Bejelentkezés
 Fórum
 
doktori iskolánként tudományáganként kutatási téma szerint  
Témakiírások doktori iskolánkénti megjelenítése
Válasszon intézményt, majd doktori iskolát, vagy adja meg a doktori iskola azonosítószámát.
 
intézmény neve
doktori iskola
keresett doktori iskola azonosítója
helyszín rövidítés
jelentkezési határidő szerint
 
Eötvös Loránd Tudományegyetem, Nyelvtudományi Doktori Iskola aktuális témakiírásai

témavezető

kutatási téma

jelentkezési határidő

helyszín (magyar oldal)
Eszenyi RékaKommunikáció és tolmácsolás2024-05-06ELTE
Eszenyi RékaA fordító szerepe a fordítás folyamatában2024-05-06ELTE
F. Gulyás NikolettA Volga̶ Káma nyelvi area nyelveinek kapcsolatai2024-05-06ELTE
F. Gulyás NikolettÖsszehasonlító mondattan2024-05-06ELTE
Farkas IldikóA japán újkori és kora újkori történelem forrásai2024-05-06ELTE
Farkas TamásTörténeti névtan2024-05-06ELTE
Farkas IldikóA modern japán történelem globális összehasonlító perspektívában2024-05-06ELTE
Farkas TamásÁltalános névtan2024-05-06ELTE
Farkas IldikóModern japán eszmetörténet2024-05-06ELTE
Farkas TamásAlkalmazott névtan2024-05-06ELTE
Farkas IldikóA modern japán történelem kérdései interdiszciplináris megközelítéssel2024-05-06ELTE
Farkas TamásLeíró névtan2024-05-06ELTE
Farkas TamásTulajdonnevek alkalmazott nyelvészeti vizsgálata (Alkalmazott névtan)2024-05-06ELTE
Fedoszov Olegcseh-magyar kontrasztív vizsgálatok2024-05-06ELTE
Fekete ImreAlkalmazott mesterséges intelligencia az oktatásban2024-05-06ELTE
Fekete Imre
Csizér Kata
Tanulói és tanári autonómia és motiváció a XXI. században2024-05-06ELTE
Fekete ImreTechnológia a nyelvpedagógiában és nyelvhasználatban2024-05-06ELTE
Fekete ImreDigitális és mesterséges intelligencia kompetencia fejlődése és fejlesztése (élethosszig tartó tanulás)2024-05-06ELTE
Feldné Knapp IlonaA tanárság kutatása – tanári tudás – tanári gondolkodás2024-05-06ELTE
Feldné Knapp IlonaA többnyelvűség kutatása és didaktikája2024-05-06ELTE
Feldné Knapp IlonaSzövegkompetencia és nyelvtanulás2024-05-06ELTE
Ferenczi AttilaA római művelődés nyelve2024-05-06ELTE
Fischer MártaTranslation in language teaching2024-05-06ELTE
Fischer MártaTerminology in teaching English for specific purposes and translation2024-05-06ELTE
Fischer MártaTeaching English for specific purposes in higher education2024-05-06ELTE
Fischer MártaMultilingualism in the European Union – language and education policy aspects2024-05-06ELTE
Földváry Miklós IstvánKözépkori latin nyelv és kultúra.2024-05-06ELTE
Földváry Miklós IstvánA latin perikóparend története és változatai.2024-05-06ELTE
G. Kiss ZoltánKisérletes módszerek a fonetikában és a fonológiában.2024-05-06ELTE
G. Kiss ZoltánKísérletes fonológia: a fonetika szerepe a fonológiában2024-05-06ELTE
Gonda ZsuzsaA kontakt és online tanulási-tanítási diskurzus elemzése2024-05-06ELTE
Gonda ZsuzsaA digitális szövegek olvasási folyamatának elemzése2024-05-06ELTE
Gósy MáriaA magyar fonetika története2024-05-06ELTE
Gósy MáriaAnyanyelvi beszédfejlődés2024-05-06ELTE
Gósy MáriaBeszédpercepciós vizsgálatok az anyanyelv-elsajátításban2024-05-06ELTE
Gósy MáriaTizenévesek nyelvhasználati sajátosságai2024-05-06ELTE
Gósy MáriaA tolmácsolás pszicholingvisztikája2024-05-06ELTE
Gósy MáriaA mentális lexikon vizsgálata2024-05-06ELTE
Győri GáborA nyelvi kategorizáció interkulturális szempontjai különös tekintettel az alapszintű kategóriákra2024-05-06ELTE
Győri GáborA metafora és/vagy a metonímia szerepe a jelentésalkotásban interkulturális szemszögből2024-05-06ELTE
Győri GáborA jelentéskiterjesztés interkulturális aspektusai kognitív szemantikai keretben2024-05-06ELTE
Hamar ImreA kínai buddhista filozófia kérdései2024-05-06ELTE
Hámori ÁgnesGyermek‒szülő közti társalgások, családi beszélgetések elemzése konverzációelemzési, beszélésnéprajzi és/vagy pszicholingvisztikai szempontból2024-05-06ELTE
Havas FerencUráli nyelvek tipológiai elemzése2024-05-06ELTE
Heltai PálA fordítás lexikai kérdései2024-05-06ELTE
Heltai János Imre
Bodó Csanád
Szociolingvisztika2024-05-06ELTE
