Bejelentkezés
 Fórum
 
doktori iskolánként tudományáganként kutatási téma szerint  
Témakiírások doktori iskolánkénti megjelenítése
Válasszon intézményt, majd doktori iskolát, vagy adja meg a doktori iskola azonosítószámát.
 
intézmény neve
doktori iskola
keresett doktori iskola azonosítója
helyszín rövidítés
jelentkezési határidő szerint
 
Eszterházy Károly Katolikus Egyetem, Neveléstudományi Doktori Iskola aktuális témakiírásai

témavezető

kutatási téma

jelentkezési határidő

helyszín (magyar oldal)
Hanák ZsuzsannaA végzettség nélküli iskolaelhagyás problémakörének kutatása.2024-06-10EKKE
Koltay TiborA médiaműveltség (médiatudatosság, média-írástudás, médiaértés) és az információs műveltség az iskolában2024-06-10EKE
Domonkosi ÁgnesSzociolingvisztikai és pragmatikai kérdések a segítő pedagógiában, különös tekintettel az idegen nyelvek tanításában2024-06-10EKE
Csizér KataAz osztálytermi motiváció elméleti és emprikus kérdései2024-06-10EKE
Novák IstvánAlternatív pedagógia módszerek alkalmazása egyházi fenntartású köznevelési és szakképzési intézményben2024-06-10EKKE
Guncaga JanIKT oktatási eszközök - a matematikaoktatási eszközei és interdiszciplináris átfedései2024-06-10EKKE
Kaposi JózsefTörténelem és állampolgári ismeretek tantárgypedagógiája2024-06-10EKE
Falus IvánA pedagógusok tudásának, tevékenységének empirikus vizsgálata, kompetenciáik feltárása2024-06-10EKF
Heltai PálA frazeológia és a kollokációk szerepe a szókincs-elsajátításban2024-06-10EKF
Dorner LászlóAz önkéntes munka megalapozása a köznevelési intézményekben - a motivációs és személyiségháttér jelentősége az önkéntesség kapcsán.2024-06-10Ekke
Einhorn ÁgnesNyelvtanárok pedagógiai kultúrája és annak fejlesztése2024-06-10EKE
Kárász ImreKörnyezeti nevelési-oktatási oktatócsomagok kritikai elemzése és továbbfejlesztése2024-06-10EKF
Szűts-Novák RitaA könyvtártudomány, az olvasáskutatás, és a neveléstudomány metszéspontjai2024-06-10EKKE
Hanák ZsuzsannaA tanuláshoz szükséges részképességek fejlődésének kutatása.2024-06-10EKKE
Koltay TiborAz információs műveltség és a digitális írástudás az oktatásban2024-06-10EKE
Pintér Miklósné Eőry VilmaA magyar mint idegen nyelv tanításának hungarológiai vonatkozásai2024-06-10EKF
Csizér KataA nyelvtanulási autonómia feljlődésének és fejlesztésenek lehetőségei2024-06-10EKE
Novák IstvánA pasztorálpedagógia és pasztorálpszichológia új kihívásai a szekularizált társadalom 20. századi iskolarendszerében2024-06-10EKKE
Jedlovszky PálLégköri szennyezők jégfelszíni adszorpciójának számítógépes szimulációs vizsgálata és az eredmények hasznosítása középiskolai oktatásban2024-06-10EKF
Kaposi JózsefA tankönyvek világának változásai és a tantárgypedagógiák2024-06-10EKE
Falus IvánA pedagógus tudásának, nézeteinek és tevékenységének kölcsönhatása, ezen tényezők szerepe a pedagógiai munka hatékonyságában2024-06-10EKE
Pajtókné Tari IlonaKorszerű módszerek a természettudományok oktatásában II.: Az elektronikus tanulási környezetek kihasználása2024-06-10EKF
Balázs LászlóA digitális pedagógia sikerkritériumainak elemzése2024-06-10EKKE
Mika JánosA klímaváltozás iskolai feldolgozása a természettudomány(ok)ban2024-06-10EKKE
Szűts-Novák RitaA keresztény pedagógia helye és módszerei az oktatásban2024-06-10EKKE
Kusper JuditAz irodalomtanítás módszertanai2024-06-10EKKE
Sárkány PéterA szociálpedagógia szakmaelméleti dilemmái2024-06-10EKKE
Pintér Miklósné Eőry VilmaA szótárhasználat elméleti és tantárgypedagógiai kérdései2024-06-10EKF
Kiss VirágMűvészetalapú módszerek, művészettel nevelés, művészetterápia elméleti kérdései és gyakorlat2024-06-10EKE
