Témakiírás
 
Bene Krisztián
A 20. század első felének magyar oktatástörténete

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Pécsi Tudományegyetem
neveléstudományok
Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori Iskola

témavezető: Bene Krisztián
helyszín (magyar oldal): PTE OTNDI
helyszín rövidítés: OTNDI


A kutatási téma leírása:

A 20. század első felében a magyar oktatási rendszer számos változáson esett át, melyek mind a mai napig jelentős hatást gyakorolnak a magyar társadalomra és kultúrára. A korszak első harmadát a dualizmus során végbement polgári fejlődésből fakadó reformok határozták meg, amelyek eredményeképpen az iskolarendszert jelentős mértékben átalakították és korszerűsítették. Ez hozzájárult az általános tudásszint növekedéséhez, ugyanakkor a jelentős társadalmi és etnikai megosztottságtól terhelt országban számos kérdést megoldatlanul hagyott. A világháborús vereség utáni kultúrpolitika kiemelt jelentőséget tulajdonított az oktatásnak, amelynek következtében mind az iskolarendszert, mind pedig az oktatott tartalmakat modernizálták. Az iskoláztatás szélesebb társadalmi rétegek számára vált differenciált módon elérhető, amely lehetővé tette az átalakuló társadalmi és gazdasági igényekhez jobban igazodó oktatást.

felvehető hallgatók száma: 1

Jelentkezési határidő: 2024-05-25