsajátítás kezde";"2024-05-25";"OTNDI"; "Koller Inez Zsófia";"Gamifikációs tanulási módszerek fejlesztése és alkalmazása (Game-based learning method design and implementation)";"2024-05-25";"OTNDI"; "Koller Inez Zsófia";"A közösségi nevelés elmélete és gyakorlata (Theory and practice of community education)";"2024-05-25";"OTNDI"; "Koller Inez Zsófia";"A társadalmi érzékenyítés szerepe az oktatásban (The role of applying social sensitivity in education)";"2024-05-25";"OTNDI"; "Kozma Tamás";"Közösségi tanulás és társadalmi innováció";"2024-05-25";"OTNDI"; "Kozma Tamás";"Innovációs ökoszisztéma és felsőoktatás";"2024-05-25";"OTNDI"; "Lükő István";"A technika-technológiai műveltség társadalmi-oktatási kérdései";"2024-05-25";"OTNDI"; "Lükő István";"A fenntarthatóság és a felnőttképzés";"2024-05-25";"OTNDI"; "Molnár-Kovács Zsófia";"Taneszközök és tankönyvek történeti és komparatív elemzése";"2024-05-25";"OTNDI"; "Molnár-Kovács Zsófia";"Nevelés- és oktatásügy Magyarországon 1867-1989 között";"2024-05-25";"OTNDI"; "Mrázik Julianna";"Kutatásmódszertani modellek és paradigmák a neveléstudományban";"2024-05-25";"OTNDI"; "Mrázik Julianna";"Comprehensive System for Evaluating and Supporting Effective Teacher";"2024-05-25";"OTNDI"; "Mrázik Julianna";"Az e-tanulás segítése. A tanulásszervezés átkeretezése hagyományos és nem hagyományos környezetben";"2024-05-25";"OTNDI"; "Mrázik Julianna";"Szakmai önismeret vizsgálata a pedagógiai gyakorlatban";"2024-05-25";"OTNDI"; "Mrázik Julianna";"Digital Pedagogy";"2024-05-25";"OTNDI"; "Mrázik Julianna";"A tanári teljesítmény mérését célzó fejlesztések hatás,-és beválásvizsgálata";"2024-05-25";"OTNDI"; "Nagy Mariann";"Az elemi iskolai oktatás ingyenessé tételének következményei különös tekintettel az iskolák fenntartóváltására";"2024-05-25";"OTNDI"; "Nagy Mariann";"A gimnáziumok és reáliskolák tanulóinak/tanárainak társadalmi háttere, az iskolai élet az iskolai évkönyvek tükrében a dualizmus korában";"2024-05-25";"OTNDI"; "Németh Zsolt";"A testnevelő tanárokkal szemben támasztott nevelési-, tanítási-, oktatási-, vezetési- és kommunikációs stílusok és kompetenciák megjelenése napjaink változó világában";"2024-05-25";"OTNDI"; "Németh Zsolt";"Pozitív- és fekete pedagógia megjelenése a testnevelés és sport környezetében";"2024-05-25";"OTNDI"; "Németh Zsolt";"Konfliktuspedagógia, konfliktusmenedzsment a köznevelés, a közoktatás, a felsőoktatás és sport környezetében.";"2024-05-25";"OTNDI"; "Orsós Anna";"A magyarországi cigány nyelvek oktatásának nevelésszociológiai és nyelvpedagógiai vonatkozású vizsgálatai";"2024-05-25";"OTNDI"; "Orsós Anna";"Hátrányos helyzetű tanulók a magyar oktatási rendszerben";"2024-05-25";"OTNDI"; "Orsós Anna";"A cigány/roma nemzetiségi oktatás (nemzetiségi népismeret és nemzetiségi nyelvoktatás) helyzete és jellemzőinek feltárása";"2024-05-25";"OTNDI"; "Prisztóka Gyöngyvér";"A szomatikus nevelés iskolai környezete, a testnevelő tanárral szembeni elvárások változásai az iskolarendszer átalakulási folyamatában";"2024-05-25";"OTNDI"; "Prisztóka Gyöngyvér";"A kognitív, a szociális és a személyes kompetenciák fejlesztése a sport által";"2024-05-25";"OTNDI"; "Prisztóka Gyöngyvér";"A pedagógiai kommunikáció és az interakciók hatékonyságának kutatása a