Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Az algoritmikai gondolkodás fejlesztése a felsőoktatásban

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Debreceni Egyetem
informatikai tudományok
Informatikai Tudományok Doktori Iskola

témavezető: Csernoch Mária
helyszín (magyar oldal): Debreceni Egyetem
helyszín rövidítés: ITDI


A kutatási téma leírása:

Az informatikus és matematikus képzés, illetve bizonyos mérnöki szakok a formális programozás-oktatást, a matema-tikai alapokon nyugvó hatékonyságelemzést kívánja meg. Több helyen alkalmazott kompozíciós technika a programo-zási tételek használata. A klasszikus formális oktatási mód-szer kiegészítéseként, a jelen generáció számára hozzáférhe-tőbb, játékos elemek alkalmazása, ugyanakkor a formális tu-dás átadása. A javasolt módszerek hatékonyságvizsgálata. Algoritmikus gondolkodás fejlesztése és fejlődése. A felsőoktatásba belépő diákok önértékelésének változása a tanulmányok megkezdése után.

Irodalom
Ionescu, C. (2007). Bevezetés az algoritmikába (egyetemi jegyzet). Cluj University Press. Seaborn, K., & Fels, D. I. (2015). Gamification in theory and action: A survey. International Journal of Human Computer Studies, 74, 14–31. https://doi.org/10.1016/j.ijhcs.2014.09.006 Denning, P. J. (2009). The profession of IT: Beyond computational thinking. Communications of the ACM, 52(6), 28–30. https://doi.org/10.1145/1516046.1516054 Csernoch, M. (2017). Thinking Fast and Slow in Computer Problem Sol-ving. Journal of Software Engineering and Applications, 10(01), 11–40. https://doi.org/10.4236/jsea.2017.101002 Kruger, J., & Dunning, D. (1999). Unskilled and unaware of it: How dif-ficulties in recognizing one’s own incompetence lead to inflated self-as-sessments. Journal of Personality and Social Psychology, 77(6), 1121–1134. https://doi.org/10.1037/0022-3514.77.6.1121 Wing, J. M. (2006). Computational thinking. Communications of the ACM, 49(3), 33–35. https://doi.org/10.1145/1118178.1118215 Fóthi, Á. (2012). Bevezetés a programozáshoz (3rd ed.). Lockwood, E., Asay, A., DeJarnette, A. F., & Thomas, M. (2016). Algo-rithmic thinking: An initial characterization of computational thinking in mathematics. 38th Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 1588–1595. Sadykova, O. V., & Il’bahtin, G. G. (2020). The Definition of Algorith-mic Thinking. 113(Fred 2019), 419–422. https://doi.org/10.2991/fred-19.2020.85 Toda, A. M., Valle, P. H. D., & Isotani, S. (2018). The dark side of gamification: An overview of negative effects of gamification in educa-tion. In Communications in Computer and Information Science (Vol. 832, Issue Icmc). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-97934-2_9


Jelentkezési határidő: 2024-11-15

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )