Thesis supervisor: József Lehota
Location of studies (in Hungarian): Szent István Egyetem Abbreviation of location of studies: SZIE
Description of the research topic:
A fogyasztói, beleértve az élelmiszerfogyasztói magatartás összetevőinek és trendjeinek a kutatása. A fogyasztói magatartás hasznossági, érték összetevőinek feltárása. A fogyasztó által észlelt kockázatok (egészség, környezet, etikai, stb.) típusai és a kockázatészlelés rendszere. A fogyasztói információ-gyűjtés és információfeldolgozás típusai és módjai. A fogyasztói magatartási csoportok képzése, a fogyasztói piaci szegmentáció módszerei és feltételei. A piaci pozícionálás módszerei és eszközei, a fogyasztói magatartás trendjeinek vizsgálata és előre jelzése (egészség, környezet, márka, minőségtudatosság, időtényező szerepe). A szervezeti piacok tipizálása és azok fejlődési trendjeinek kutatása. A szervezeti piacok szereplőinek piaci orientációja, a piaci orientáció mérésének módszerei, a piaci intézmények és szervezetek, valamint koordinációs formák és típusok. A szervezeti piacok versenystruktúrájának elemzése és változására ható tényezők. A versenyképesség (vállalati, regionális, klaszter, iparági) szintjei és a versenyeszközök. A szervezeti piacok értékesítési és beszerzési kapcsolatának jellemzői, a beszerzési magatartás összetevői. A szervezeti piacok tipizálása és csoportosítása, a szervezeti piacok szegmentálásának módszerei és tényezői. A szervezeti piaci szereplők marketing és piaci stratégiai, a stratégiai típusok és a stratégiai csoportok elemzése. A vállalatok által alkalmazott marketing-mix elemek kutatása, a marketing eszközstratégiák (termék, értékesítési csatorna, ár, eladásösztönzés) típusai és alkalmazásának makro- és mikrokörnyezetének feltételei