Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Totth Gedeon
Az attitűdkomponensek és az imázsok különbözőségén alapuló marketing és marketingkommunikációs stratégiák lehetséges szerepe és jelentősége az élelmiszermárkák versenykép

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Neumann János Egyetem
gazdálkodás- és szervezéstudományok
Neumann János Egyetem Gazdálkodás- és Szervezéstudományok Doktori Iskola

témavezető: Totth Gedeon
helyszín (magyar oldal): NJE-Budapest
helyszín rövidítés: NJE


A kutatási téma leírása:

A különböző márkákról kialakult kép az imázs, jelentősen befolyásolja az egyes márkák iránti fogyasztói preferenciát, és ezen keresztül az adott márka versenyképességét. Az agráriumban és élelmiszeriparban az imázs rendkívül fontos, hiszen a termékek számos olyan előnnyel, vagy megkülönböztető tulajdonsággal rendelkeznek, melyet a fogyasztó tudatában a termékhez kell kötni. Az imázs és az attitűd között szoros kapcsolata közismert. A kognitív, affektív és konatív attitűdkomponensek imázsalkotó szerepe termékenként és márkánként eltérő, így ezek eltérő szerepe az imázsépítésben adott termékcsoporton belül elhelyezkedő márkák imázsában is jelentős eltéréseket eredményez. Az adott területen a márkaimázsok feltárása és összehasonlítása, megteremti a lehetőségét annak, hogy az imázsokat attitűdkomponensekre bontva hasonlítsuk össze, és megállapítsuk, hogy az egyes márkaimázsok között az attitűdkomponensek tekintetében milyen mértékű eltérések figyelhetők meg. Az attitűdkomponensek közötti eltérések megállapítása új lehetőséget kínál, egyrészről hatékony marketingstratégia kidolgozására, másrészről a marketingkommunikáció tartalmi részének hatékonyabb kialakítására és a marketingkommunikációs eszközök adekvát kiválasztására, növelve ezáltal az adott márka versenyképességét.
A témához kapcsolódó kutatási irányok:
- az imázsvizsgálati technikák számbavétele, rendszerezése,
- az imázsprofil technikák tökéletesítése,
- a márkaimázs attitűdkomponensek feltárása és rendszerezése,
- új, a márkaimázst meghatározó attitűdökre alapozott imázsépítési stratégiák kidolgozása.


Jelentkezési határidő: 2024-05-31


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )