témavezető: Szabó Zoltán
helyszín (magyar oldal): Budapesti Gazdasági Egyetem helyszín rövidítés: BGE
A kutatási téma leírása:
A vállalkozások számára a hazai és nemzetközi versenyben való sikeres helytállásnak elengedhetetlen eszköze a marketing és a marketing eszközrendszer – online és offline – megfelelő és ágazat-specifikus alkalmazása. Jellemző a nemzetközi kereskedelemre, hogy a fogyasztók és a termelők fizikailag egyre jelentősebb mértékben távolodnak el egymástól. Ez a trend újabb kihívások elé állítja a vállalkozásokat, növelve az igényt a marketing- és piackutatások fokozott alkalmazására.
A téma lehetőséget ad a marketing stratégiák, a fogyasztói és vásárlási magatartás vizsgálatára a termékmarketing és a szolgáltatásmarketing területén, a gazdaság számos szegmensében, különös tekintettel a B2C, B2B szektorra. A megfelelő kutatási terv segítségével a hazai és nemzetközi vállalatok esetében egyaránt irányadó stratégiai felkészültséget és rálátást biztosít a téma feldolgozása valamint olyan eredményeket ad, melyek hazai és nemzetközi szinten is biztosítják a vállalatok számára mind az offline, mind az online stratégiai előnyök kidolgozási lehetőségét. A kutatóknak számos kvalitatív és kvantitatív módszer áll rendelkezésre, melyek helyes megválasztásával a szektort és a vállalkozásokat hosszú távon érintő marketing stratégiai kitörési pontokat lehet feltárni. Az eredményes kutatómunka kiváló felkészültséget biztosít a vállalati marketing stratégiák nemzetközi szintű elemzéséhez és alkalmazásához, valamint olyan eredmények kimutatásához, melyek nemzetközi szinten is biztosítják a kutató szakmai elismertségét.