Holló DorottyaResearching language development and language teacher training programmes2024-05-06ELTE
Holló DorottyaThe role of culture in language teaching2024-05-06ELTE
Holló DorottyaTolerance and diversity education in foreign language teaching at universities2024-05-06ELTE
Holló DorottyaAnalysing language teaching materials2024-05-06ELTE
Holló DorottyaIntercultural communication2024-05-06ELTE
Huber ÁgnesA magyarországi németek identitása, hagyományőrző és nyelvhasználati szokásai2024-05-06ELTE
Huber ÁgnesA német köztes nyelv vizsgálata2024-05-06ELTE
Illés ÉvaAngol mint lingua franca a nyelvpedagógiában2024-05-06ELTE
Illés ÉvaA fordítás pragmatikai aspektusai2024-05-06ELTE
Illés ÉvaAz angol mint lingua franca pragmatikai kutatása2024-05-06ELTE
Illés ÉvaA nyelvhasználat és nyelvoktatás pragmatikája2024-05-06ELTE
Imrényi AndrásInverziós szórendi jelenségek összehasonlító kognitív nyelvészeti elemzése2024-05-06ELTE
Imrényi AndrásA magyar szórend kutatástörténete2024-05-06ELTE
Imrényi AndrásInverziós szórendi jelenségek összehasonlító kognitív nyelvészeti elemzése2024-05-06ELTE
Imrényi AndrásViszonyhálózati mondatelemzés választott témában2024-05-06ELTE
Imrényi AndrásMagyar vonzatszerkezeti konstrukciók kognitív nyelvészeti leírása2024-05-06ELTE
Indig BalázsNyelvi minták és kapcsolataik adatorientált vizsgálata2024-05-06ELTE
Ittzés MátéLatin leíró nyelvészet.2024-05-06ELTE
Ittzés MátéIndoeurópai összehasonlító nyelvészet2024-05-06ELTE
Ittzés MátéGörög nyelvtörténet2024-05-06ELTE
Ittzés MátéÓind nyelvtörténet2024-05-06ELTE
Janurik SzabolcsAz angol kölcsönszavak adaptációjának kérdései a mai orosz nyelvben2024-05-06ELTE
Jászay LászlóAz orosz kettős szemléletű igék a mai tendenciák tükrében2024-05-06ELTE
Jászay LászlóAz orosz igeszemlélet és az ige lexikai jelentésének kapcsolata a nyelvhasználatban2024-05-06ELTE
Juhász DezsőMagyar dialektológia, nyelvföldrajz2024-05-06ELTE
Juhász DezsőMagyar nyelvtörténet2024-05-06ELTE
Juhász DezsőMagyar helynévtörténet2024-05-06ELTE
Kálmán CsabaSelf-regulation2024-05-06ELTE
Kálmán CsabaMotivation2024-05-06ELTE
Kálmán CsabaCorporate language training2024-05-06ELTE
Kálmán CsabaAdult L2 acquisition and teaching2024-05-06ELTE
Károly KrisztinaDiskurzuselemzés2024-05-06ELTE
Károly KrisztinaAz angol nyelvi fogalmazáskészség kutatása2024-05-06ELTE
Károly KrisztinaA fordítási szöveg és a fordítási szövegalkotás2024-05-06ELTE
Károly KrisztinaSzaknyelvkutatás2024-05-06ELTE
Károly KrisztinaA tudományos szakfordítás2024-05-06ELTE
Kiss SándorSzövegnyelvészeti kérdések a mai francia nyelvben2024-05-06ELTE
Kiss SándorA francia klasszicizmus stiláris normái nyelvtörténeti és pragmatikai szempontból2024-05-06ELTE
Kiss SándorSzövegnyelvészeti vizsgálatok középkori francia elbeszélő szövegekben2024-05-06ELTE
Kiss SándorA latin-újlatin átmenet: dokumentumok és elméleti megközelítés2024-05-06ELTE
Kiss SándorA /j/ fonéma hatása a magánhangzókra a francia nyelv kialakulása során2024-05-06ELTE
Kiss SándorA mozgást jelentő igék rendszere az újlatin nyelvek korai időszakában2024-05-06ELTE
Komlósiné Knipf ErzsébetA német nyelv szociolingvisztikája2024-05-06ELTE
Komlósiné Knipf ErzsébetNémet kisebbségek nyelvének kutatása2024-05-06ELTE
Komlósiné Knipf ErzsébetVariációs nyelvészet és a nyelvi változatok a német nyelvben2024-05-06ELTE
Komlósiné Knipf ErzsébetVizsgálatok a szókészlet és a szóképzés köréből2024-05-06ELTE
Komlósiné Knipf ErzsébetNémet kisebbségek nyelvének kutatása2024-05-06ELTE
Korompay KláraMagyar nyelvtörténet2024-05-06ELTE
Korompay KláraNyelvtörténet – művelődéstörténet2024-05-06ELTE
Kósa GáborAz ókori és középkori kínai vallástörténet szöveges emlékei2024-05-06ELTE
Kovács LászlóA fenntarthatósággal kapcsolatos kommunikáció interkulturális összefüggései2024-05-06ELTE
Kovács MátéNemsztenderd francia nyelvváltozatok korpuszalapú vizsgálata2024-05-06ELTE
Kovács LászlóA marketing és a márkázás interkulturális összefüggései2024-05-06ELTE
Kovács MátéDiskurzuselemzési és szövegnyelvészeti kutatások2024-05-06ELTE

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )