A zenei versenyek, csoportos fellépések szerves részét képezik művészeti életünknek. Az alap- és középfokú zenei versenyek, és/vagy csoportos zenei ogramoktársadalmibeágyazódásának vizsgálata, kritikai elemzése, hatásuk a művészeti életre, a zenetanitásra, a pedagógusokra és a résztvevőkre a lehetséges kutatási terület. A vizsgálatoknak számos célja lehet, köztük jelentős a zenei versenyek hatékonyságának vagy hatásmechanizmusának vizsgálata is. A doktorandusz számára történeti konklúziók levonását, kritikai érzékének tudományosan alátámasztott fejlődését és kreativitását teszi lehetővé. Az elkészült anyagok felhasználhatók az oktatáspolitika és a művészeti élet szervezőinek munkájában, de az egyén önirányitotta tanulásában és egyéni haladásában is – a hallgató maga dönthet milyen elemzési szinten kivánja a témát vizsgálni.
A zenepedagógiában vagy koncertszervezésben jártas, vagy a zeneoktatásban életük folyamán részt vett hallgatókat várunk, akik a kutatási módszerekkel tisztában vannak, vagy tanulmányaik alatt elsajátítják azokat. Kérésre, és egyeztetés után más témakör is választható.
A kutatás módszere: Az elemzés szintjétől függően résztvevő megfigyelés, történetmesélés, kvalitatív és quantitatív kutatás. Interjuzás.