Személyi adatlap
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2023. IX. 30.
Személyes adatok
Vígh Tibor
név Vígh Tibor
intézmény neve
doktori iskola
SzTE Neveléstudományi Doktori Iskola (témavezető)
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása SzTE Neveléstudományi Doktori Iskola 100%
Elérhetőségek
drótpostacím Vigh.Tiboredpsy.u-szeged.hu
telefonszám +36 62 637-286
saját honlap
saját honlap (angol)
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 2011
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Szegedi Tudományegyetem
Jelenlegi munkahelyek
2008 - Szegedi Tudományegyetem
egyetemi oktató
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
témavezetettjei folyamatban lévő doktori cselekménnyel:
Mamad Abderrahim PhD (2024/06)  NTDI-SZTE
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
Aydi Souha (PhD) (2027/08)  NTDI-SZTE
Hull Piseth (PhD) (2026/08)  NTDI-SZTE
(50%) Diya Peng (PhD) (2025/08)  NTDI-SZTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület Pedagógiai értékelés, tesztelés; vizsgák, vizsgáztatás. Az idegen nyelvi kompetenciák mérése és értékelése; idegen nyelvi oktatás. Tanárjelöltek szakmai kompetenciáinak vizsgálata.
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
Közlemények
2024

Fejes József Balázs, Vígh Tibor, Rausch Attila, Mezei Tímea, Szenczi Beáta: Validation of Hungarian Version of Teacher Responsibility Scale in Pre-Service Teachers, SAGE OPEN 14: (2) pp. 1-13.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
URL 
2024

Vígh Tibor: Development of research skills through research-focused microteaching lesson study in preservice teacher education, TEACHING AND TEACHER EDUCATION 145: 104618
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
URL 
2023

Fejes József Balázs, Jámbori Szilvia, Kasik László, Vígh Tibor, Gál Zita: Exploring social problem-solving profiles among Hungarian high school and university students, HELIYON 9: (8) e18913
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 2
nyelv: angol
URL 
2022

Fejes József Balázs, Hódi Ágnes, Szenczi-Velkey Beáta, Tary Blanka, Vígh Tibor: Nem érti, amit olvas! Kinek a feladata az olvasás tanítása?, ANYANYELV-PEDAGÓGIA 15: (2) pp. 5-28.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 5
nyelv: magyar
URL 
2021

Mamad Abderrahim, Vígh Tibor: Moroccan EFL Public High School Teachers’ Perceptions and Self-Reported Practices of Assessment, JOURNAL OF LANGUAGE AND EDUCATION 7: (3) pp. 119-135.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 3
nyelv: angol
URL 
2013

Vígh Tibor: A középszintű angol és német nyelvi érettségin elért teljesítmények változásai 2007 és 2012 között, MODERN NYELVOKTATÁS 19: (1-2) pp. 17-35.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 13
nyelv: magyar
URL 
2012

Nikolov Marianne, Vígh Tibor: Az idegen nyelvek tanulásának eredményessége, In: Csapó, Benő (szerk.) Mérlegen a magyar iskola, Nemzeti Tankönyvkiadó (2012) pp. 241-288.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
független idéző közlemények száma: 25
nyelv: magyar
URL 
2012

Vígh Tibor: A kétszintű idegen nyelvi érettségi tanítási-tanulási folyamatra gyakorolt hatása, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 22: (7-8) pp. 62-79.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 11
nyelv: magyar
URL 
2007

Vigh Tibor: A vizsgák tanítási-tanulási folyamatra gyakorolt hatásának elméleti és empirikus kutatása, MAGYAR PEDAGÓGIA 107: (2) pp. 141-161.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 15
nyelv: magyar
URL 
2005

Vígh Tibor: A kommunikatív tesztelés elméleti alapjai, MAGYAR PEDAGÓGIA 105: (4) pp. 381-407.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 18
nyelv: magyar
URL 
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:92 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
105
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
106
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
0
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
10 
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
185