sportoktatásban";"2024-05-25";"OTNDI"; "Rajcsányi-Molnár Mónika";"A modern tartalomfejlesztés és oktatásszervezés kérdései";"2024-05-25";"OTNDI"; "Rajcsányi-Molnár Mónika";"Lemorzsolódás és tehetséggondozás az oktatásban";"2024-05-25";"OTNDI"; "Sántha Kálmán";"Pedagógusok reflektív gondolkodásának feltárása újgenerációs kvalitatív módszerekkel";"2024-05-25";"OTNDI"; "Sántha Kálmán";"Mentortanárok tevékenységének elemzése";"2024-05-25";"OTNDI"; "Sántha Kálmán";"Kvalitatív módszerek a pedagógiai architektúra vizsgálatában";"2024-05-25";"OTNDI"; "Somos Róbert";"Huszadik századi magyar filozófusok pedagógiai nézetei";"2024-05-25";"OTNDI"; "Somos Róbert";"Filozófiai és teológiai iskolák tanítsi módszerei az ókorban";"2024-05-25";"OTNDI"; "Szombathelyiné Nyitrai Ágnes Anikó";"A mese szerepe a gyermekek életében, fejlődésében a koragyermekkorban";"2024-05-25";"OTNDI"; "Szombathelyiné Nyitrai Ágnes Anikó";"Kisgyermekek nevelése a családban és a bölcsődében";"2024-05-25";"OTNDI"; "Tigyi Zoltánné";"Oktatás – nevelés és egészség";"2024-05-25";"OTNDI"; "Tigyi Zoltánné";"Az egészségnevelés – egészségfejlesztés aktuális kérdései";"2024-05-25";"OTNDI"; "Tigyi Zoltánné";"Nőtörténet- nőnevelés";"2024-05-25";"OTNDI"; "V. Gilbert Edit";"ALKALMAZOTT IRODALOMTUDOMÁNYI MEGKÖZELÍTÉS AZ IRODALOMOKTATÁSBAN";"2024-05-25";"OTNDI"; "V. Gilbert Edit";"IRODALOM ÉS MŰVÉSZET A KÖZOKTATÁSI GYAKORLATBAN";"2024-05-25";"OTNDI"; "V. Gilbert Edit";"A FELSŐOKTATÁS MÓDSZERTANÁHOZ: PEDAGÓGIAI ATTITŰDÖK A BÖLCSÉSZETTUDOMÁNYI KÉPZÉSEK JELENÉBEN";"2024-05-25";"OTNDI"; "Vámosi Tamás";"Pályaorientációs vizsgálatok az oktatási rendszerben";"2024-05-25";"OTNDI"; "Vámosi Tamás";"A szak- és felnőttképzési rendszerrel kapcsolatos vizsgálatok";"2024-05-25";"OTNDI"; "Varga Szabolcs";"Egyházi nevelés és oktatás a kora újkori és újkori Magyar Királyságban";"2024-05-25";"OTNDI"; "Varga Katalin";"A tudásalapú társadalom műveltségfelfogása";"2024-05-25";"OTNDI"; "Varga László";"Gondolatok és gondolkodók a kisgyermekkorról – hazai és nemzetközi komparatív elemzés";"2024-05-25";"OTNDI"; "Varga Katalin";"Tudományos folyamatok elemzése, mérése";"2024-05-25";"OTNDI"; "Varga Szabolcs";"Történelmi emlékezet változásai a 16-20. századi Magyarországon";"2024-05-25";"OTNDI"; "Varga László";"A gyermekkori tanulás kulturális és történeti aspektusai";"2024-05-25";"OTNDI"; "Várnagy Péter";"The impact and role of different norms in human resource development, education and training, especially in the context of legal regulation";"2024-05-25";"OTNDI"; "Várnagy Péter";"A különböző normarendszerek hatása és szerepe a nevelésben, az oktatásban és a képzésben";"2024-05-25";"OTNDI"; "Várnagy Péter";"Az állampolgári és emberi jogi nevelés";"2024-05-25";"OTNDI"; "Vass Vilmos";"A kompetencia-alapú és tanulásközpontú tantervi paradigma komparatisztikai kutatása";"2024-05-25";"OTNDI"; "Vass Vilmos";"A kreativitás fejlesztésének elmélete és gyakorlata a közoktatásban, a kreatív tudástranszfer lehetőségei";"2024-05-25";"OTNDI"; "Vida Gergő";"Tanulás és attitűd neveléstudományi diskurzusa";"2024-05-25";"OTNDI"; "Vida Gergő";"Módszertani polimorfizmus a neveléstudományi kutatásokban";"2024-05-25";"OTNDI"; "Vida Gergő";"A különleges bánásmód pedagógiai fókuszú vizsgálata";"2024-05-25";"OTNDI"; "115";