Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2024. V. 14.
Személyes adatok
Homoki Andrea
név Homoki Andrea
intézmény neve
doktori iskola
DE Humán Tudományok Doktori Iskola (témakiíró)
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása DE Humán Tudományok Doktori Iskola 100%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Debreceni Egyetem
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 2015
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Debreceni Egyetem
tudományos fokozat, cím Habilitáció
fokozat megszerzésének éve 2022
fokozat tudományága szociológiai tudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Debreceni Egyetem
Jelenlegi munkahelyek
2024 - Partiumi Keresztény Egyetem (további intézmény)
további (óraadó oktató)
2023 - Szent Ágota Gyermekvédelmi Szolgáltató (további intézmény)
további (gyerekreziliencia módszertani fejlesztő)
2022 - Eötvös Loránd Tudományegyetem
további (óraadó oktató)
2003 - Gál Ferenc Egyetem (további intézmény)
további (tanszékvezető főiskolai tanár)
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület A Gál Ferenc Egyetem Gyermekközpontú Innovációk Kutatócsoportjában a keresztény értékrenden alapuló gyermeknevelés, -gondozás, -gyógyítás és -védelem szükségletorientáció elvéből kiinduló, reszponzív jellegű, a támogató erőforrások hatékony allokációjára építő társadalmi, intézményi folyamatok, csoportdinamikák, egyéni életutak interdiszciplináris és rendszerszemléletű vizsgálatával olyan személy- és gyermekközpontú innovációk feltárása, értékelése, elemzése, az eredmények visszacsatolása a célunk, amellyel elősegíthető a társadalmi szereplők jól-létének, életminőségének javítása, egészségmegőrzésének és –fejlesztésének szolgálata.
jelenlegi kutatásainak tudományága szociológiai tudományok
neveléstudományok
Közlemények
2023

Homoki Andrea: The opportunities of the resilience measurement in the family and child protection system in Hungary, ACTA MEDICINAE ET SOCIOLOGICA 14: (36) pp. 130-156.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
URL 
2023

Homoki Andrea, Rácz Andrea, Sik Dorottya: Tehetséggondozás, gyermeki rezilienciafejlesztés, megoldásfókusz és sokproblémás családok támogatása - modellprogramok jellemzői és eredményei, In: Rácz, Andrea (szerk.) Rezilienciafejlesztés, megoldásfókusz és tudatos jövőtervezés a gyermekvédelemben, Rubeus Egyesület (2023) pp. 77-100.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2022

Homoki Andrea: Reziliens segítők által megvalósított innovatív gyermekvédelmi modellprogramok gyermeki rezilienciafejlesztő és szülői attitűdformáló hatásai, In: Rácz, Andrea (szerk.) Innovációk támogatása a gyermekvédelemben., Rubeus Egyesület (2022) pp. 160-189.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2022

Homoki Andrea: A rezilienciára való nevelés speciális pedagógiai eszközei, DELIBERATIONES 15: (1) pp. 51-61.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
URL 
2021

Homoki Andrea, Rácz Andrea: Gyermeki reziliencia- és szülőikompetencia-mérések a magyar gyermekvédelemben, SZOCIÁLIS SZEMLE 14: (1) pp. 19-24.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 3
nyelv: magyar
URL 
2021

Homoki Andrea, Czinderi Kristóf: Kindergarten and School Social Assistance During the COVID-19 Pandemic in Hungary, PAPERS IN ARTS AND HUMANITIES 1: (2) pp. 1-17.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
URL 
2021

Homoki Andrea: Útkeresések - óvodai iskolai szociális segítés fejlődése hazánkban, DELIBERATIONES 14: (2) pp. 64-76.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
URL 
2020

Homoki Andrea, Czinderi Kristóf: Óvodai és iskolai szociális segítők beágyazódása a köznevelési intézmények szervezeti kultúrájába, In: Varga, Aranka; Andl, Helga; Molnár-Kovács, Zsófia (szerk.) Neveléstudomány: horizontok és dialógusok, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság; Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Neveléstudományi Intézet (2020) pp. 245-257.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2020

Homoki Andrea: Szülőket és gyermekeiket komplex segítségnyújtással támogató modellprogramok hatékonyságmérése a gyermeki reziliencia és a szülői attitűdök vizsgálatával, In: Rácz, Andrea (szerk.) A szülőség támogatásának új útjai a gyermekvédelemben, Rubeus Egyesület (2020) pp. 212-236.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2020

Homoki Andrea: A reziliencia egyéni nézőpontú megközelítései a humán segítés nemzetközi és hazai gyakorlatában, SZOCIÁLPEDAGÓGIA 15: pp. 52-69.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 10
nyelv: magyar
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:13 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
102
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
82
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
7
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
36 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
10
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
4
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
130
Akkreditációs szempontból jelentős egyéb információk
magyar gyermeki reziliencia mérőeszközök validálása GYIRM20/25/30 nemzetközi gyermek és ifjúsági reziliencia skálá magyar adaptációja CYRM28


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )