 témavezető |  kutatási téma |  jelentkezési határidő |  helyszín (magyar oldal) |
---|
   |
   |
   |
   |
Kiss Sándor | A /j/ fonéma hatása a magánhangzókra a francia nyelv kialakulása során | 2021-05-10 | ELTE |
den Dikken Marcel Hordós Marianna | A csend szintaxisa | 2021-05-10 | ELTE |
Tátrai Szilárd | A deixis működése | 2021-05-10 | ELTE |
Gonda Zsuzsa | A digitális szövegek olvasási folyamatának elemzése | 2021-05-10 | ELTE |
Simon Gábor | A figuratív nyelvhasználat korpuszalapú vizsgálata | 2021-05-10 | ELTE |
Heltai Pál | A fordítás lexikai kérdései | 2021-05-10 | ELTE |
Illés Éva | A fordítás pragmatikai aspektusai | 2021-05-10 | ELTE |
Károly Krisztina | A fordítási szöveg és a fordítási szövegalkotás | 2021-05-10 | ELTE |
Kiss Sándor | A francia klasszicizmus stiláris normái nyelvtörténeti és pragmatikai szempontból | 2021-05-10 | ELTE |
Ladányi Mária | A gyakoriság szerepe a morfológiai mintázatok produktivitásának alakulásában (nyelvhasználati vizsgálat a Magyar Nemzeti Szövegtár adatai alapján) | 2021-05-10 | ELTE |
Birtalan Ágnes | A hagyományos mongol nomád műveltség aspektusai | 2021-05-10 | ELTE |
Farkas Ildikó | A japán újkori és kora újkori történelem forrásai | 2021-05-10 | ELTE |
Umemura Yuko | A japán-magyar kapcsolatok története | 2021-05-10 | ELTE |
Győri Gábor | A jelentéskiterjesztés interkulturális aspektusai kognitív szemantikai keretben | 2021-05-10 | ELTE |
Péri Benedek | A keleti török irodalom kéziratos forrásai | 2021-05-10 | ELTE |
Péri Benedek | A keleti-török (csagatáj) nyelv és irodalom kéziratos emlékei | 2021-05-10 | ELTE |
Szántó Iván | A kifejezés nyelvi és vizuális eszközei a modern Iránban | 2021-05-10 | ELTE |
Hamar Imre | A kínai buddhista filozófia kérdései | 2021-05-10 | ELTE |
Pap Melinda | A kínai buddhizmus | 2021-05-10 | ELTE |
Kozák Dániel | A klasszikus antikvitás recepciója | 2021-05-10 | ELTE |
Tamás Ábel | A klasszikus antikvitás recepciója | 2021-05-10 | ELTE |
Szombathy Zoltán | A klasszikus arab vokális zene filológiai, néprajzi és történeti megközelítésben | 2021-05-10 | ELTE |
Szántó Iván | A költőtől a kéziratig: a klasszikus perzsa irodalom transzmissziójának kérdései (12.-16. század) | 2021-05-10 | ELTE |
Gonda Zsuzsa | A kontakt és online tanulási-tanítási diskurzus elemzése | 2021-05-10 | ELTE |
Mecsi Beatrix | A koreai kultúra és forrásai | 2021-05-10 | ELTE |
Mecsi Beatrix | A koreai nyelvoktatás és kultúra kapcsolata | 2021-05-10 | ELTE |
Ács Péter | A központi skandináv nyelvek (dán, svéd, norvég) nyelvészetének újabb eredményei | 2021-05-10 | ELTE |
Vaskó Ildikó | A központi skandináv nyelvek (norvég, dán, svéd) nyelvészetének újabb eredményei. | 2021-05-10 | ELTE |
Vaskó Ildikó | A központi skandináv nyelvek (norvég, dán, svéd) tanításának módszertana | 2021-05-10 | ELTE |
Földváry Miklós István | A latin perikóparend története és változatai. | 2021-05-10 | ELTE |
Robin Edina | A lektorálás elméleti és gyakorlati kérdéseinek kutatása. | 2021-05-10 | ELTE |