Novák IstvánTradíció és modernitás a 21. századi egyházi nevelésben2024-06-10EKKE
Schwendtner TiborA humboldti egyetem eszméje és aktualitása neveléstudományi kérdésfeltevések fényében2024-06-10EKF
Révész-Kiszela KingaA gyógypedagógia pszichopedagógiai aspektusainak vizsgálata2024-06-10EKKE
Falus IvánA kezdő pedagógusok támogatása, a bevezető szakasz Európa országaiban2024-06-10EKE
Szlávik JánosA fenntartható fejlődés gazdasági összefüggéseinek nevelési és oktatási elvei, gyakorlata2024-06-10EKF
Balázs LászlóA digitális pedagógia és az iskolai szervezt életvilágának kapcsolata2024-06-10EKKE
Mika JánosA természettudomány(ok) és a fenntartható fejlődés kapcsolódásai mindkét terület pedagógiai céljainak eléréséért2024-06-10EKKE
Szűts-Novák RitaA 19-20. századi magyar felsőoktatás történetének vizsgálata2024-06-10EKKE
Kusper JuditNyelv- és történetalapú pedagógiai módszerek2024-06-10EKKE
Sárkány PéterTér és térbeliség2024-06-10EKKE
Verók Attila(1) Az iskoláztatás és az oktatás története a Kárpát-medencében (16–20. század) – összehasonlító elemzés2024-06-10EKKE
Kiss VirágSzemélyközpontú, illetve inkluzív művészetpedagógiai módszerek és jó gyakorlatok, közösségi művészet2024-06-10EKE
Csontó LajosA vizuális megjelenés, a design változó szerepének lehetőségei az oktatás médiumaiban2024-06-10EKKE
Schwendtner TiborAz etika tanításának módszertani kérdései2024-06-10EKF
Révész-Kiszela KingaA mozgásállapot és az egyéb pszichés fejlődési zavar összefüggései különböző életkorokban2024-06-10EKKE
Falus IvánA kezdő pedagógusok támogatásának hatása beilleszkedésükre, szakmai fejlődésükre2024-06-10EKE
Lengyelné Molnár TündeA nonformális és informális tanulás szerepének változása a tanulási folyamatban2024-06-10EKKE
Balázs LászlóA szalutogén pedagógia értelmezése és alkalmazási lehetőségének vizsgálata2024-06-10EKKE
Racsko RékaA digitális kompetencia fejlesztésének lehetőségei a köznevelésben és a pedagógusképzésben2024-06-10EKKE
Monok IstvánEurópai neveléstudományi eszmék magyarországi befogadás története2024-06-10EKF
Szűts-Novák Rita19-20. századi magyar nőnevelés-történet2024-06-10EKKE
Kusper JuditIrodalmi művek a nevelési munkában (biblioterápia, narratív terápia, meseterápia)2024-06-10EKKE
Sárkány PéterEgzisztenciális pedagógia2024-06-10EKKE
Verók Attila(2) Könyvkultúra és neveléstudomány. A könyvek és könyvtárak szerepe az oktatás történetében – történeti, komparatív megközelítésben2024-06-10EKKE
Kiss VirágKortárs művészetpedagógiai törekvések és jó gyakorlatok, nemzetközi tendenciák2024-06-10EKE
Csontó LajosA tervezői művészetek közvetítésének, oktatásának módszertani kérdései.2024-06-10EKKE
Schwendtner TiborNevelés és neveléstudomány a náci Németországban. Kortárs viták a totalitárius neveléskoncepciókról2024-06-10EKE
Révész-Kiszela KingaAz egyéb pszichés fejlődési zavarban érintett gyermekekre/tanulókra jellemző képességprofil vizsgálatai, differenciáldiagnosztikai célkitűzések2024-06-10EKKE
Falus IvánA pedagógusok szakmai fejlődésének előmozdítása iskolai környezetben2024-06-10EKE
Lengyelné Molnár TündeAdatalapú tanulás és digitális támogatási lehetőségei2024-06-10EKKE
Somogyvári LajosA szocialista pedagógia kialakulása és fejlődéstörténete2024-06-10EKKE
Racsko RékaÖsszehasonlító vizsgálatok a digitális transzformáció nemzetközi helyzetéről oktatási vonatkozásban2024-06-10EKKE
Monok IstvánKora újkori iskolák könyvtárai, mint potenciális olvasmányanyag2024-06-10EKF
Mester DolliTanulási stratégiák2024-06-10EKE
