Thesis supervisor: Katalin Balázs
Location of studies (in Hungarian): DE Pszichológiai Intézet Abbreviation of location of studies: P/122
Description of the research topic:
A meggyőző kommunikáció, például a reklám, akkor lesz kreatív, ha kivitelezése a kommunikációs célnak megfelelő, ugyanakkor egyedi. Egyediségük mellett viszont a kreatív termékek „mélystruktúrájuk” hasonlósága alapján jól csoportosíthatók, s tipikus sablonok segíthetik a téma kreatív megragadását. Érdekes lenne feltérképezni a különböző kreativitásfejlesztő eljárásokat (pl. divergens-, konvergens-, Janusi gondolkodást fejlesztő technikák). A különböző reklámcsatornák tipikus kreativitássablonjait is feltárhatók, s hatásosságuk a fogyasztói személyiségjellemzők függvényében vizsgálható. A társadalmi célú reklám kreativitássablonjainak feltérképezése is kiaknázatlan terület.