personal data approved: 2023. XII. 20. Publications |
2022
from data base, 2023. XII. 20. |
Kórus Péter, Pintér Klára: Hagyomány és fejlődés a matematikatanításban – a múltból táplálkozó matematikafeladatok, In: Makkos, Anikó; Kecskés, Petra; Boldizsár, Boglárka (szerk.) "A múltból táplálkozó jövő – hagyomány és fejlődés", Széchenyi István Egyetem Apáczai Csere János Kar (2022) pp. 462-469. type of document: Part of book/Proceedings Paper language: Hungarian Full text |
2022
from data base, 2023. XII. 20. |
Kórus Péter, Pintér Klára: A középiskolai matematikafelvételik tanulságai és ezek megjelenése a tanítóképzésben, MÓDSZERTANI KÖZLEMÉNYEK (2012)- 62: (3) pp. 110-134. type of document: Journal paper/Article language: Hungarian URL |
2021
from data base, 2023. XII. 20. |
Pintér Klára: Szöveges feladatok tanításának új módszerei, MÓDSZERTANI KÖZLEMÉNYEK (2012)- 61: (3) pp. 95-112. type of document: Journal paper/Article language: Hungarian URL |
2018
from data base, 2023. XII. 20. |
Szitányi Judit, Bagota Mónika, Pintér Klára: A matematika helye az óvoda életében, GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT 2018: (1) pp. 12-23. type of document: Journal paper/Article language: Hungarian URL |
2018
from data base, 2023. XII. 20. |
Szitányi Judit, Bagota Mónika, Pintér Klára, Csíkos Csaba: Pre-service kindergarten teachers' experiences about teacher-guided mathematical activities, In: Ewa, Bergqvist; Magnus, Österholm; Carina, Granberg; Lovisa, Sumpter (szerk.) Proceedings Of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, University of Gothenburg (2018) pp. 5-169-5-169. type of document: language: English
|
2018
from data base, 2023. XII. 20. |
Gosztonyi Katalin, Kosztolányi József, Pintér Klára, Vancsó Ödön, Varga Eszter: Varga’s "complex mathematics education" reform: at the crossroad of the New Math and Hungarian traditions., In: Y., Shimizu; R., Vithal (szerk.) ICMI Study 24: School Mathematics Curriculum Reforms: Challenges, Changes and Opportunities. Conference proceedings, International Commission on Mathematical Instruction (2018) pp. 133-140. type of document: Part of book/Proceedings Paper number of independent citations: 2 language: English
|
2017
from data base, 2023. XII. 20. |
Pintér Klára: Activity-Based Problem Solving, In: Martin, Stein (szerk.) A Life's Time for Mathematics Education and Problem Solving, WTM-Verlag (2017) pp. 355-363. type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated) language: English
|
2016
from data base, 2023. XII. 20. |
Bagota Mónika, Kosztolányi József, Pintér Klára, Dancs Gábor: How do students solve combinatorial problems?, In: Csaba, Csíkos; Attila, Rausch; Judit, Szitányi (szerk.) Proceedings of the 40th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vol. 3., International Group for the Psychology of Mathematics Education (2016) pp. 115-122. type of document: Part of book/Proceedings Paper number of independent citations: 8 language: English
|
2013
from data base, 2023. XII. 20. |
Pintér Klára: Kombinatorika, In: Herendiné, Kónya E (szerk.) A matematika tanítása az alsó tagozaton, Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó Zrt (2013) pp. 271-292. type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated) language: Hungarian
|
2011
from data base, 2023. XII. 20. |
Pintér Klára: Creating Games from Mathematical Problems, PRIMUS: PROBLEMS RESOURCES AND ISSUES IN MATHEMATICS UNDERGRADUATE STUDIES 21: (1) pp. 73-90. type of document: Journal paper/Article language: English URL |
| Number of independent citations to these publications: | 10 |
|
|