Balázs-Piri Péter | A lexikális morfológia szemantikai és pragmatikai vetületei a spanyol nyelvterület dialektusaiban | 2021-05-10 | ELTE |
Gósy Mária | A magyar fonetika története | 2021-05-10 | ELTE |
Ladányi Mária | A magyar nyelv egy morfológiai jelenségének használatalapú leírása a Magyar Nemzeti Szövegtár adatai alapján | 2021-05-10 | ELTE |
Imrényi András | A magyar szórend kutatástörténete | 2021-05-10 | ELTE |
Szili Katalin | A magyarnyelvkönyv-írás története | 2021-05-10 | ELTE |
Bárányné Komári Erzsébet | A magyar–ukrán nyelvi kapcsolatok múltja és jelene | 2021-05-10 | ELTE |
Szabó Dávid | A mai francia és magyar szleng kontrasztív vizsgálata | 2021-05-10 | ELTE |
Szabó Dávid | A mai francia szleng vizsgálata | 2021-05-10 | ELTE |
Bartos Huba | A mandarin kínai nyelv modern nyelvészeti vizsgálata | 2021-05-10 | ELTE |
Gósy Mária | A mentális lexikon vizsgálata | 2021-05-10 | ELTE |
Brdar-Szabó Rita | A metafora a nyelvek és kultúrák közti összehasonlításban | 2021-05-10 | ELTE |
Győri Gábor | A metafora és/vagy a metonímia szerepe a jelentésalkotásban interkulturális szemszögből | 2021-05-10 | ELTE |
Brdar-Szabó Rita | A metafora interkulturális perspektívából | 2021-05-10 | ELTE |
Laczkó Krisztina | A metapragmatikai tudatosság jelzéseinek vizsgálata | 2021-05-10 | ELTE |
Brdar-Szabó Rita | A metonímia a nyelvek és kultúrák közti összehasonlításban | 2021-05-10 | ELTE |
Zsom Dorottya | A misztika és a mágia határterületei, árfedései. Történeti-filológiai elemzés | 2021-05-10 | ELTE |
Farkas Ildikó | A modern japán történelem globális összehasonlító perspektívában | 2021-05-10 | ELTE |
Farkas Ildikó | A modern japán történelem kérdései interdiszciplináris megközelítéssel | 2021-05-10 | ELTE |
Qiuyue Ye | A modern kínai nyelv tanításának módszertana | 2021-05-10 | ELTE |
Szécsényi Krisztina | A mondat bal perifériájának szintaxisa: a szórend, hatókör és információs szerkezet összefüggései | 2021-05-10 | ELTE |
Birtalan Ágnes | A mongol népek szóbeli hagyománya és írott forrásai | 2021-05-10 | ELTE |
Rákos Attila | A mongol nyelvek és nyelvjárások diakrón és szinkrón aspektusai | 2021-05-10 | ELTE |
Kiss Sándor | A mozgást jelentő igék rendszere az újlatin nyelvek korai időszakában | 2021-05-10 | ELTE |
Tátrai Szilárd | A műfajiság pragmatikai megközelítése | 2021-05-10 | ELTE |
Komlósiné Knipf Erzsébet | A német nyelv szociolingvisztikája | 2021-05-10 | ELTE |
Szabó Dávid | A nemsztenderd francia lexikográfia kérdései | 2021-05-10 | ELTE |
Laczkó Krisztina | A névmási rendszer | 2021-05-10 | ELTE |
Tátrai Szilárd | A nézőpont pragmatikája | 2021-05-10 | ELTE |
Balázs Géza | A nyelv pszichológiai kutatása | 2021-05-10 | ELTE |
Illés Éva | A nyelvhasználat és nyelvoktatás pragmatikája | 2021-05-10 | ELTE |
Kuna Ágnes | A nyelvi befolyásolás pragmatikai megközelítése | 2021-05-10 | ELTE |
Győri Gábor | A nyelvi kategorizáció interkulturális szempontjai különös tekintettel az alapszintű kategóriákra | 2021-05-10 | ELTE |
Vaskó Ildikó | A pragmatikai jelölők interkulturális megközelítése | 2021-05-10 | ELTE |
