Login
 Forum
 
 
Thesis topic proposal
 
Gedeon Totth
Az attitűdkomponensek és az imázsok különbözőségén alapuló marketing és marketingkommunikációs stratégiák lehetséges szerepe és jelentősége az élelmiszermárkák versenykép

THESIS TOPIC PROPOSAL

Institute: John Von Neumann University
business and management
John von Neumann University Doctoral School of Management and Business Administration

Thesis supervisor: Gedeon Totth
Location of studies (in Hungarian): NJU-Budapest
Abbreviation of location of studies: NJE


Description of the research topic:

A különböző márkákról kialakult kép az imázs, jelentősen befolyásolja az egyes márkák iránti fogyasztói preferenciát, és ezen keresztül az adott márka versenyképességét. Az agráriumban és élelmiszeriparban az imázs rendkívül fontos, hiszen a termékek számos olyan előnnyel, vagy megkülönböztető tulajdonsággal rendelkeznek, melyet a fogyasztó tudatában a termékhez kell kötni. Az imázs és az attitűd között szoros kapcsolata közismert. A kognitív, affektív és konatív attitűdkomponensek imázsalkotó szerepe termékenként és márkánként eltérő, így ezek eltérő szerepe az imázsépítésben adott termékcsoporton belül elhelyezkedő márkák imázsában is jelentős eltéréseket eredményez. Az adott területen a márkaimázsok feltárása és összehasonlítása, megteremti a lehetőségét annak, hogy az imázsokat attitűdkomponensekre bontva hasonlítsuk össze, és megállapítsuk, hogy az egyes márkaimázsok között az attitűdkomponensek tekintetében milyen mértékű eltérések figyelhetők meg. Az attitűdkomponensek közötti eltérések megállapítása új lehetőséget kínál, egyrészről hatékony marketingstratégia kidolgozására, másrészről a marketingkommunikáció tartalmi részének hatékonyabb kialakítására és a marketingkommunikációs eszközök adekvát kiválasztására, növelve ezáltal az adott márka versenyképességét.
A témához kapcsolódó kutatási irányok:
- az imázsvizsgálati technikák számbavétele, rendszerezése,
- az imázsprofil technikák tökéletesítése,
- a márkaimázs attitűdkomponensek feltárása és rendszerezése,
- új, a márkaimázst meghatározó attitűdökre alapozott imázsépítési stratégiák kidolgozása.


Deadline for application: 2024-08-19

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )