Thesis supervisor: Enikő Kontor
Location of studies (in Hungarian): Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Abbreviation of location of studies: DEGTK
Description of the research topic:
Számos tényező befolyásolja a fogyasztót vásárlási döntéseiben, mint például a személyiség, az attitűd, a motiváció, mint belső, és a kultúra, szubkultúra, jövedelem mint külső tényező. A kultúra magában foglalja mind az elvont gondolatokat, például az értékeket, normákat és az etikát, mind az anyagi tárgyakat és szolgáltatásokat. Egy kultúrán belül egyes csoportok is nagy hatással lehetnek az egyéni fogyasztói döntésekre. Nem lehet megérteni a fogyasztást, ha nem vesszük figyelembe annak kulturális összefüggéseit, hiszen a fogyasztók nagyobb valószínűséggel fogadnak el olyan termékeket és szolgáltatásokat, amelyek a kultúrájukkal összhangban állnak. A fenntarthatóság, mint kulturális érték egyre gyakoribb jelenléte a fogyasztók döntéseiben vitathatatlan. A fenntarthatóság kérdéskörének egyik terepe a ruhapiac, ezen belül is a használtruha-piac. A jelölt feladata megvizsgálni, hogy a kulturális/szubkulturális értékek milyen összefüggésben vannak a használtruha-piac fellendülésével. A kutatás végére körvonalazódnia kell, hogy a „fast fashion” gyorsan változó világában a fenntarthatóság, mint érték mennyire fontos szempont és ez milyen hatással van a használtruha-piacra.
A doktorjelölt feladata tehát a kulturális és szubkulturális hatástényezők vizsgálata, koncentráltan a fenntarthatóság/környezettudatosság értékeire és a használtruha-piacra. A témakör a szekunder irodalomfeldolgozás mellett primer – mind kvalitatív, mind kvantitatív – kutatási technikák alkalmazását, modellalkotási képességet igényel a jelölttől.
Required language skills: magyar Recommended language skills (in Hungarian): angol Number of students who can be accepted: 1
Deadline for application: 2024-08-21
2024. VII. 26. ODT ülés Az ODT következő ülésére 2024. augusztus 1-én, csütörtökön 14.00 órakor kerül sor online formában a Webex felületén.