Thesis supervisor: István Piskóti
Location of studies (in Hungarian): ME Abbreviation of location of studies: ME
Description of the research topic:
A kutatási témakör a modern marketingtudomány elmúlt évtizedekben létrejött, s az utóbbi években markánsan előtérbe kerülő, kiemelten fontos alkalmazási területének elméleti, módszertani sajátosságait vizsgálja. építve az összegző, modellalakotó, történeti tanulmányokra (French 2015, Merritt et.al.(2017), Edgar et.al.2015, Hastings-Saren 2014), e tudományterület fejlődését, klasszikus lépéseit is bemutatva (Weibe 1955, Kotler-Zaltman 1971, Lefebre at.al.1988, Andreasen 2003, Kotler-Lee 2009) úgy, hogy megnézzem annak kiemelt hazai fejlődési vonatkozásait, fogalmi és módszertani rendszerét a különböző elméleti iskolák, modellek és alkalmazási területek mentén (Eliot 1991, Lefebre 2000).
Kutatandó témák elsősorban a „social marketing” probléma-orientált megközelítésére épülően, a business és non-business szféra kooperálását, a marketing-kapcsolódásait, a különböző „ügy-kezelés” marketingsajátosságait, az értékközösségek kialakításának és a tudatos stakeholder-menedzsment modellezésének, a marketing társadalmi innovációkon belüli integráló szerepének kérdéseit érintik. A kutatás keretében előtérben álló probléma-területek, ügyek településmarketing, környezet-és egészségtudatosság, kulturális (tudományos, művészeti, oktatási szféra) és közösségi turizmusfejlesztés, a szegénység, a társadalmi devianciák kezelésének marketing vonatkozásai. Releváns kutatási kérdések:
- a társadalmi aspektusok beépülése az üzleti, piaci, marketing-modellekbe, (Marketing 3.0)
- a társadalmi marketing innovatív alkalmazása speciális területeken, kiemelten a területek, városok marketingjében,
- negyedik generációs egyetemek, a társadalmi felelősségvállalás misszió, feladat marketing támogatása
- márka-modellek és gyakorlati stratégiai megvalósítása városmarketingben,
- desztináció-marketing, társadalmi marketing a turizmus menedzselésében,
- kultúra-marketing társadalmi megközelítésben.