Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Tózsa István
Településmarketing

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Neumann János Egyetem
gazdálkodás- és szervezéstudományok
Neumann János Egyetem Gazdálkodás- és Szervezéstudományok Doktori Iskola

témavezető: Tózsa István
helyszín (magyar oldal): Neumann János Egyetem Budapest
helyszín rövidítés: NJE


A kutatási téma leírása:

A településmarketing fakultatív önkormányzati feladat, ugyanakkor a települési tőkevonzás legfontosabb eszköze. Mint önálló tudományterület, csak az utóbbi évtizedekben jelent meg, ennek ellenére az önkormányzati gyakorlatban tudatosan nem alkalmazzák, s ha igen, akkor céljait és eszközrendszerét tekintve összetévesztik a turizmus marketinggel. A tőkevonzás szempontjából igen fontos a célcsoportok meghatározása, amelyek között a saját lakosság a legfontosabb. Ez, valamint a települései imázs- és a márkaépítés, valamint azok kommunikálása széles kutatási perspektívát nyit helyi társadalom, a közpolitika, az üzleti élet, a kommunikáció irányában. A településmarketing nem korlátozódik egy-egy településre; a kutatási téma dimenziója kiterjeszthető a régióra és az országra is.
• A településmarketing önkormányzati feladatai. (A településmarketing céljainak, feladatainak, eszközeinek és eredményeinek elkülönítése a turizmusmarketing és a településfejlesztés céljaitól, feladataitól, eszközeitől és eredményeitől, statisztikai adatok, online kérdőívek, interjúk elemzésével és szövegelemzésével.)
• Az országmarketing kormányzati feladatai. (Lásd, mint fent, más szakterületen és dimenzióban.)
• A település/régió/ország márkázás, identitás, imázs gazdasági összefüggéseinek feltárása. (A cél annak kimutatása, hogy a településmarketing ráfordításai milyen mértékben és hogyan köszönnek vissza az adott térség tőkevonzásában.)
• A hely (település/régió/ország) identitásának kutatása, a márkázás eszközei és a márkakommunikáció sikerének a mérése. (A térség lakossága identitástudatának és a helymárka kommunikáció sikerének az összefüggése, annak mérése kérdőíves és interjú módszerekkel, ill. GPT szövegelemzéssel; a MI alkalmazási lehetőségei a hely márkakommunikációjában, a márkázás és a márkakommunikáció összefüggése a helyre irányuló FDI mértékével.)

A KUTATÁSI TÉMAKIÍRÓ LEGFONTOSABB PUBLIKÁCIÓI A KUTATÁSI TÉMÁBAN:
• Tózsa I. (2014) A településmarketing elmélete. In: Turizmus és településmarketing (szerk. Tózsa I.), BCE. Letöltés: http://unipub.lib.uni-corvinus.hu/1612/
• Tózsa I. (2018) Településmarketing. In: BM Önkormányzati Koordinációs Iroda: Önkormányzati fejlesztések figyelemmel kísérése. Előadás. letöltés:
https://kozfoglalkoztatas.kormany.hu/download/3/53/d1000/BM_roadshow_Tozsa_va.pdf
• Buskó T. – Tózsa I. (2018) Településmarketing. Az Önkormányzati szaktanácsadó szakirányú továbbképzési szak egyetemi tankönyve. NKE. Dialóg Campus Kiadó
Letöltés: https://nkerepo.uni-nke.hu/xmlui/bitstream/handle/123456789/12656/Web_PDF_Telepulesmarketing.pdf;jsessionid=F2D5EDD4D7422B6584A49D25EDBE40C1?sequence=1
• Tózsa I. (2021) Országérték. In: Hungarikumok és nemzeti értékvédelem. Letöltés:
https://docplayer.hu/29375941-Orszag-ertek-tozsa-istvan-1.html Az egész könyv letöltése: https://tudasportal.uni-nke.hu/xmlui/bitstream/handle/20.500.12944/17699/Hungarikumok%20es%20nemzeti%20ertekvedelem%202022.pdf?sequence=1
• Tózsa I. (2018) Hungarian Country Equity. In: Civic Review Vol. 14. Special IOssue. pp 255-274. Download: http://real.mtak.hu/91913/1/PSZ%202018.%20angol.szam_beliv_17.pdf
• Tózsa I. (2011) City on Sale – an Introduction to Urban and Regional Marketing. Corvinus University of Budapest. Download:
http://unipub.lib.uni-corvinus.hu/1958/1/IstvanTozsa_UrbanMarketing.pdf
• Tózsa I. (2019) Innovation and Identity = Civic Review (Polgári Szemle) Vol. 15. Special Issue. pp 385-392 Download: http://real.mtak.hu/112039/1/PSZ%202020.%20angol.szam_beliv_23.pdf


Jelentkezési határidő: 2024-08-19

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )