Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Molnár György
Oktatási innovációs kihívások és lehetőségek módszertani, technológiai, pszichológiai, társadalmi és gazdasági aspektusai és hatásmechanizmusai

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Óbudai Egyetem
gazdálkodás- és szervezéstudományok
Innováció Menedzsment Doktori Iskola

témavezető: Molnár György
helyszín (magyar oldal): https://imdi.uni-obuda.hu/
helyszín rövidítés: IMDI


A kutatási téma leírása:

A digitális tanulás és oktatás és ennek módszertana az utóbbi években jelentős fejlődést mutatott, melyek szükségszerűen új oktatasszervezési lehetőségeket hívtak életre Az oktatási innovációk lehetővé teszik az interaktív és együttműködésen alapuló tanulási módszerek elterjedését, amelyek segítik a diákokat a kritikai gondolkodásban, problémamegoldásban és kreatív gondolkodásban. Mindezek a felnövekvő generációk által is leginkább igényelt transzverzális készségek fejlesztése hazai és nemzetközi szinten is kiemelten fontos a hatékony oktatásinnováció terén.
Az innováció különböző megoldásainak feltárása makro-, mezo és mikro szinten, amelyek csökkentik az oktatási egyenlőtlenségeket, és biztosítják, hogy minden diák hozzáférjen a minőségi oktatáshoz. A pedagógiai, az oktatásmódszertani és technológiai vívmányok megfelelő alkalmazása és integrációja lehetővé teszi, hogy az oktatási rendszerünk hatékonyan reagáljon az ipari és munkaerőpiaci igényekre. Az oktatási innováció szempontjából kiemelt jelentőséggel bír az oktatók felkészítése az új technológiák és pedagógiai módszerek alkalmazására, valamint az oktatási intézmények rugalmasabbá tétele és a hagyományos struktúrák átalakítása az új oktatási paradigmákra való átállás érdekében. Az innovációk bevezetése nem csak technológiai változásokat, hanem kulturális és intézményi változásokat is igényel az oktatási rendszerekben.
Az innováció, a digitális oktatástechnológiai és módszertani fejlesztések szoros összefüggést mutatnak a szakképzésben, a felsőoktatásban, illetve a munkahelyi környezetekben is.
Az innovatív oktatási megoldások, mint például az interaktív oktatási platformok, élménypedagógiai módszerek és az online tanulási tartalmak, lehetővé teszik a rugalmas és hatékony tanulási módszerek alkalmazását. Az innovatív módszertani, élménypedagógiai és technológiai stratégia jelentős elősegítheti az oktatási intézmények hatékonyságát és rugalmasságát, miközben a diákok számára is jobb hozzáférést biztosít az oktatási tartalmakhoz és digitális eszközökhöz egy innovatív tanulási környezetben hozzájárulva egy konszolidált, fenntartható szervezeti kultúra kialakításához.
Lehetséges főbb kutatási irányok és célok:
• Digitális oktatástechnológiai innovációk
• Oktatásszervezési innovációk
• Oktatásmódszertani innovációk
• Gazdasági innovációk a képzés támogatásában
• Szervezeti kultúra innovatív fejlesztési lehetőségei


Jelentkezési határidő: 2024-07-23

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )