témavezető | kutatási téma | jelentkezési határidő | helyszín (magyar oldal) |
---|
|
|
|
|
Kiss Sándor | A /j/ fonéma hatása a magánhangzókra a francia nyelv kialakulása során | 2024-05-06 | ELTE |
Bóna Judit | A beszédprodukció és a beszédfeldolgozás jellemzői anyanyelven és idegen nyelven | 2024-05-06 | ELTE |
den Dikken Marcel Hordós Marianna | A csend szintaxisa | 2024-05-06 | ELTE |
Laczkó Krisztina | A deixis működése | 2024-05-06 | ELTE |
Tátrai Szilárd | A deixis működése | 2024-05-06 | ELTE |
Gonda Zsuzsa | A digitális szövegek olvasási folyamatának elemzése | 2024-05-06 | ELTE |
Kovács László | A fenntarthatósággal kapcsolatos kommunikáció interkulturális összefüggései | 2024-05-06 | ELTE |
Heltai Pál | A fordítás lexikai kérdései | 2024-05-06 | ELTE |
Illés Éva | A fordítás pragmatikai aspektusai | 2024-05-06 | ELTE |
Károly Krisztina | A fordítási szöveg és a fordítási szövegalkotás | 2024-05-06 | ELTE |
Eszenyi Réka | A fordító szerepe a fordítás folyamatában | 2024-05-06 | ELTE |
Kiss Sándor | A francia klasszicizmus stiláris normái nyelvtörténeti és pragmatikai szempontból | 2024-05-06 | ELTE |
Birtalan Ágnes | A hagyományos mongol nomád műveltség aspektusai | 2024-05-06 | ELTE |
Farkas Ildikó | A japán újkori és kora újkori történelem forrásai | 2024-05-06 | ELTE |
Umemura Yuko | A japán-magyar kapcsolatok története | 2024-05-06 | ELTE |
Győri Gábor | A jelentéskiterjesztés interkulturális aspektusai kognitív szemantikai keretben | 2024-05-06 | ELTE |
Péri Benedek | A keleti török (csagatáj) irodalom forrásai | 2024-05-06 | ELTE |
Hamar Imre | A kínai buddhista filozófia kérdései | 2024-05-06 | ELTE |
Pap Melinda | A kínai buddhizmus | 2024-05-06 | ELTE |
Tamás Ábel | A klasszikus antikvitás recepciója | 2024-05-06 | ELTE |
Szombathy Zoltán | A klasszikus arab vokális zene filológiai, néprajzi és történeti megközelítésben | 2024-05-06 | ELTE |
Péri Benedek | A klasszikus azerbajdzsáni irodalom forrásai | 2024-05-06 | ELTE |
Gonda Zsuzsa | A kontakt és online tanulási-tanítási diskurzus elemzése | 2024-05-06 | ELTE |
Zsom Dorottya | A középkori keresztény arab kéziratos hagyomány | 2024-05-06 | ELTE |
Vaskó Ildikó | A központi skandináv nyelvek (norvég, dán, svéd) tanításának módszertana | 2024-05-06 | ELTE |
Földváry Miklós István | A latin perikóparend története és változatai. | 2024-05-06 | ELTE |
Kiss Sándor | A latin-újlatin átmenet: dokumentumok és elméleti megközelítés | 2024-05-06 | ELTE |
Robin Edina | A lektorálás elméleti és gyakorlati kérdéseinek kutatása. | 2024-05-06 | ELTE |
Balázs-Piri Péter | A lexikális morfológia szemantikai és pragmatikai vetületei a spanyol nyelvterület dialektusaiban | 2024-05-06 | ELTE |
Gósy Mária | A magyar fonetika története | 2024-05-06 | ELTE |
Laczkó Krisztina | A magyar helyesírás korpuszkérdései | 2024-05-06 | ELTE |
Palágyi László | A magyar helyviszonyragos konstrukciók használatalapú vizsgálata | 2024-05-06 | ELTE |
Imrényi András | A magyar szórend kutatástörténete | 2024-05-06 | ELTE |
