Témakiírás
 
Turós Mátyás
Empirikus iskolakutatások - az alternatív és a többségi iskolamodellek eredményességének összehasonlító vizsgálatai

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Eszterházy Károly Katolikus Egyetem
neveléstudományok
Neveléstudományi Doktori Iskola

témavezető: Turós Mátyás
helyszín (magyar oldal): EKKE
helyszín rövidítés: EKKE


A kutatási téma leírása:

A kutatás különböző pedagógiai modelleket, egy vagy több reformpedagógiai, alternatív (innovatív, eklektikus is) pedagógiai iskolakoncepció és/vagy a többségi és/vagy a vallásos nevelés eredményességét vizsgálja összehasonlításban. A vizsgálat empirikus jellege kizárólagos, tisztán történeti vagy filozófiai megközelítések nem elfogadhatók. Az eredményesség vizsgálható tanulmányi (academic achievement), klasszikus nevelési (character education) vagy bármely egyéb, de különösen a nemzetközi trendekbe beágyazott szempontból (légkör, hiányzások, környezetvédelem, fenntarthatóság). A vizsgálatok módszertani kiválósága és korszerűsége célkitűzés.


Jelentkezési határidő: 2024-06-10