témavezető: Fehér Katalin
helyszín (magyar oldal): Budapesti Gazdasági Egyetem helyszín rövidítés: BGE
A kutatási téma leírása:
A kutatási téma leírása
A doktori téma kidolgozásának szakmai célja az adatközpontú üzleti modellek hatékonyságának elemzése. Alapkérdése, hogy miként hasznosítja a digitális technológiát a start-up ökoszisztéma. Ennek köszönhetően a kapcsolódó finanszírozási, növekedés-gyorsítási, pályázati, szolgáltatói és ágazat-specifikus támogatások is a kutatás középpontjában állnak. A javasolt területek elsősorban a MarTech , a MediaTech , az EdTech , a CRM/ERP , az üzleti intelligencia és a platformgazdaság – a Budapesti Gazdasági Egyetem oktatási és kutatási profiljának részeként. A szakterület legfontosabb technológiái a digitális platformok, az automatizálás, a gépi tanulás, a blokklánc és a mesterséges intelligencia (MI).
Kutatási kérdések
1. Melyek a vizsgált ágazat vezető üzleti modelljei?
2. Melyek az alapvető ágazat-specifikus kérdések, illetve melyek a növekedés és a kollaboráció finanszírozási modelljei?
3. Melyek a növekedést támogató digitális technológiák és szakmai-társadalmi értékek?
4. Hogyan indítják el és fejlesztik a skálázható termékeket a vállalkozásként működő szervezetek és az adatközpontú szolgáltatások regionális vagy globális szinten?
A kutatás célja és eredményei
Gyakorlati eredmény, hogy a vállalkozások konkrét lépésekre kapnak javaslatot trendelemzés és insight kutatás alapján a start-up gazdaság fejlesztéséhez és növekedéséhez. Ebben a folyamatban a jelöltek átfogó tapasztalatot szereznek a kutatási terv kidolgozásáról és alkalmazásáról egy komplex vizsgálati területen, megismerve azt is, hogy miként érdemes kutatási eredményeket közzétenni. Ez a tudás nemcsak a tudományos pálya esetén alkalmazható hatékonyan, hanem a piacelemzésben, az innovációk finanszírozása esetén vagy a szakpolitikai döntéshozatalban is. A végső cél a jelöltek támogatása abban, hogy megismerjék az értékorientált üzlet és társadalom előnyeit a feltörekvő digitális technológiák kontextusában.