 témavezető |  kutatási téma |  jelentkezési határidő |  helyszín (magyar oldal) |
---|
   |
   |
   |
   |
Balázs Géza | Antropológiai nyelvészeti kutatások | 2021-05-10 | BTK |
Ács Péter | A központi skandináv nyelvek (dán, svéd, norvég) nyelvészetének újabb eredményei | 2021-05-10 | ELTE |
Ács Péter | Újabb eredmények a skandináv nyelvtörténeti kutatásokban. | 2021-05-10 | ELTE |
Ács Péter | Az interskandináv kommunikáció kutatásának újabb eredményei. | 2021-05-10 | ELTE |
Adamik Béla | Vulgáris latin területi nyelvváltozatok a feliratos források tükrében. | 2021-05-10 | ELTE |
Adamik Béla | Latin nyelvtörténet és történeti nyelvtan | 2021-05-10 | ELTE |
Adamikné Jászó Anna | Retorikatörténeti tanulmány | 2021-05-10 | ELTE |
Adamikné Jászó Anna | Nyelvpolitika, nyelvstratégia | 2021-05-10 | ELTE |
Adamikné Jászó Anna | A retorikai érvelés | 2021-05-10 | ELTE |
Adamikné Jászó Anna | A retorikai elemzés elmélete és gyakorlata | 2021-05-10 | ELTE |
Adamikné Jászó Anna | Az alakzatok és a szóképek érvelő funkciója | 2021-05-10 | ELTE |
Albert Ágnes | Hátrányos helyzetű, sérült illetve speciális nevelési igényű tanulók nyelvtanulásának elősegítése | 2021-05-10 | ELTE |
Albert Ágnes | Task-based language teaching and learning | 2021-05-10 | ELTE |
Albert Ágnes | The role of positive experiences in language learning | 2021-05-10 | ELTE |
Antalné Szabó Ágnes | Az osztálytermi diskurzus pragmatikai elemzése | 2021-05-10 | ELTE |
Baditzné Pálvölgyi Kata | Összehasonlító újlatin morfofonológia | 2021-05-10 | ELTE |
Baditzné Pálvölgyi Kata | A vitakultúra nyelvi jellemzői spanyol nyelvű közösségekbe | 2021-05-10 | ELTE |
Balázs Géza | Pragmalingvisztika: nyelvészeti pragmatika | 2021-05-10 | ELTE |
Balázs Géza | Igazságügyi nyelvészet | 2021-05-10 | ELTE |
Balázs Géza | Nyelvpolitika –nyelvstratégia - nyelvművelés | 2021-05-10 | ELTE |
Balázs Géza | A nyelv pszichológiai kutatása | 2021-05-10 | ELTE |
Balázs-Piri Péter | Frazeológiai egységek formai és szemantikai nézőpontú vizsgálata, különös tekintettel az újlatin nyelvterületre | 2021-05-10 | ELTE |
Balázs-Piri Péter | A lexikális morfológia szemantikai és pragmatikai vetületei a spanyol nyelvterület dialektusaiban | 2021-05-10 | ELTE |
Banczerowski Janusz | A világ nyelvi képe a különböző nyelvekben | 2021-05-10 | ELTE |
Bánréti Zoltán | Neurolingvisztikai kutatások: elméletek, modellek és empirikus leírások az ép és a sérült személyek vizsgálatai alapján | 2021-05-10 | ELTE |
Baranyiné Kóczy Judit Szelid Veronika | Kulturális konceptualizációk a népi kulturális diskurzusban | 2021-05-10 | ELTE |
Baranyiné Kóczy Judit Szelid Veronika | Kulturális konceptualizációk a nyelvben | 2021-05-10 | ELTE |
Baranyiné Kóczy Judit Brdar-Szabó Rita | Kulturális testesültség: a testrészek figuratív kiterjesztésének kulturális vonatkozásai | 2021-05-10 | ELTE |
Bárányné Komári Erzsébet | Kárpátalja nyelvi tájképe: ukrán-orosz-magyar nyelvi kölcsönhatás | 2021-05-10 | ELTE |
Bárányné Komári Erzsébet | A magyar–ukrán nyelvi kapcsolatok múltja és jelene | 2021-05-10 | ELTE |
