Thesis supervisor: Katalin Mészáros
Location of studies (in Hungarian): Soporn Abbreviation of location of studies: SOE
Description of the research topic:
A technológia rohamos fejlődése, a fogyasztói igények folyamatos változása és a kereskedelmi vállalkozások közötti erős versenyhelyzet a kiskereskedelem szereplői által alkalmazott stratégiák (termékpolitika, árpolitika, értékesítési politika, kommunikációs politika) tudatos megtervezését és kialakítását követeli meg. A kiskereskedelmi egységek meglévő fogyasztóinak megtartása, illetve új fogyasztók megnyerése érdekében különböző kiskereskedelmi stratégiák kidolgozása nélkülözhetetlen. Nem létezik olyan stratégia, amely minden kiskereskedelmi egységnek egyaránt megfelel. Minden egyes üzletnek meg kell találnia a számára, illetve a fogyasztói számára leginkább megfelelő stratégiát, mely a hosszú távú fennmaradását, illetve növekedési lehetőségét szolgálja. A fogyasztók szükségleteinek, viselkedésének, vásárlási szokásainak megismerése a fogyasztói magatartás témaköréhez kapcsolódik. A fogyasztói magatartás komplex, sok tényező és változó által meghatározott, mely magába foglalja azokat a megfigyelhető magatartásokat, hogy mit, mennyit vásároltak, kik és hogyan vásárolták, illetve fogyasztották a terméket. Ezen kívül még az egyéni szükségleteket, érzékeléseket, vagyis, hogy milyen információval rendelkeznek a fogyasztók, és hogyan dolgozzák fel ezeket, hogyan értékelik az alternatívákat illetve hogyan éreznek a termék birtoklásáról.