Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Szente Viktória
Rövid ellátási lánc, mint vállalatok menedzsment eszköze

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Neumann János Egyetem
gazdálkodás- és szervezéstudományok
Neumann János Egyetem Gazdálkodás- és Szervezéstudományok Doktori Iskola

témavezető: Szente Viktória
helyszín (magyar oldal): NJE-Budapest
helyszín rövidítés: NJE


A kutatási téma leírása:

Az Európai Unió szakpolitikai tervei kiemelten támogatják a sokszereplős ellátási láncok alternatívájaként a rövid láncokat, amelyek biztonságosabbak és kiszámíthatóbbak a termelők, gyártók és a fogyasztók számára egyaránt. A rövid ellátási láncok jó alternatívát jelentenek a vállalatok számára, amennyiben termékeik/ szolgáltatásaik értékesítésében kiemelt szerep jut a vevőközeliségek, legyen szó akár a bizalom növeléséről, akár speciális egyedi igények kielégítéséről. A téma olyan valós alternatívák után kutat elméleti és gyakorlati oldalról egyaránt, amelyek segíthetnek a vállalati stratégia diverzifikálásában, alapozva a modern technológiai megoldásokra.
Lehetséges kutatási irányok:
1.
Digitális eszközök használatának lehetőségei a rövid ellátási láncok fejlesztésében
A rövid láncok egyfajta ellentrendként jelentek meg a globális gazdaságra jellemző hosszú ellátási láncokkal szemben. A nagyobb tőke nagyobb tudást is tudott maga mögé állítani, ezért a versenyhelyzet megőrzése érdekében a REL szereplőknek az értékesítésben is új, modern eszközökre van szüksége. A kutatási téma azon digitális technológiai lehetőségek felkutatásával és adaptációjával foglalkozik, amelyek nemzeti és nemzetközi piacokon is segíthetik a vállaltok eredményes működését,
hatékony marketingstratégiájuk kialakítását. A kutatás kvalitatív és kvantitatív adatgyűjtési módszereket egyaránt alkalmaz.
2.
Fogyasztói szegmensek alapján történő szegmentáció a rövid ellátási láncokban
A fogyasztói magatartás folyamatos változáson megy át, és a motivációk mögött számos befolyásoló tényező áll. Ezek megismerése és folyamatos követése a vállalatok működése során elengedhetetlen. A REL esetén a kutatások jellemzően speciális magatartási jellemzőket azonosítanak. A kutatás során azonosítjuk a menedzsment döntésekhez szükséges fogyasztói célcsoportokat, azok sajátosságait, amelyhez megoldásként a legújabb online marketingkutatási technikákat hívjuk segítségül.


Jelentkezési határidő: 2024-05-31

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )