témavezető: Balázs Katalin
helyszín (magyar oldal): DE Pszichológiai Intézet helyszín rövidítés: P/122
A kutatási téma leírása:
A meggyőző kommunikáció, például a reklám, akkor lesz kreatív, ha kivitelezése a kommunikációs célnak megfelelő, ugyanakkor egyedi. Egyediségük mellett viszont a kreatív termékek „mélystruktúrájuk” hasonlósága alapján jól csoportosíthatók, s tipikus sablonok segíthetik a téma kreatív megragadását. Érdekes lenne feltérképezni a különböző kreativitásfejlesztő eljárásokat (pl. divergens-, konvergens-, Janusi gondolkodást fejlesztő technikák). A különböző reklámcsatornák tipikus kreativitássablonjait is feltárhatók, s hatásosságuk a fogyasztói személyiségjellemzők függvényében vizsgálható. A társadalmi célú reklám kreativitássablonjainak feltérképezése is kiaknázatlan terület.
felvehető hallgatók száma: 1
Jelentkezési határidő: 2024-05-15
2024. IV. 17. ODT ülés Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).