Sántha KálmánA tanári nézetek, reflektív gondolkodás vizsgálata a hálózatelemzés technikáival / új elemzési módszerek kidolgozása2024-06-10EKKE
Révész LászlóA testnevelés és a sport nevelési környezete2024-06-10EKKE
Verók Attila(3) A Kárpát-medencei művelődés- és neveléstörténeti örökség áthagyományozódásának folyamatai – komparatív elemzés2024-06-10EKKE
Téglási IlonaA matematika tanítása vizuális művészeteken keresztül2024-06-10EKKE
Csontó LajosEgyéni téma2024-06-10EKKE
Schwendtner TiborAz európai egyetemi hagyomány – filozófiai és neveléstudományi megközelítések2024-06-10EKE
Molnár GyörgyÚjmédia és web 2.0 eszközök és rendszerek használatának oktatás/tanulásmódszertani kérdései2024-06-10EKKE
Heltai PálA fordítás és tolmácsolás nyelvpedagógiai kérdései2024-06-10EKF
Lengyelné Molnár TündeAz oktatás digitális ökoszisztémájának vizsgálata2024-06-10EKKE
Somogyvári LajosKontinuitás és diszkontinuitás az 1945 utáni oktatástörténetben2024-06-10EKKE
Racsko RékaÚj típusú tanulási környezetek módszertani kérdései az oktatástechnológiai innovációk szemszögéből2024-06-10EKKE
Monok IstvánXVI-XIII. századi olvasástörténet az iskolarendszerben és a hagyományok közvetítésében2024-06-10EKE
Szűts ZoltánA digitális pedagógiai kultúra jellemzői és az új tanári szerepek2024-06-10EKKE
Téglási IlonaA matematikai kompetencia értelmezése nemzetközi viszonylatban2024-06-10EKKE
Sántha KálmánAbdukció a tanári tevékenységben, gondolkodásban, tanórán2024-06-10EKKE
Révész LászlóA testnevelés és a sport oktatásmódszertani kérdései2024-06-10EKKE
Szíjártó ImreMédiumelméletek / médiafilozófia / média episztemológia2024-06-10EKF
Hegedűs RolandTanulók szóasszociációs- és/vagy szókincsvizsgálata természettudományos témakörben2024-06-10EKKE
Schwendtner TiborAz újhumanizmus hatása a neveléselméletekre2024-06-10EKE
Bárdos JenőA nyelvek tanításának kultúrtörténete Magyarországon, Európában, vagy más országokban2024-06-10EKKE
Molnár GyörgyTanulói motiváció és tanulási eredmény mérése a különböző elektronikus tanulási környezetben2024-06-10EKKE
Heltai PálA szókincs elsajátításának kortárs elmélete és gyakorlata2024-06-10EKF
Simándi Szilvia IldikóIskolarendszeren kívüli képzések, a nem-formális tanulás színterei2024-06-10EKF
Bacsa-Bán AnettaA digitalizáció szakképzésre gyakorolt hatásának feltárása (pedagógus és tanulói vizsgálatok mentén)2024-06-10EKKE
Hoffmann MiklósIKT eszközök hatásvizsgálata a matematika tantárgypedagóiájában2024-06-10EKE
Dávid MáriaAz IKT használat gyakorisága és a képességfejlődés összefüggései.2024-06-10EKKE
Szűts ZoltánA mesterséges intelligencia pedagógiai kihívásai2024-06-10EKKE
Téglási Ilona"Belső motivációs leltár” a matematika tanulásához2024-06-10EKKE
Sántha KálmánA kvalitatív összehasonlító elemzés lehetőségei a neveléstudományban2024-06-10EKKE
Révész LászlóIKT eszközök alkalmazásnak hatása a testnevelés órán és a sportban2024-06-10EKKE
Pukánszky BélaAz iskola mint a gyermekkor sajátos világa - összehasonlító gyermekkor-történeti elemzések.2024-06-10EKKE
Hegedűs RolandHátrányos és nem hátrányos helyzetű gyermekek nyelvi fejlettségének vizsgálata2024-06-10EKKE
Pintér Márta ZsuzsannaAz iskolai színjátszás pedagógiai aspektusai2024-06-10EKE
Bárdos JenőA nyelvi mérés és értékelés elmélete és gyakorlata2024-06-10EKKE
Molnár GyörgyHálózat alapú tanulás és az informális tanulás szerepe a 21. században2024-06-10EKKE
Heltai PálA relevancia-elmélet szerepe a fordítástudományban2024-06-10EKF
Simándi Szilvia IldikóFelsőoktatás-pedagógia módszertani kérdései2024-06-10EKF


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )