Disszertációk születhetnek olyan elbeszélés-elméleti kérdésekből, amelyek a filmes és irodalmi narráció közötti viszonyt, kapcsolatot, összefüggéseket értelmezik. A problémafelvetés különösen annak az átfogó mediális átrendeződésnek a fényében érdekes, amelyet a digitális kultúra villámgyors térhódítása hozott, és amely miatt a film is bizonyos értelemben letűnt médiumként jelenik meg. A film megjelenése új színtereken (pl. kiállítási terekben, színházi terekben) és „mutációi” (mint pl. kiállított film, más értelemben: képernyőfilm) a filmnek az irodalomhoz való mindenkori viszonyát is új viszonylatokban, konkrétan nemcsak a versengés értelmében engedi megmutatkozni (azaz nemcsak a „mediális versengés” vagy az adaptációs kapcsolatok összefüggésében). A kutatás kiemelt fontosságú kérdéseia néző „új elhelyezése”, azaz azoknak a percepciós mintáknak az átrendezése , amelyeket az újszerű intermediális konfigurációk létrehoznak, és amelyek ember és másik ember, ember és környezet, ember és állat közötti fundamentális patternek módosulását eredményezhetik.
ajánlott nyelvtudás (magyar oldal): angol felvehető hallgatók száma: 2