A téma azokra a művészeti, kurátori és intézményi gyakorlatokra vonatkozik, amelyek az oktatás, a tanítás, a tudásátadás helyszíneivel, módszereivel, formáival, valamint ezek intézményes és intézményen kívüli alternatív lehetőségeivel foglalkoznak.
A kortárs művészet oktatással (nemcsak a művészetoktatással, hanem általánosságban az intézményes oktatással) és annak kritikájával összefüggő területeit olyan átfogó művészeti keretben helyezhetjük el, mint a társadalmilag elkötelezett vagy szociálisan érzékeny művészet, a tudásátadás participatív és diszkurzív módjai. Az oktatást tematizáló művészeti gyakorlatokkal összefüggésben olyan megközelítések is relevánsak, mint az immateriális munkaként tételezett tudástermelés gazdasági, műtermi és múzeumi vonatkozásai.
A múzeumi és oktatási intézmények elmúlt évtizedekben megfigyelhető átalakulási folyamatait olyan fogalmak mentén vizsgálhatjuk, mint az intézménykritika, a kritikai, radikális muzeológia, az új intézményesség; a művészetoktatásban pedig a különböző oktatási modellek (pl. akadémiai, Bauhaus, és az ún. kritikai attitűd-modell). A tematikába tartoznak a mindezekre reflektáló alternatív oktatási és tudásátadási módszerek, valamint a művészeti kutatás intézményes és azon kívüli típusai.
előírt nyelvtudás: English felvehető hallgatók száma: 1