Huber Ágnes | A magyarországi németek identitása, hagyományőrző és nyelvhasználati szokásai | 2024-05-06 | ELTE |
Bárányné Komári Erzsébet | A magyar–ukrán nyelvi kapcsolatok múltja és jelene | 2024-05-06 | ELTE |
Salát Gergely | A mai kínai társadalmi változások megjelenése a kínai nyelvben | 2024-05-06 | ELTE |
Bartos Huba | A mandarin kínai nyelv modern nyelvészeti vizsgálata | 2024-05-06 | ELTE |
Kovács László | A marketing és a márkázás interkulturális összefüggései | 2024-05-06 | ELTE |
Gósy Mária | A mentális lexikon vizsgálata | 2024-05-06 | ELTE |
Győri Gábor | A metafora és/vagy a metonímia szerepe a jelentésalkotásban interkulturális szemszögből | 2024-05-06 | ELTE |
Brdar-Szabó Rita | A metafora interkulturális perspektívából | 2024-05-06 | ELTE |
Laczkó Krisztina | A metapragmatikai tudatosság jelzéseinek vizsgálata | 2024-05-06 | ELTE |
Zsom Dorottya | A misztika és a mágia határterületei, árfedései. Történeti-filológiai elemzés | 2024-05-06 | ELTE |
Farkas Ildikó | A modern japán történelem globális összehasonlító perspektívában | 2024-05-06 | ELTE |
Farkas Ildikó | A modern japán történelem kérdései interdiszciplináris megközelítéssel | 2024-05-06 | ELTE |
Qiuyue Ye | A modern kínai nyelv tanításának módszertana | 2024-05-06 | ELTE |
Birtalan Ágnes | A mongol népek szóbeli hagyománya és írott forrásai | 2024-05-06 | ELTE |
Rákos Attila | A mongol nyelvek és nyelvjárások diakrón és szinkrón aspektusai | 2024-05-06 | ELTE |
Kiss Sándor | A mozgást jelentő igék rendszere az újlatin nyelvek korai időszakában | 2024-05-06 | ELTE |
Tátrai Szilárd | A műfajiság pragmatikai megközelítése | 2024-05-06 | ELTE |
Huber Ágnes | A német köztes nyelv vizsgálata | 2024-05-06 | ELTE |
Komlósiné Knipf Erzsébet | A német nyelv szociolingvisztikája | 2024-05-06 | ELTE |
Tátrai Szilárd | A nézőpont pragmatikája | 2024-05-06 | ELTE |
Illés Éva | A nyelvhasználat és nyelvoktatás pragmatikája | 2024-05-06 | ELTE |
Kuna Ágnes | A nyelvi befolyásolás pragmatikai megközelítése | 2024-05-06 | ELTE |
Kuna Ágnes | A nyelvi befolyásolás pragmatikai megközelítése | 2024-05-06 | ELTE |
Győri Gábor | A nyelvi kategorizáció interkulturális szempontjai különös tekintettel az alapszintű kategóriákra | 2024-05-06 | ELTE |
Kuna Ágnes Ludányi Zsófia | A nyelvi menedzselés elmélete és gyakorlatai | 2024-05-06 | ELTE |
Vaskó Ildikó | A pragmatikai jelölők kontrasztív vizsgálata a skandináv nyelvekben. | 2024-05-06 | ELTE |
Svindt Veronika | A pragmatikai képesség tipikus és atipikus fejlődése | 2024-05-06 | ELTE |
Ferenczi Attila | A római művelődés nyelve | 2024-05-06 | ELTE |
Bartha Csilla | A siketség külső és belső konstrukciói: a szociokulturális vs patológiai szemlélet terei, diskurzusai és a munkaerőpiac | 2024-05-06 | ELTE |
Seidl-Péch Olívia | A szakfordítás elméleti és gyakorlati kérdései | 2024-05-06 | ELTE |
Seidl-Péch Olívia | A szakfordítások terminológiai jellemzői | 2024-05-06 | ELTE |
