Bejelentkezés
 Fórum
 
doktori iskolánként tudományáganként kutatási téma szerint  
Témakiírások doktori iskolánkénti megjelenítése
Válasszon intézményt, majd doktori iskolát, vagy adja meg a doktori iskola azonosítószámát.
 
intézmény neve
doktori iskola
keresett doktori iskola azonosítója
helyszín rövidítés
jelentkezési határidő szerint
 
Eötvös Loránd Tudományegyetem, Nyelvtudományi Doktori Iskola aktuális témakiírásai

témavezető

kutatási téma

jelentkezési határidő

helyszín (magyar oldal)
Bóna JuditKülönböző beszédtípusok fonetikai és/vagy pszicholingvisztikai elemzése2024-05-06ELTE
Müller MártaTöbbnyelvűség és tájszemiotika2024-05-06ELTE
Juhász DezsőMagyar helynévtörténet2024-05-06ELTE
Seresi MártaA tolmácsolás speciális fajtái2024-05-06ELTE
Tamm Anne
Brdar-Szabó Rita
Budapest nyelvei2024-05-06ELTE
Dombi JuditSzámítógéppel közvetített kommunikáció (CMC) és humán-computer interakciók2024-05-06ELTE
G. Kiss ZoltánKisérletes módszerek a fonetikában és a fonológiában.2024-05-06ELTE
Korompay KláraNyelvtörténet – művelődéstörténet2024-05-06ELTE
Major ÉvaEducational policy2024-05-06ELTE
Komlósiné Knipf ErzsébetNémet kisebbségek nyelvének kutatása2024-05-06ELTE
Deme AndreaAttitűdkutatások a beszéddel kapcsolatosan2024-05-06ELTE
Kuna ÁgnesKonfliktusok nyelvi és interkulturális jellemzői2024-05-06ELTE
Borbás Gabriella DóraVerbális agresszió és pedagógia2024-05-06ELTE
Seidl-Péch OlíviaA szakfordítások terminológiai jellemzői2024-05-06ELTE
Zelliger ErzsébetRovásemlékek nyelvtörténeti, művelődéstörténeti vizsgálata2024-05-06ELTE
Qiuyue YeA modern kínai nyelv tanításának módszertana2024-05-06ELTE
N. Fodor JánosNévföldrajz2024-05-06ELTE
M. Pintérné Márkus KatalinSzótárhasználat aspektusai2024-05-06ELTE
Zachar ViktorMédia és fordítás2024-05-06ELTE
Rada RobertaTabuk és eufémizmusok a nyelvek és kultúrák közötti összehasonlításban / Tabus und Euphemismen im Sprach- und Kulturvergleich2024-05-06ELTE
Baranyiné Kóczy Judit
Szelid Veronika
Kulturális konceptualizációk a népi kulturális diskurzusban2024-05-06ELTE
Bárdosi VilmosFrancia és kontrasztív lexikológia és lexikográfia2024-05-06ELTE
Albert ÁgnesThe role of positive experiences in language learning2024-05-06ELTE
Birtalan ÁgnesA hagyományos mongol nomád műveltség aspektusai2024-05-06ELTE
Holló DorottyaThe role of culture in language teaching2024-05-06ELTE
Laczkó KrisztinaA deixis működése2024-05-06ELTE
Márkus ÉvaKorai nyelvelsajátítás a német nemzetiségi intézményekben, képzési programok a magyarországi német általános iskolákban/óvodákban2024-05-06ELTE
Dudás MáriaBolgár és magyar terminológia2024-05-06ELTE
Heltai PálA fordítás lexikai kérdései2024-05-06ELTE
Fischer MártaMultilingualism in the European Union – language and education policy aspects2024-05-06ELTE
Farkas IldikóA modern japán történelem kérdései interdiszciplináris megközelítéssel2024-05-06ELTE
Hámori ÁgnesGyermek‒szülő közti társalgások, családi beszélgetések elemzése konverzációelemzési, beszélésnéprajzi és/vagy pszicholingvisztikai szempontból2024-05-06ELTE
Kövecses ZoltánMetafora az evolúcióban és a történelemben2024-05-06ELTE
Deme AndreaMentális és érzelmi állapotok a beszédben2024-05-06ELTE
Bóna JuditBeszéd- és nyelvi zavarok fonetikai és/vagy pszicholingvisztikai elemzése2024-05-06ELTE
Müller MártaVizsgálatok a német lexikográfia területéről2024-05-06ELTE
Péri BenedekAz oszmán irodalom forrásai2024-05-06ELTE
Seresi MártaA tolmácsképzés pedagógiai kérdései2024-05-06ELTE
Lukácsné Bajzek MáriaMagyar és szlovén frazémák kontrasztív vizsgálata2024-05-06ELTE
Dombi JuditMásodik nyelvi pragmatika2024-05-06ELTE
Palágyi AngelaAz orosz, mint kisebbségi vagy második nyelv a posztszovjet térségben2024-05-06ELTE
Umemura YukoA japán-magyar kapcsolatok története2024-05-06ELTE
Major ÉvaIKT a nyelvtanulásban, a nyelvtanításban és a tanárképzésben2024-05-06ELTE
Tolcsvai Nagy GáborKognitív szemantika2024-05-06ELTE
Bánréti ZoltánNeurolingvisztikai kutatások: elméletek, modellek és empirikus leírások az ép és a sérült személyek vizsgálatai alapján2024-05-06ELTE
Kuna ÁgnesAz egészségügyi kommunikáció interkulturális vonatkozásai2024-05-06ELTE
Vladár ZsuzsaSzakmai terminológiák2024-05-06ELTE