Bárányné Komári Erzsébet | Keleti szláv–magyar nyelvi interferencia a kárpátaljai roma lakosság nyelvhasználatában | 2021-05-10 | ELTE |
Bárdosi Vilmos | Francia és kontrasztív frazeológia és frazeográfia | 2021-05-10 | ELTE |
Bárdosi Vilmos | Francia és kontrasztív lexikológia és lexikográfia | 2021-05-10 | ELTE |
Bárkányi Zsuzsanna | A spanyol nyelv szegmentális fonológiája | 2021-05-10 | ELTE |
Bárkányi Zsuzsanna | A spanyol nyelv földrajzi változatainak fonológiai vizsgálata | 2021-05-10 | ELTE |
Bárkányi Zsuzsanna | A spanyol köztesnyelv fonológiája | 2021-05-10 | ELTE |
Barta Péter | Frazémák és megfeleléseik a fordításban | 2021-05-10 | ELTE |
Bárth M János | Helynévföldrajz | 2021-05-10 | ELTE |
Bartha Csilla | Diskurzus- és identitásvizsgálatok periférikus közösségekben | 2021-05-10 | ELTE |
Bartha Csilla | A siketség külső és belső konstrukciói: a szociokulturális vs patológiai szemlélet terei, diskurzusai és a munkaerőpiac | 2021-05-10 | ELTE |
Bartha Csilla | Multimodális repertoárok, többnyelvű gyakorlatok és informális tanulás: A 21. századi iskolák kritikai nyelvi tájképe | 2021-05-10 | ELTE |
Bartha Csilla | Különböző szubkultúrák multimodális autenticitás-gyakorlatainak, repertoárjainak kommodifikációja: változás, változatosság, érték, alkalmazkodás, együttműködés és konfron | 2021-05-10 | ELTE |
Bartha Csilla | Mindennapi többnyelvűség, részvétel és autenticitás (akciókutatás) | 2021-05-10 | ELTE |
Bartos Huba | A mandarin kínai nyelv modern nyelvészeti vizsgálata | 2021-05-10 | ELTE |
Birtalan Ágnes | A hagyományos mongol nomád műveltség aspektusai | 2021-05-10 | ELTE |
Birtalan Ágnes | A mongol népek szóbeli hagyománya és írott forrásai | 2021-05-10 | ELTE |
Bodnár Gábor | Szöveg-zene kohézió az opera és dalfordításokban | 2021-05-10 | ELTE |
Bodó Csanád | Szociolingvisztika | 2021-05-10 | ELTE |
Bolonyai Gábor | Görög filológia | 2021-05-10 | ELTE |
Bolonyai Gábor | Görög drámák nyelvészeti szempontú vizsgálata. | 2021-05-10 | ELTE |
Bóna Judit | Különböző beszédtípusok fonetikai és/vagy pszicholingvisztikai elemzése | 2021-05-10 | ELTE |
Bóna Judit | Nyelvelsajátítás és nyelvtanulás többnyelvű környezetben – fonetikai és pszicholingvisztikai vonatkozások | 2021-05-10 | ELTE |
Bóna Judit | Életkori sajátosságok a beszédben | 2021-05-10 | ELTE |
Bóna Judit | Beszéd- és nyelvi zavarok fonetikai és/vagy pszicholingvisztikai elemzése | 2021-05-10 | ELTE |
Bóna Judit | Temporális sajátosságok a beszédben | 2021-05-10 | ELTE |
Brdar-Szabó Rita | Metonímia interkulturális megközelítésben | 2021-05-10 | ELTE |
Brdar-Szabó Rita | Poliszémia interkulturális perspektívából | 2021-05-10 | ELTE |
Brdar-Szabó Rita | A metafora a nyelvek és kultúrák közti összehasonlításban | 2021-05-10 | ELTE |
Brdar-Szabó Rita | Produktivitás és kreativitás a mai német nyelv szóképzésében | 2021-05-10 | ELTE |
Brdar-Szabó Rita | A metafora interkulturális perspektívából | 2021-05-10 | ELTE |
Brdar-Szabó Rita | A metonímia a nyelvek és kultúrák közti összehasonlításban | 2021-05-10 | ELTE |
