Thesis supervisor: Zoltán Kovács
Location of studies (in Hungarian): DE Matematikai Intézet Abbreviation of location of studies: DE MI
Description of the research topic:
Az algebratanítás alapvető fontosságú eleme a matematikatanításnak. Az algebrai gondolkodás elsajátítása azonban sok tanuló számára nehézséget jelenthet annak komplexitása miatt, mivel az magában foglalja mind a fogalmi megértést, mind eljárási ismereteket, és ezen kívül olyan általános gondolkodási műveletek hatékony alkalmazását kívánja meg mint az általánosítás. Bár a szakirodalom széles körben elfogadja, hogy mindkét tudáselem összekapcsolása szükséges a megfelelő matematikai készségek elsajátításához, a fogalmi megértés és az eljárási tudás optimális tanítási sorrendje továbbra is nyitott kérdés.
A doktori kutatás célja, hogy hatékony stratégiákat vizsgáljon az algebrai fogalmi és eljárási ismeretek egységének elérésére középiskolás tanulók számára. Ezen kívül a kutatás vizsgálni kívánja a két tudáselem közötti összefüggést az algebratanításban. A kutatás módszertana empirikus, amely magában foglalja a szakirodalom feltárását, a tanulókkal végzett interjúkat, az osztálytermi megfigyeléseket, valamint az oktatási stratégiák és a tanítási sorrendek hatékonyságának értékelését.
A kutatás eredményei hozzájárulhatnak a matematikaoktatás elméleti és gyakorlati fejlesztéséhez, valamint a tanárok és a pedagógusok számára hasznos információkat nyújthatnak az optimális tanítási stratégiák kidolgozásához az algebratanításban.
Required language skills: magyar, angol Number of students who can be accepted: 1