Semmelweis University, Budapest other (not specified) (főiskolai docens)
Publications
2020
from data base, 2020. I. 15.
Pintér Henriett, Molnár Pál: A cerebralis paresis intervenció-kutatások kirajzolódó problématerületei a nemzetközi folyóiratokban publikált szisztematikus összegző tanulmányok és metaelemzések témamodellezésével, TUDOMÁNY ÉS HIVATÁS 4: (2) pp. 11-36. type of document: Journal paper/Article language: Hungarian URL
2019
from data base, 2020. I. 15.
Molnár Pál, Pintér Henriett: Szerzői láthatóság a hazai neveléstudományi folyóiratok hálózatában, INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT 19: (1) pp. 33-65. type of document: Journal paper/Article language: Hungarian
2019
from data base, 2020. I. 15.
Pál Molnár, Henriett Pintér: (Key)words in scientific publications- cerebral palsy research through the lens of review studies, In: Data Stories 2019 Research Visualization Exhibition at CEU, (2019) p. 0. type of document: Conference paper/Előadás vagy poszter cikke language: English
2018
from data base, 2020. I. 15.
Molnár Pál, Pintér Henriett, Tóth Edit: A szakmai együttműködések leképeződése a hazai neveléstudományi folyóiratokban: a társszerzői hálózat, MAGYAR PEDAGÓGIA 118: (4) pp. 327-360. type of document: Journal paper/Article number of independent citations: 1 language: Hungarian URL
2017
from data base, 2020. I. 15.
Molnár Pál, Pintér Henriett, Tóth Edit: A tanulóközösségben végzett kutatásalapú tanulás folyamatainak kognitív, társas és tanítási tényezői, MAGYAR PEDAGÓGIA 117: (4) pp. 423-449. type of document: Journal paper/Article language: Hungarian URL
2017
from data base, 2020. I. 15.
Pintér Henriett, Molnár Pál: A forrásokra építő tanuláscélú írás: a forrásalapú írás, MAGYAR PEDAGÓGIA 117: (1) pp. 29-48. type of document: Journal paper/Article number of independent citations: 1 language: Hungarian Full text
2015
from data base, 2020. I. 15.
Pintér Henriett: A tudás reprezentációjának vizsgálata a SOLO taxonómia alkalmazásával, MAGYAR PEDAGÓGIA 115: (1) pp. 19-45. type of document: Journal paper/Article number of independent citations: 2 language: Hungarian URL
2013
from data base, 2020. I. 15.
Pintér Henriett: Az írásbeli kommunikáció fejlesztése a konduktív nevelésben, GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESŰLETÉNEK FOLYÓIRATA 41: (2) pp. 140-153. type of document: Journal paper/Article language: Hungarian
2011
from data base, 2020. I. 15.
Pintér Henriett: 8. osztályos mozgássérült tanulók írásbeli véleményalkotásának vizsgálata, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 21: (8-9) pp. 146-158. type of document: Journal paper/Article number of independent citations: 1 language: Hungarian
2009
from data base, 2020. I. 15.
Pintér Henriett: Az írásbeli szövegalkotás : út a tudáshoz, MAGYAR PEDAGÓGIA 109: (2) pp. 121-146. type of document: Journal paper/Article number of independent citations: 11 language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
number of independent citations to scientific publications and creative works:
The number of citations displayed after clicking on the link may differ from the displayed number because the former displays the current state of MTMT2 and the latter was the case when importing science metrics.
írásbeli szövegalkotás, olvasás, szövegértés, tanítás, tanulás, képességfejlesztés, mentorálás, kutatásalapú tanulás, központi idegrendszeri sérültek, anyanyelv tanítása, SNI tanulók, (to be translated)
research field in which current research is conducted
educational sciences
2024. IV. 17. ODT ülés Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).