Brózik-Piniel Katalin | Az érzelmek szerepe a nyelvtanulásban | 2021-05-10 | ELTE |
Brózik-Piniel Katalin | Nyelvi mérés és értékelés | 2021-05-10 | ELTE |
Brózik-Piniel Katalin | Egyéni különbségek a nyelvtanulásban | 2021-05-10 | ELTE |
Brózik-Piniel Katalin | Flow a nyelvórán | 2021-05-10 | ELTE |
Csepregi Márta | Uráli nyelvészet | 2021-05-10 | ELTE |
Csepregi Márta | Uralic linguistics | 2021-05-10 | ELTE |
Csizér Kata | Idegennyelv-tanulás szociálpszichológiája | 2021-05-10 | ELTE |
Csizér Kata | Nyelvtanári meggyőződések és motiváció | 2021-05-10 | ELTE |
Csizér Kata | Idegen nyelvi motiváció különböző tanulói csoportokban | 2021-05-10 | ELTE |
Csizér Kata | Osztálytermi intervenciós kutatások | 2021-05-10 | ELTE |
Dékány Éva | Minimalista szintaxis | 2021-05-10 | ELTE |
Dékány Éva | Generatív morfológia | 2021-05-10 | ELTE |
Deme Andrea | Phonetic analysis of non-ordinary speech | 2021-05-10 | ELTE |
Deme Andrea | Analysis of linguistic attitudes | 2021-05-10 | ELTE |
Deme Andrea | Beszédhangok variabilitásának fonetikai vizsgálata | 2021-05-10 | ELTE |
Deme Andrea | Attitűdkutatások a beszéddel kapcsolatosan | 2021-05-10 | ELTE |
Deme Andrea | Sociophonetic studies | 2021-05-10 | ELTE |
Deme Andrea | Különleges beszédképzési módok fonetikai elemzése | 2021-05-10 | ELTE |
Deme Andrea | Phonetic analysis of variability in speech sounds | 2021-05-10 | ELTE |
Deme Andrea | Szociofonetikai vizsgálatok | 2021-05-10 | ELTE |
den Dikken Marcel Hordós Marianna | Összehasonlító mondattan | 2021-05-10 | ELTE |
den Dikken Marcel Hordós Marianna | A csend szintaxisa | 2021-05-10 | ELTE |
den Dikken Marcel Hordós Marianna | Predikáció | 2021-05-10 | ELTE |
den Dikken Marcel Hordós Marianna | Mondatszerkezet | 2021-05-10 | ELTE |
den Dikken Marcel Hordós Marianna | Függőségi viszonyok a szintaxisban | 2021-05-10 | ELTE |
Déri Balázs | Latin filológia. | 2021-05-10 | ELTE |
Déri Balázs | Bibliai görög szövegek elemzése. | 2021-05-10 | ELTE |
Déri Balázs | Középlatin filológia. | 2021-05-10 | ELTE |
Déri Balázs | Nyelv és gondolkodás a korai keresztény irodalomban. | 2021-05-10 | ELTE |
Dezső Csaba | Kálidásza művei és középkori kommentárjaik. | 2021-05-10 | ELTE |
Dezső Csaba | Szanszkrit és prákrit filológia. | 2021-05-10 | ELTE |
Dóczi Brigitta | Idegennyelvi nyelvtantanulás és tanítás | 2021-05-10 | ELTE |
Dóczi Brigitta | Tesztelés és értékelés a nyelvtanulásban | 2021-05-10 | ELTE |
Dóczi Brigitta | Szókincstanulás és tanítás | 2021-05-10 | ELTE |
Dróth Júlia | Fordítási kompetenciák fejlesztése és értékelése a nyelvszakos fordítási specializációban, illetve a fordítási szakirányú továbbképzéseken | 2021-05-10 | ELTE |
Dudás Mária | Bolgár és magyar frazeológia | 2021-05-10 | ELTE |
Dudás Mária | Bolgár és magyar terminológia | 2021-05-10 | ELTE |
Eszenyi Réka | Szakfordítások értékelése a fordítóképzésben és professzionális fordítók esetében | 2021-05-10 | ELTE |
Fábián Zsuzsanna | Névkontaktológia. Olasz családnevek a magyarban | 2021-05-10 | ELTE |