Thesis supervisor: Zoltán Szakály
Location of studies (in Hungarian): Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar Abbreviation of location of studies: DEGTK
Description of the research topic:
A fenntartható fejlődés az utóbbi években a közbeszéd és a tudományos élet sokat emlegetett kifejezésévé vált, amely az erőforrások korlátozottsága és a gyarapodó környezeti kihívások miatt egyre időszerűbb probléma. A fenntarthatóság legalább három megatrendhez is szorosan kapcsolódik. Ezek a környezetvédelmi technológiák és a nano-/biotechnológia fejlődése, valamint az egészségügy, amelyek várhatóan a következő konjunktúraciklus hajtómotorjai lesznek. Az egészség megatrendhez tartozik az egészség holisztikus értelmezése, a preventív egészségmagatartás és a viselkedésváltozás tudatos irányítása. Mindez arra is felhívja a figyelmet, hogy a fejlett országokban elérkeztünk egy olyan korszakhoz, amelyben az emberi erőforrás már nem kizárólag a gazdasági fejlődés költsége, hanem annak legfontosabb hajtóereje, amelynek megőrzése egyéni, társadalmi és gazdasági érdek. A fenntartható fejlődés elvének megjelenése hozzájárult a tudatos fogyasztói magatartás kialakulásához, végeredményként a fenntartható fogyasztás népszerűségének erősödéséhez.
A kutatási téma kulcseleme a fenntartható fogyasztás iránt elkötelezett fogyasztói csoportok azonosítása (LOHAS, LOVOS), valamint az egyes szegmentumok fogyasztói magatartásának vizsgálata, elsősorban az élelmiszerfogyasztás terén. Kiemelt figyelmet kap továbbá az online fogyasztói magatartás elemzése az online élelmiszervásárláson keresztül. A marketingstratégia kimunkálása szempontjából választ keresünk arra a kérdésre is, hogy vajon a fenntarthatóság iránt elkötelezett fogyasztói csoportok milyen marketingeszközökkel szólíthatók meg leghatékonyabban. Az alapos szekunder kutatás mellett kvantitatív és kvalitatív piackutatási eljárások alkalmazásával a primer adatgyűjtésé lesz a főszerep.
Required language skills: magyar Recommended language skills (in Hungarian): angol Number of students who can be accepted: 1