Rada Roberta | A szövegtől a diskurzusig: diskurzusnyelvészet, nyelvészeti diskurzuselemzés Vom Text zum Diskurs: Diskurslinguistik, linguistische Diskursanalyse | 2024-05-06 | ELTE |
Feldné Knapp Ilona | A tanárság kutatása – tanári tudás – tanári gondolkodás | 2024-05-06 | ELTE |
Feldné Knapp Ilona | A többnyelvűség kutatása és didaktikája | 2024-05-06 | ELTE |
Seresi Márta | A tolmácsképzés pedagógiai kérdései | 2024-05-06 | ELTE |
Bakti Mária | A tolmácsolás kutatása | 2024-05-06 | ELTE |
Gósy Mária | A tolmácsolás pszicholingvisztikája | 2024-05-06 | ELTE |
Seresi Márta | A tolmácsolás speciális fajtái | 2024-05-06 | ELTE |
Dallos Edina | A török népek szövegfolklórja | 2024-05-06 | ELTE |
Péri Benedek | A törökség története és kultúrája Közép-Ázsiában a 15-21. században | 2024-05-06 | ELTE |
Károly Krisztina | A tudományos szakfordítás | 2024-05-06 | ELTE |
F. Gulyás Nikolett | A Volga̶ Káma nyelvi area nyelveinek kapcsolatai | 2024-05-06 | ELTE |
Kálmán Csaba | Adult L2 acquisition and teaching | 2024-05-06 | ELTE |
Farkas Tamás | Alkalmazott névtan | 2024-05-06 | ELTE |
Slíz Mariann | Alkalmazott névtani kutatások | 2024-05-06 | ELTE |
Slíz Mariann | Általános és alkalmazott névtan | 2024-05-06 | ELTE |
Farkas Tamás | Általános névtan | 2024-05-06 | ELTE |
Holló Dorottya | Analysing language teaching materials | 2024-05-06 | ELTE |
Illés Éva | Angol mint lingua franca a nyelvpedagógiában | 2024-05-06 | ELTE |
Gósy Mária | Anyanyelvi beszédfejlődés | 2024-05-06 | ELTE |
Deme Andrea | Attitűdkutatások a beszéddel kapcsolatosan | 2024-05-06 | ELTE |
Zsom Dorottya | Az andalúziai iszlám. Történeti-filológiai elemzés | 2024-05-06 | ELTE |
Illés Éva | Az angol mint lingua franca pragmatikai kutatása | 2024-05-06 | ELTE |
Károly Krisztina | Az angol nyelvi fogalmazáskészség kutatása | 2024-05-06 | ELTE |
Seidl-Péch Olívia | Az audiovizuális fordítás jellemzői | 2024-05-06 | ELTE |
Kuna Ágnes | Az egészségügyi kommunikáció interkulturális vonatkozásai | 2024-05-06 | ELTE |
Kuna Ágnes | Az egészségügyi kommunikáció pragmatikai megközelítése | 2024-05-06 | ELTE |
Perge Gabriella Feldné Knapp Ilona | Az egyéni többnyelvűség és a többnyelvűség kutatása | 2024-05-06 | ELTE |
Kugler Nóra | Az elemi mondat szerkezete, típusai és a tagmondat-kapcsolódási mintázatok a magyarban | 2024-05-06 | ELTE |
Bartos Huba | Az emberi nyelvi kompetencia alapja és összetevői | 2024-05-06 | ELTE |
Kövecses Zoltán | Az érzelemfogalmak kognitív nyelvészeti megközelítése | 2024-05-06 | ELTE |
Brózik-Piniel Katalin | Az érzelmek szerepe a nyelvtanulásban | 2024-05-06 | ELTE |
Dallos Edina | Az eurázsiai steppe vallásetnológiája | 2024-05-06 | ELTE |
Perge Gabriella | Az idegen nyelvi szövegértés | 2024-05-06 | ELTE |
Pátrovics Péter | Az idő- és az aspektuskategória kérdései különös tekintettel a lengyel nyelvre | 2024-05-06 | ELTE |
Vaskó Ildikó | Az interkulturális pragmatika kutatásának újabb eredményei. | 2024-05-06 | ELTE |
Szombathy Zoltán | Az iszlám dogmatikai, vallásjogi és exegetikai szöveghagyománya elsődleges források alapján | 2024-05-06 | ELTE |