Személyi adatlap
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2024. VII. 08.
Személyes adatok
Vida Gergő
név Vida Gergő
intézmény neve
doktori iskola
PTE Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori Iskola (témavezető)
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása PTE Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori Iskola 100%
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 2019
fokozat tudományága multidiszciplináris társadalomtudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Pécsi Tudományegyetem
Jelenlegi munkahelyek
2021 - Soproni Egyetem
egyetemi oktató
2015 - Pécsi Tudományegyetem
egyetemi oktató
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
(50%) Balogh Regina (PhD) (2026/08)  OTNDI
(50%) Giczi Barnabásné Fehér Ágnes (PhD) (2025/08)  OTNDI
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület neveléstudomány, gyógypedagógia
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
Közlemények
2024

Vida Gergő, Faragó Beatrix, Dobay Beáta: Learning disabilities in international discourse, ERUDITIO - EDUCATIO 2024/1: (19) pp. 18-32.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
2024

Vida Gergő, Sántha Kálmán: Abduction in the Assessment of Special Educational Needs - Learning Disability, KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD 10: (2) pp. 31-44.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
URL 
2024

Vida Gergő, Sántha Kálmán, Kocsis Rita: Abduktív diagnosztikai eljárás lehetőségei a gyógypedagógiában, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 34: (1) pp. 3-20.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
URL 
2023

Vida Gergő, Ambrus Attila: EGYÜTT, ÉRTÜK : A tanulási zavar diagnosztikus azonosításának új lehetőségei, Soproni Egyetem Kiadó
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
nyelv: magyar
URL 
2022

Vida Gergő: Az abdukció mint szakértői eljárás a tanulási zavarok felfedésében, NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 10: (1) pp. 135-151.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: magyar
URL 
2021

Vida Gergő: A tanulási zavar elmélete és diagnosztikája – tanulási zavarral küzdő tanulók kompenzálásának segítése, KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE 19: (3-4) pp. 110-119.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 4
nyelv: magyar
URL 
2020

Vida Gergő: A TANULÁSI ZAVAR ELMÉLETE ÉS DIAGNOSZTIKÁJA, In: Józsa, Krisztián (szerk.) Neveléstudomány – Válaszlehetőségek az új évezred kihívásaira : 13. Képzés és Gyakorlat Nemzetközi Neveléstudományi Konferencia [Educational Science – Possible Answers for the Challenges of the New Millennium:13th Training and Practice International Conference on Educational Science], Szent István Egyetem (2020) pp. 209-209.
dokumentum típusa:
nyelv: magyar
2019

Vida Gergő: Reziliencia és SNI – Tanulási zavarral küzdő középiskolások lemorzsolódásának háttérváltozói, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 69: (9-10) pp. 57-72.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 4
nyelv: magyar
URL 
2018

Vida Gergő: A diagnózistól a fejlesztésig – tanulási hatékonyság és intelligencia, AUTONÓMIA ÉS FELELŐSSÉG: NEVELÉSTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT 4: (1-4) pp. 49-64.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 3
nyelv: magyar
URL 
2017

Vida Gergő: Miként lesz a tanulási zavar diagnózisa stigma – Avagy mi a fontosabb: a diagnózis vagy a gyermek?, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 67: (3-4) pp. 16-33.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 19
nyelv: magyar
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:31 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
77
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
67
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
2
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
4 
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
82
Témavezetés
témavezető Varga Aranka
vezetés módja egyéni
fokozat PhD
a képzés kezdete 2015/09
abszolutóriumot szerzett (év, hónap) 2018/08
a fokozatszerzés éve 2019
diszertáció az értekezés tézisei (magyar)az értekezés tézisei (angol nyelven)az értekezés
a védés adatai védés