Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2024. IV. 03.
Personal data
Tünde Irén Simon
name Tünde Irén Simon
year of birth 1969
name of institution
doctoral school
MKE Hungarian University of Fine Arts Doctoral School (Announcer of research topic)
the share of work in the different doctoral schools. MKE Hungarian University of Fine Arts Doctoral School 100%
Contact details
mobile phone number +36 30 495-6030
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2018
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree University of Szeged
Employment
2020 - Hungarian Academy of Fine Arts, Budapest
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 0
number of students who fulfilled course requirements 0
students who obtained their degrees:
  Thesis topic proposals
Research
research area The theme is to explore, test and evaluate the creation-based educational possibilities of contemporary art implemented along modern pedagogical models. We are looking for the answer to how all the technical, philosophical and methodological foundations that contemporary art encompasses can be applied in the teaching of the subject of visual culture, as well as in pedagogical situations that integrate several branches of art or build on synergies between art and science subjects. The research topic includes the exploration of the parts of the visual ability system relevant to reflecting on social problems and the development of their development opportunities. Pedagogical programs using socially sensitive, contemporary art solutions show how it affects personal and organizational development, and the social significance of art education.
research field in which current research is conducted educational sciences
art
Publications
2023

Simon Tünde, Klima Gábor: 6. Művészetpedagógiai Konferencia, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 73: (9-10) pp. 132-143.
type of document:
language: Hungarian
2022

Simon Tünde, Biró Ildikó, Kárpáti Andrea: Developmental Assessment of Visual Communication Skills in Primary Education, JOURNAL OF INTELLIGENCE 10: (3) 45
type of document: Journal paper/Article
language: English
URL 
2021

Nagy Imre, Simon Tünde: A programban részt vevő kutatótanárok véleménye és következtetéseik a kérdőív alapján. in.: Gaul Emil – Nagy Imre (szerk.) Kárpáti Andrea (sorozat szerk.): Kézikönyv a vizuális kultúra tanításához IV. a „Moholy-Nagy Vizuális Modulok – a 21. század képi nyelvének tanítása” című kutatási programhoz. 4. modul kortárs képzőművészet. 417-421. o. http://vizualiskultura.elte.hu/sites/default/files/announcement/4_kortars_kepzomuveszet_tanitasa_compressed.pdf,
type of document:
language: Hungarian
2021

Simon Tünde: A vizuális kommunikációs képesség mérése a 4-6. évfolyamon, In: Élni a kultúrát! – Játék, művészeti nevelés és tudomány. 4. Művészetpedagógiai Konferencia, (2021) p. ISBN 978-615-82186-2-7.
type of document:
language: Hungarian
2021

Simon Tünde: Képzőművész tanárok pedagógiai tapasztalatai, In: Élni a kultúrát! – Játék, művészeti nevelés és tudomány. 4. Művészetpedagógiai Konferencia, (2021) p. 978-963-489-425-4.
type of document: Conference paper/Előadás vagy poszter cikke
language: Hungarian
2020

Simon Tünde, Kárpáti Andrea: A vizuális kommunikációs képesség online diagnosztikus mérése 4-6. évfolyamon, MAGYAR PEDAGÓGIA 120: (1) pp. 3-31.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2018

Simon Tünde, Kárpáti Andrea: Vizuális kommunikáció a tudományközvetítésben, JEL-KÉP: KOMMUNIKÁCIÓ KÖZVÉLEMÉNY MÉDIA 7: (4) pp. 87-96.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2015

Horváth László, Kovács Anikó, Simon Tünde: Tájékoztató a horizontális tanulásról intézményvezetők és pedagógusok számára, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI)
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 2
language: Hungarian
2015

Horváth László, Kovács Anikó, Simon Tünde, Zentai Anita: Módszertani útmutató pedagógusok folyamatos szakmai fejlődéséhez hozzájáruló tanuló szakmai közösségek, szakmai tanulócsoportok létrehozásának és működtetésének támogatására, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI)
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2015

Simon Tünde: Az észt információs társadalom és oktatási rendszere, INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT 15: (3) pp. 102-119.
type of document: Journal paper/Review paper
language: Hungarian
URL 
Number of independent citations to these publications:
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
36
number of scientific publications:
33
monographs and professional books:
2
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
2 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
16


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )