Thesis supervisor: Norbert Ács
Location of studies (in Hungarian): Színház- és Filmművészeti Egyetem Abbreviation of location of studies: SZFE
Description of the research topic:
Ha létezik kollektív nézői emlékezet, amely megőrzi a színész alakításait és újabb szerepeibe már automatikusan beépíti a korábbiakat, akkor a bábos ennek a befogadói attitűdnek aligha lehet részese. Egyetlen játékos sem lehet híresebb, mint Vitéz László vagy Pulcinella, még ha kulturális identifikációja teljesen összeolvadt is a bábkarakterrel. Bár találni ellenpéldát, a bábszínházban a közönség elsősorban mindig a bábokra kíváncsi. Ám az előadások központi alakja a játékos, az animátor, a színész, vagyis az a valaki, aki életet lehel a bábfigurába. Hogyan kerül egymás mellé a báb és a színész, illetve színész-e egyáltalán például a vásári bábjátékos? Hogyan jutott el a huligánoknak bélyegzett bábos komédiás a művész státuszáig?