Login
 Forum
 
 
Thesis topic proposal
 
László Földi
Pneumatikus lineáris hajtások biztonsági funkciói

THESIS TOPIC PROPOSAL

Institute: Hungarian University of Agriculture and Life Sciences, Gödöllő
agricultural engineering
Doctoral School of Mechanical Engineering

Thesis supervisor: László Földi
Location of studies (in Hungarian): MATE Gödöllő
Abbreviation of location of studies: MATE


Description of the research topic:

A téma a pneumatikus hajtásoknál alkalmazott VDMA 24584: 2019 szerinti biztonsági funkciók leállási idejének vizsgálatával foglalkozik. A téma jelentősége, hogy gépbiztonság szempontjából a biztonsági berendezések, mint például fényfüggönyök, lézerszkennerek, nyitható védőburkolatok elhelyezési szabályai alapján szükséges minimális biztonsági távolság, az adott hajtás leállási idejétől függ. A különböző biztonsági funkciók mint (STO Safe Torque Off, SSC Safe Stopping and Closing, SSB Safesopping and Blocking, SOS Safe Operating Stop, SDI Safe Direction) nagyon eltérő leállási időt eredményeznek eltérő méretű, elrendezésű, terhelésű, tömegű, és sebességű mozgások esetén. A kutatás célja szimulációs kísérletekkel és valós pneumatikus hajtásokon végzett mérésekkel meghatározni egy olyan tervezőknek gyakorlatban felhasználható útmutatót, amely segítségével egyszerűen kiválasztható a legalkalmasabb biztonsági funkció az adott alkalmazási körülmények között, a szükséges biztonsági teljesítményszint PLr figyelembevételével.

Number of students who can be accepted: 1

Deadline for application: 2024-05-31

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )