témavezető: Bauer András
társ-témavezető: Mitev Ariel
helyszín (magyar oldal): Budapesti Corvinus Egyetem helyszín rövidítés: BCE
A kutatási téma leírása:
A digitalizáció több lehetséges hatást is kifejthet a vállalatközi kapcsolatokra. Az egyik a vevők keresési magatartásának hatékonyabbá válásával magyarázható, ami növeli a vevők (beszerzők) tárgyalási pozícióját, és csökkenti az eladók tárgyalási erejét. Ez hatással lehet az eladók és vevők kapcsolattartására is, ami a személyes kapcsolatból részben távkapcsolattá válhat. A másik hatás az eladók és vevők közösségi médián keresztüli kapcsolódásának erősödése, ami akár pozitív, akár negatív irányban befolyásolhatja a kapcsolatot.
Az alábbi témák részletesebb kutatására kerülhet sor:
- Digitális média használata az értékesítésben
- Szervezetközi kapcsolatfejlesztés eszközei és stratégiái
- Közösségi média és a személyes kapcsolattartás közti átváltások és gyakorlatok
- Digitális médiával támogatott vevői adatbázisépítés és értékesítési lehetőségek
A kutatás során lehetséges a hallgató részbeni finanszírozása EFOP pályázat keretében.
A jelentkezés feltétele: angol nyelvtudás, a szervezetközi piac iránti érdeklődés.