Thesis supervisor: Bulcsú Remenyik
Location of studies (in Hungarian): Magyar Agrár-és Élettudományi Egyetem Abbreviation of location of studies: MATE
Description of the research topic:
A hazai vendéglátóipari vállalkozások vizsgálata során elmondható, hogy az európai uniós csatlakozásunk óta eltelt idő során sajátos fejlődési úton haladtak végig. A regionalitás szempontjából egy jelentős törésvonal alakult ki a fővárosi és a vidéki vendéglátóipar működésének tekintetében.
A hazai vendéglátóipar kínálatának csak bizonyos részei életképesek, nemzetközi viszonylatban jelentősnek mondható a lemaradásunk. A hazai vendéglátóipari kereslet elvárásai és a nemzetközi iparágban kialakult gyakorlat nem tekinthető azonosnak. Hiányzik egy átfogó, jövőbemutató vendéglátás koncepció, ami hosszabb távon igazodna a gazdasági elvárásokhoz, változásokhoz.
A témakiírás célja, hogy elemezze milyen szerepet töltenek be a vendéglátóipari vállalkozások a nemzetgazdaság szerkezetében, milyen hatásai vannak az egyes gazdasági ágak fejlődésére.
A hazai vendéglátóipar szereplői mekkora erőforrásokra támaszkodva, milyen kínálatot valósítottak meg és ezzel szembe állítva milyen keresleti igényeket elégítenek ki. Milyen sajátosságok jellemzik a hazai vendéglátóipar rendszerének fejlődését. A kereslet szemszögéből vizsgálva milyen elképzelések, jellemző felfogások és attitűdök párosulnak a hazai vendéglátáshoz.
A kutatási eredmények során véleményt formálhatunk a korszerű hazai vendéglátás, a szolgáltatások jelenlegi helyzetéről, a vendégek fő motivációjáról és a vendégelégedettségről is.
Dávid L.-Remenyik B.-Molnár Cs.-Baiburiev R.-Csobán K. (2018): The Impact of the Hungaroring Grand Prix ont he Hungarian Tourism Industry. Event Management 22:4 pp. 671-674.
Remenyik B.-Molnár Cs. (2018): The Trends of the Lake Tourism and Results of Balaton Research. Studia Mundi – Economica 5:3 pp. 113-127.
Remenyik B.-Szabó L. (2019): Világturizmus. Dialóg-Campus Kiadó. Budapest, 259p.
Required language skills: angol Number of students who can be accepted: 2