Thesis supervisor: Zsuzsanna Hanák
Location of studies (in Hungarian): EKKE Abbreviation of location of studies: EKKE
Description of the research topic:
A sikeres iskolakezdés feltétele a sikeres folytatásnak, ezért az iskolaérettség, a tanuláshoz szükséges részképességek fejlettsége, illetve az azok közötti összefüggések lényeges összetevők az iskolai sikeresség szempontjából. A kutatásban arra a kérdésre kerestünk választ, hogy a témával összefüggő, pár évtizeddel ezelőtti kutatások eredményei és az azokra épített ajánlások, gyakorlatok, módszertani megoldások sikere teljes-e napjainkban. Valószínű, hogy a tanuláshoz szükséges részképességek fejlettsége az iskolába lépő gyermekeknél nem térnek el lényegesen a fejlődéslélektani jellemzőktől, de az „erősségek-gyengeségek” átrendeződése várható. Mindezek feltárása, figyelembe vétele szükséges a módszertani megújulás szempontjából, a preventív, ill. korrektív beavatkozások megtervezésénél, melyekkel a sikeres iskolakezdés támogatható.