Seidl-Péch OlíviaAz audiovizuális fordítás jellemzői2024-05-06ELTE
Kiss SándorA francia klasszicizmus stiláris normái nyelvtörténeti és pragmatikai szempontból2024-05-06ELTE
Gonda ZsuzsaA digitális szövegek olvasási folyamatának elemzése2024-05-06ELTE
N. Fodor JánosSzemélynévtörténet2024-05-06ELTE
Fekete ImreTechnológia a nyelvpedagógiában és nyelvhasználatban2024-05-06ELTE
Heltai János Imre
Bodó Csanád
Szociolingvisztika2024-05-06ELTE
Salát Gergely
Pap Melinda
Modern kínai irodalmi szövegek elemzése2024-05-06ELTE
Baranyiné Kóczy Judit
Brdar-Szabó Rita
Kulturális testesültség: a testrészek figuratív kiterjesztésének kulturális vonatkozásai2024-05-06ELTE
Albert ÁgnesTask-based language teaching and learning2024-05-06ELTE
Bolonyai GáborGörög drámák nyelvészeti szempontú vizsgálata.2024-05-06ELTE
Holló DorottyaIntercultural communication2024-05-06ELTE
Laczkó KrisztinaA magyar helyesírás korpuszkérdései2024-05-06ELTE
Balogné Bérces Katalin AnikóFonológiai nyelvelsajátítás és kiejtéstanítás2024-05-06ELTE
Bodó CsanádSzociolingvisztika2024-05-06ELTE
Károly KrisztinaA fordítási szöveg és a fordítási szövegalkotás2024-05-06ELTE
Fischer MártaTerminology in teaching English for specific purposes and translation2024-05-06ELTE
Farkas IldikóA modern japán történelem globális összehasonlító perspektívában2024-05-06ELTE
Mecsi BeatrixKelet-ázsiai művészet és kultúra2024-05-06ELTE
Bartha CsillaGlobalizáció, migráció és többnyelvűség2024-05-06ELTE
Imrényi AndrásInverziós szórendi jelenségek összehasonlító kognitív nyelvészeti elemzése2024-05-06ELTE
Bóna JuditA beszédprodukció és a beszédfeldolgozás jellemzői anyanyelven és idegen nyelven2024-05-06ELTE
Müller MártaSzaknyelvkutatás2024-05-06ELTE
Péri BenedekA keleti török (csagatáj) irodalom forrásai2024-05-06ELTE
Dékány ÉvaMinimalista szintaxis2024-05-06ELTE
Lukácsné Bajzek MáriaMagyar-szlovén nyelvi kapcsolatok2024-05-06ELTE
Kovács LászlóA marketing és a márkázás interkulturális összefüggései2024-05-06ELTE
Vaskó IldikóA központi skandináv nyelvek (norvég, dán, svéd) tanításának módszertana2024-05-06ELTE
Umemura YukoJapán külpolitikának története a XX. században2024-05-06ELTE
Major ÉvaTanárképzési kutatások2024-05-06ELTE
Tolcsvai Nagy GáborKognitív grammatika2024-05-06ELTE
Bartos HubaA mandarin kínai nyelv modern nyelvészeti vizsgálata2024-05-06ELTE
Kuna ÁgnesKonfliktusok nyelvi és kulturális jellemzői2024-05-06ELTE
Dezső CsabaKálidásza művei és középkori kommentárjaik.2024-05-06ELTE
Robin EdinaFordítási univerzálék irodalmi és szakszövegekben, illetve tolmácsolásban.2024-05-06ELTE
Kiss SándorA /j/ fonéma hatása a magánhangzókra a francia nyelv kialakulása során2024-05-06ELTE
Gonda ZsuzsaA kontakt és online tanulási-tanítási diskurzus elemzése2024-05-06ELTE
N. Fodor JánosNyelvi változások a térbeliségben2024-05-06ELTE
Fekete ImreAlkalmazott mesterséges intelligencia az oktatásban2024-05-06ELTE
Tamás DóraFordítás és terminológia2024-05-06ELTE
Salát GergelyA mai kínai társadalmi változások megjelenése a kínai nyelvben2024-05-06ELTE
Wen Xu
Brdar-Szabó Rita
Metaphor and metonymy across languages and cultures2024-05-06ELTE
Salánki ZsuzsannaFinnugor nyelvek leíró vagy történeti vizsgálata2024-05-06ELTE
Bolonyai GáborGörög filológia2024-05-06ELTE
Holló DorottyaTolerance and diversity education in foreign language teaching at universities2024-05-06ELTE
Szentgyörgyi RudolfNyelvtörténeti források feldolgozása és elemzése2024-05-06ELTE
Balogné Bérces Katalin AnikóFonológiai nyelvelsajátítás és kiejtéstanítás2024-05-06ELTE
Bodó Csanád
Fazakas Noémi
Szociolingvisztika2024-05-06ELTE
Károly KrisztinaDiskurzuselemzés2024-05-06ELTE
Fischer MártaTranslation in language teaching2024-05-06ELTE
Pap MelindaA kínai buddhizmus2024-05-06ELTE
Mecsi BeatrixKelet-ázsiai művészet és kultúra, filológiai kutatások eszközeivel2024-05-06ELTE
Bartha CsillaA siketség külső és belső konstrukciói: a szociokulturális vs patológiai szemlélet terei, diskurzusai és a munkaerőpiac2024-05-06ELTE
Imrényi AndrásInverziós szórendi jelenségek összehasonlító kognitív nyelvészeti elemzése2024-05-06ELTE


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )