personal data approved: 2023. III. 31. Publications |
2019
from data base, 2021. II. 17. |
Lesznyák Márta, Balogh Dorka: Comparative analysis of translations prepared by students with and without legal qualifications, COMPARATIVE LEGILINGUISTICS (INTERNATIONAL JOURNAL FOR LEGAL COMMUNICATION) 37: pp. 85-115. type of document: Journal paper/Article language: English URL |
2019
from data base, 2021. II. 17. |
Lesznyák Márta, Bakti Mária: First-Year Translation/Interpreting Students’ Views on Sub-Competences Needed for Language Mediation, In: Anikó, Sohár; Ildikó, Limpár; Dalma, Galambos (szerk.) Getting translated, Tinta Könyvkiadó (2019) pp. 21-37. type of document: Part of book/Proceedings Paper language: English
|
2018
from data base, 2021. II. 17. |
Balogh Dorka, Lesznyák Márta: Project work in the legal translation classroom, In: Horváth, Ildikó (szerk.) Latest trends in Hungarian translation studies, Hungarian Office for Translation and Attestation Ltd. (OFFI) (2018) pp. 173-190. type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated) language: English
|
2017
from data base, 2021. II. 17. |
Lesznyák Márta, Bakti Mária: Intercultural Competence of Translators and Interpreters from the Point of View of Translation Agencies, In: Lew, N Zybatow; Andy, Stauder; Michael, Ustaszewski (szerk.) Translation Studies and Translation Practice: Proceedings of the 2nd International TRANSLATA Conference, 2014. Part 1, Peter Lang Internationaler Verlag der Wissenschaften (2017) pp. 365-369. type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated) language: English
|
2017
from data base, 2021. II. 17. |
Lesznyák Márta, Balog Dorka: Projektmódszer a fordítás tanításában, In: Zsolnai, Anikó; Kasik, László (szerk.) Új kutatások a neveléstudományokban 2016, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság; SZTE BTK Neveléstudományi Intézet (2017) pp. 75-100. type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated) language: Hungarian
|
2017
from data base, 2021. II. 17. |
Balogh Dorka, Lesznyák Márta: Intézményközi együttműködés keretei között végzett projektmunka a szakfordítóképzésben, In: Kóbor, M; Csikai, Zs (szerk.) Iránytű az egyetemi fordítóképzéshez, Kontraszt Plusz Kft. (2017) pp. 199-221. type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated) number of independent citations: 6 language: Hungarian
|
2015
from data base, 2021. II. 17. |
Zsolnai Anikó, Lesznyák Márta: Pluralism and values in education in Hungary - changes between 1990 and 2012, JOURNAL OF BELIEFS & VALUES-STUDIES IN RELIGION & EDUCATION 36: (2) pp. 142-155. type of document: Journal paper/Article number of independent citations: 3 language: English URL |
2012
from data base, 2021. II. 17. |
Kasik László, Lesznyák Márta, Máténé Homoki Tünde, Tóthné Aszalai Anett: A szociálisprobléma-megoldó gondolkodás vizsgálata többségi és tanulásban akadályozott diákok körében, In: Kozma, Tamás; Perjés, István (szerk.) Új kutatások a neveléstudományokban, 2011, ELTE Eötvös Kiadó; MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság (2012) pp. 81-97. type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated) number of independent citations: 6 language: Hungarian
|
2012
from data base, 2021. II. 17. |
Zsolnai Anikó, Lesznyák Márta, Kasik László: Pre-school children's aggressive and pro-social behaviours in stressful situations, EARLY CHILD DEVELOPMENT AND CARE 182: (11) pp. 1503-1522. type of document: Journal paper/Article number of independent citations: 9 language: English URL |
2007
from data base, 2021. II. 17. |
Lesznyák Márta: Conceptualizing translation competence, ACROSS LANGUAGES AND CULTURES 8: (2) pp. 167-194. type of document: Journal paper/Article number of independent citations: 22 language: English
|
| Number of independent citations to these publications: | 46 |
|
|