Thesis supervisor: Enikő Kontor
Location of studies (in Hungarian): Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar Abbreviation of location of studies: DEGTK
Description of the research topic:
Számos tényező befolyásolja a fogyasztót vásárlási döntéseiben, mint például a személyiség, az attitűd, a motiváció mint belső, és a kultúra, a szubkultúra, a jövedelem mint külső tényező. A kultúra magában foglalja mind az elvont gondolatokat, például az értékeket, normákat és az etikát, mind az anyagi tárgyakat és szolgáltatásokat. Nem lehet megérteni a fogyasztást, ha nem vesszük figyelembe annak kulturális összefüggéseit. A fogyasztók nagyobb valószínűséggel fogadnak el olyan termékeket és szolgáltatásokat, amelyek a kultúrájukkal összhangban állnak. Egy kultúrán belül egyes csoportok nagy hatással vannak az egyéni fogyasztói döntésekre. Ennek ellenére egyes hovatartozások meghatározóbb szerepet játszanak az emberek életében, mint mások. A nem, faj/etnikai hovatartozás, vallás, életkor olyan külső kapcsolatot jelent, amely nagy szerepet játszik annak meghatározásában, hogy kik vagyunk és mit értékelünk. Ezek mindegyike egy szubkultúrát jelent, amely egy olyan csoport, amelynek tagjai jelentős közös meggyőződéseket és preferenciákat vallanak. A doktorjelölt feladata a kulturális és szubkulturális hatástényezők vizsgálata. A szakirodalom feldolgozása mellett primer kutatás – mind mennyiségi, mint minőségi – lebonyolítása is elvárt.
Required language skills: magyar Recommended language skills (in Hungarian): angol Number of students who can be accepted: 1