Vaskó Ildikó | A pragmatikai jelölők kutatásának legújabb eredményei | 2021-05-10 | ELTE |
Vladár Zsuzsa | A régi magyar grammatikák | 2021-05-10 | ELTE |
Adamikné Jászó Anna | A retorikai elemzés elmélete és gyakorlata | 2021-05-10 | ELTE |
Adamikné Jászó Anna | A retorikai érvelés | 2021-05-10 | ELTE |
Ferenczi Attila | A római művelődés nyelve | 2021-05-10 | ELTE |
Bartha Csilla | A siketség külső és belső konstrukciói: a szociokulturális vs patológiai szemlélet terei, diskurzusai és a munkaerőpiac | 2021-05-10 | ELTE |
Bárkányi Zsuzsanna | A spanyol köztesnyelv fonológiája | 2021-05-10 | ELTE |
Bárkányi Zsuzsanna | A spanyol nyelv földrajzi változatainak fonológiai vizsgálata | 2021-05-10 | ELTE |
Bárkányi Zsuzsanna | A spanyol nyelv szegmentális fonológiája | 2021-05-10 | ELTE |
Seidl-Péch Olívia | A szakfordítás elméleti és gyakorlati kérdései | 2021-05-10 | ELTE |
Raátz Judit | A szaktárgyi szövegértés mérése és fejlesztésének lehetőségei | 2021-05-10 | ELTE |
Feldné Knapp Ilona | A tanárság kutatása – tanári tudás – tanári gondolkodás | 2021-05-10 | ELTE |
Raátz Judit | A téri kifejezésformák tervezett és spontán szövegekben | 2021-05-10 | ELTE |
Feldné Knapp Ilona | A többnyelvűség kutatása és didaktikája | 2021-05-10 | ELTE |
Seresi Márta | A tolmácsképzés pedagógiai kérdései | 2021-05-10 | ELTE |
Gósy Mária | A tolmácsolás pszicholingvisztikája | 2021-05-10 | ELTE |
Seresi Márta | A tolmácsolás speciális fajtái | 2021-05-10 | ELTE |
Károly Krisztina | A tudományos szakfordítás | 2021-05-10 | ELTE |
Banczerowski Janusz | A világ nyelvi képe a különböző nyelvekben | 2021-05-10 | ELTE |
Baditzné Pálvölgyi Kata | A vitakultúra nyelvi jellemzői spanyol nyelvű közösségekbe | 2021-05-10 | ELTE |
Szelid Veronika | A vizuális kultúra metaforái | 2021-05-10 | ELTE |
Vladár Zsuzsa | A XVIII–XIX. század magyar nyelvészete | 2021-05-10 | ELTE |
Kálmán Csaba | Adult L2 acquisition and teaching | 2021-05-10 | ELTE |
Farkas Tamás | Alkalmazott névtan | 2021-05-10 | ELTE |
Slíz Mariann | Általános és alkalmazott névtan | 2021-05-10 | ELTE |
Kálmán László | Analógiás gondolkodás és nyelvi rendszer | 2021-05-10 | ELTE |
Holló Dorottya | Analysing language teaching materials | 2021-05-10 | ELTE |
Deme Andrea | Analysis of linguistic attitudes | 2021-05-10 | ELTE |
Illés Éva | Angol mint lingua franca a nyelvpedagógiában | 2021-05-10 | ELTE |
Balázs Géza | Antropológiai nyelvészeti kutatások | 2021-05-10 | BTK |
Gósy Mária | Anyanyelvi beszédfejlődés | 2021-05-10 | ELTE |
Markó Alexandra | Articulatory analysis with ultrasound and/or electroglottography | 2021-05-10 | ELTE |
Klaudy Kinga | Aszimmetria hipotézis: az explicitáció és az implicitáció viszonya a fordításban | 2021-05-10 | ELTE |
Deme Andrea | Attitűdkutatások a beszéddel kapcsolatosan | 2021-05-10 | ELTE |
Adamikné Jászó Anna | Az alakzatok és a szóképek érvelő funkciója | 2021-05-10 | ELTE |
Zsom Dorottya | Az andalúziai iszlám. Történeti-filológiai elemzés | 2021-05-10 | ELTE |